/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Driver.
Fra : spimmer
Vist : 803 gange
500 point
Dato : 02-08-12 14:02

Hejsa.
Jeg har lige prøvet at tilslutte min gamle Argosy Disk Drive (USB 2.0 Exrernal 3,5" Disk Drive).
Min Windows 7 kan ikke finde drevet. Jeg bliver bedt om driveren, men jeg har kun en driver til Win98.
Hvor finder jeg en Windows 7 Driver.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-12 14:14

Der er mange værktøjer indbygget i Windiws, har du prøvet at lade styresystemet løse problemet?
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/Open-the-Hardware-and-Devices-troubleshooter

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-08-12 14:21

Hej o.v.n.
Ja det har jeg. Jeg tror jeg har sporet ind på, at harddiskboksen "kører" med Win98 og alle andre tilsluttede Drev kører Win7.
Jeg får nu meldingen, at driveren fungerer korrekt, men enheden ikke kan starte.
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-08-12 14:23

Jeg skal også have med, at det er en IDE-harddisk boks med svarende harddisk. Alle øvrige harddiske tilsluttet maskinen er Sata-diske.
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-08-12 15:02

Der står at enheden ikke er initialiseret. Hvordan gør jeg det med Windows7?
spimmer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-12 15:24

Prøv at læse her, om der måske er noget du ikke har prøvet:
http://www.udvikleren.dk/forum/27231/kan-ikke-se-ekstern-harddisk/
eller her:
http://support.microsoft.com/kb/149962/da

Kan disken bruges på en Windows XP computer? Har du forsøgt med andre computere?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-12 15:26

Kan du se disken i Diskhåndtering eller i Enhedshåndtering? Skriv Diskhåndtering eller i Enhedshåndtering i søgefeltet når du har klikket på Startflaget og klik på det fundne resulstat

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 02-08-12 15:38

Hej o.v.n.

Ja det har jeg. Her er disken godt nok, men den er ikke initialiseret. Når jeg prøver det, får jeg meldingen: Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl.
spimmer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-08-12 16:34

Kan du formatere harddisken fra diskhåndtering?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-12 20:46

I windows 7
Start > skriv kompa > klik oppe på "brug programmer der er.........................."
Klik på avanceret > kør som administrator > Næste > nu søger den efter dit program
klik på ikke vist" > næste > klik på gennemse > find dit program (exe filen)
Og så kommer der lidt valgmuligheder og forhåbentlig kør som '98

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 04-08-12 11:03

Tror du at din eksterne usb disk´s hardware eller firmware understøtter win7
Hvis man læser via Google, virker den kun op til og med XP
så det er nok nærmere din usb disk der skal opdateres og ikke din pc
Kan du ikke skille den af og sætte disken i din pc

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 04-08-12 12:45

Til Eyvind.
Det er ikke et program, jeg skal have til at køre, men en ekstern Harddisk!
Til mig-selv.
Det leder lidt underligt, da jeg har en anden Argosy Harddisk boks, som bare kører helt uden problemer.
spimmer.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 04-08-12 12:47

Hvad betyder det, når jeg får meldingen: "der opstod en I/O-enhedsfejl"?
spimmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-12 12:56

http://support.microsoft.com/kb/891894/da
Jeg har engang selv haft I/O fejl, det var mit bundkort der ikke kunne følge med.

Her er lidt om din usb disk
http://www.docstoc.com/docs/81543063/USB-20-35%E2%80%9D-External-Hard-Disk-Drive---ARGOSY

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-12 13:04

Tænke lige på om dette måske kunne redde dig.
Det gør det muligt at installere ældre programmer på Win7
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-12 13:06

Beklager linket, det virker ikke som det skulle, prøv her.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-12 16:31

Hvad hjælper det og installere virtuel-pc når det er en fysisk harddisk der er problemet?
Desuden så er det kun pro., ultimate og enterprise edision der kan bruge virtuel-pc fra MS.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-08-12 18:40

Citat
Jeg bliver bedt om driveren, men jeg har kun en driver til Win98.
Hvor finder jeg en Windows 7 Driver.

Bliver der ikke skrevet at han har drivere, bare ikke til Win7
samt der står ikke skrevet nogen steder, til hvilket system af Win7 det er til.
Altså kunne det være en løsning på højde med andres gætterier.
Samt disken´s firmware kun kan bruges på maskiner op til XP,
bare det burde være indlysende for spørger at forstå og andre, at den så ikke kan bruges på en Vista eller Win7.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 11-08-12 12:09

Jeg hae en 100% identisk ekstern harddisk, som kører upåklageligt!
Kan disken være defekt?
spimmer.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 29-08-12 06:37

Tak for svaret mig-selv.