Har selv udlejet et par campingvogne for nogle år siden på en campingplads. Én eller anden mente, det nok var en fed, sort forretning - og meldte mig til Skat. Jeg fik efterfølgende en henvendelse fra Skat, hvor man udbad sig oplysninger.
Jeg kunne oplyse, at jeg ganske rigtigt udlejede vognene i ledige uger, hvor min familie og venner ikke benyttede dem. Og at vi i øvrigt var flere, der koordinerede udlejning af ledige uger - så vi fik dækket maksimalt af vore faste udgifter. Der var tale om vinteropbevaring, vedligeholdelse, reparationer, nyanskaffelser + et par personer, incl. fortæring, der tog en tur til øen et par dage i forsæsonen, for at stille op. Og et par dage i eftersæsonen for at pakke ned.
Disse udgifter løb op i et anseeligt beløb, da der løb rejseudgifter og færgebilletter på.
Da damen hos Skat havde set opstillingen, og konstateret, at kun en brøkdel af de afholdte udgifter kunne dækkes af den modtagne leje - tog hun situationen til efterretning, og skønnede at de såkaldte renteintægter var under "bagatelgrænsen"! (hvor den så end ligger?)
Bortset fra det, vil det være klogt at sikre sig, at lejeren har en alm. ansvarsforsikring, lige som du bør holde gasanlæg mv i orden og synet. Og at du ligeledes tager forbehold overfor ekstreme vejrforhold mv. Et ødelagt fortelt er dyrt at erstatte, og svært at skaffe med kort varsel.
Mvh