/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ipad contra 13" Pc
Fra : momomo
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 05-08-12 23:23

jeg har indtil nu slæbt rundt på en 15" når jeg er på ferie. Nu vil den ikke gå trådløst på nettet hjemme så jeg har ikke lyst til at tage den med mere, men hvad skal jeg vælge i stedet? Jeg bruger den mest til at læse avisen, gå på skype, og sende mails samt spille Napoleon.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 05-08-12 23:58

Der er flere muligheder som kan bruges til det du selv skriver at du vil bruge en lille enhed til, du kan over en af de helt små bærbare computere, de såkaldte netbooks, Acer Aspire One er en af de mest populær.
Der er også Ipad den er fra Apple som er en dyr løsning, er du vant til Mac computer så er den nem, den kan selvfølgelig også parres med en Windows computer, den kan såmænd ikke mere end de andre pads eller tavle computere som de også kaldes på dansk, IT supporterne der hvor jeg arbejder har fået har fået en Asus Eee Pad som de er glade for, Ipad har selvfølgelig Apples styresystem mens de andre tavle computere næsten alle sammen har Googles Android styresystem, fælles for alle tavle computere er at du skal bruge skærm tastatur, et tastatur med fysiske taster at trykke på kan købes som ekstra udstyr, men så er fidusen med den lille størrelse lidt væk.
Du kan også vælge en smartphone som er en sammenbygning af en lille computer og mobiltelefon, den største handicap er en lille skærm sammenlignet med en tavle computer, du kan hente apps til at læse e bøger både til smartphone og tavle computere.
Endelig kunne du vælge en mere almindelig bærbar med en lidt mindre skærm end de 15" du har nu, Napoleon er det spillet fra Windows computeren? Den kan du vist ikke spille på en tavle computer men der er måske andre muligheder på disse enheder

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-08-12 15:32

Har selv Ipad, men er ikke Apple-freak
Den opfylder mine behov, når jeg er på farten og burde være nok til det du skriver, du vil bruge den til. Flash kan du ikke uden videre køre på Ipad'en, men det har ikke været et problem for mig indtil videre.
Android tablets kan godt være en smule langsomme (har jeg hørt)
Et andet alternativ som jeg vil anbefale er Asus Zenbook. Det er en ultrabook og har fået topkarakter mange steder og vejer kun 1.3 Kg hvis du vælger den med 13,3" skærm og 1,1 kg hvis du vælger 11,1". Batteri-levetiden er 5-7 timer. Standby er op til 14 dage.
Kender 2 der har købt 13,3" modellen og har ikke fortrudt. Den kommer med Windows 7 præinstalleret

Se specs her: http://zenbook.asus.com/product/?c=spec

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-12 09:15

Napoleon/Solitaire findes der masser af til Tablets (Android), vist også i iPads (men kender jeg ikke)
https://play.google.com/store/search?q=Solitaire&c=apps&price=1

Vil klart anbefale Asus Eee Pad Transformer Prime
http://www.asus.dk/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_Prime_TF201/
Har har du både muligheden som normal Tablet, samt kan sætte tastatur på og få ekstra batteri tid og kunne arbejde med den som du gør i dag.

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 13-08-12 20:08

Tak for svaret o.v.n.. jeg har købt en Samsung Galaxy tab 2 (10.1)