/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Eternit i bunden af hegn
Fra : martec78
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 05-08-12 04:15

Hej jeg skal i gang med at lave et dobbelt klinke hegn.
Jeg har set at der er nogle som har et stykke eternit (det ligner det i hvert fal) i bunden nede ved jorden.
Det er vel for at jorden ikke skal rådne træet hvis der var klink hele vejen ned.

Tror ikke at det er almindelig eternitplader som er skåret til for jeg har set det i flere farver.

Nogle som ved hvad de plader hedder ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-08-12 06:29
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 05-08-12 08:46

Det du har set. kan også være det her...
http://www.nettraelasten.dk/shop/ivarplank-19x360-cm-807p.html

Det er en rigtig go´ ide at benytte sig af..

V.H.
R

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 05-08-12 13:37

Skal du have hegnet helt ned i jorden, hvis ikke er det nok at der er et par centimeter luft mellem træ og jord så træet ikke syger fugt fra jorden. Hvis det er for at holde en hund inde ville jeg lægge en stribe fliser rundt langs hegnet, så den ikke graver sig under.