/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Gratis screencature program
Fra : Brassovitski
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 05-08-12 22:31

Hej
Hvem kender et gratis program der kan optage skærmen inklusive lyden. F.eks. ser jeg ofte undervisningsvideoer på nettet (ikke youtube), og vil gerne optage dem inklusiv lyden.
Jeg har prøvet gratis udgaven af Jing, men synes det er irriterende at have betjeningspanelet nederst i billedet. Jge har også prøvet CamStudio, som er et udmærekt program til at filme hvad der foregår på skærmen, den eneste lydmulighed er desværre en microfon, og altså ikke lyden på videoen.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-12 09:19

Selv bruger jeg dette, men det koster penge
http://www.bbsoftware.co.uk/BBTestAssistant/Support.aspx

Dette er gratis og er en vist nok ældre udgave af det og skulle være fuld funktions dygtig
http://www.bbsoftware.co.uk/BBFlashBack_FreePlayer.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-08-12 10:24

Tak for svaret mig-selv.
Programmet virker fint, bortset fra at det gemmer i sit eget format og kun kan exportere til AVI formatet, derfor må jeg efterfølgende konvereter til MPEG¤, så det er lidt bøvlet.
Jeg har kun prøvet gratisversionen, så jeg ved ikke om der er flere muligheder i betalingsudgaven.
Men til de få gange jeg skal bruge det, kan jeg godt leve med den ekstra konvertering.