/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Campingvogn
Fra : gandimand
Vist : 460 gange
200 point
Dato : 02-08-12 22:31

Hej

Hvad skal man gøre vis man vil udleje sin campingvogn, har nemlig hørt noget om man skal lave den om til en udlejningsvogn ? nogen der kender lidt til det ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-12 22:44

Det skal du tale med dit forsikringsselskab om, de kender alle svarene

Kommentar
Fra : DanP1992ny

Dato : 20-08-12 20:15

Citat
Det skal du tale med dit forsikringsselskab om, de kender alle svarene

Men det er bare ikke nok, du skal finde ud af med lejekontragt osv.
Du skal simpelthen bare oprette dig her:
www.sapu.dk
Som er en sidefor selvstændige der vil udlej og der kan de hjælpe dig med alt, uden at du overskrider nogle overoverhoved.
Skal selv til at bruge dem i forbindelse med hus udlejning og lejligheder.

Håber dettekan bruges som hjælp og svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-12 20:31

Man behøver jo ikke være selvstændig i den forstand for at leje sin campingvogn ud.

Et hold af vore venner lejer deres c-vogn ud, med noget ekstra forsikring indover, da vognen bliver brugt af andre end ejeren selv

Kommentar
Fra : kurtmoeller

Dato : 18-09-12 16:10

Har selv udlejet et par campingvogne for nogle år siden på en campingplads. Én eller anden mente, det nok var en fed, sort forretning - og meldte mig til Skat. Jeg fik efterfølgende en henvendelse fra Skat, hvor man udbad sig oplysninger.
Jeg kunne oplyse, at jeg ganske rigtigt udlejede vognene i ledige uger, hvor min familie og venner ikke benyttede dem. Og at vi i øvrigt var flere, der koordinerede udlejning af ledige uger - så vi fik dækket maksimalt af vore faste udgifter. Der var tale om vinteropbevaring, vedligeholdelse, reparationer, nyanskaffelser + et par personer, incl. fortæring, der tog en tur til øen et par dage i forsæsonen, for at stille op. Og et par dage i eftersæsonen for at pakke ned.
Disse udgifter løb op i et anseeligt beløb, da der løb rejseudgifter og færgebilletter på.
Da damen hos Skat havde set opstillingen, og konstateret, at kun en brøkdel af de afholdte udgifter kunne dækkes af den modtagne leje - tog hun situationen til efterretning, og skønnede at de såkaldte renteintægter var under "bagatelgrænsen"! (hvor den så end ligger?)

Bortset fra det, vil det være klogt at sikre sig, at lejeren har en alm. ansvarsforsikring, lige som du bør holde gasanlæg mv i orden og synet. Og at du ligeledes tager forbehold overfor ekstreme vejrforhold mv. Et ødelagt fortelt er dyrt at erstatte, og svært at skaffe med kort varsel.
Mvh