/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spiraea Anthony Waterer
Fra : Larsen52
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 02-08-12 09:46

Jeg har en ca. 8 år gammel Spiraea Anthony Waterer som jeg har svært ved at få til at blomstre.
Den er forsøgt klippet ned om efterår, om forår og et par år er den slet ikke rørt, men altid med samme resultat. Der er enkelte forkølede blomster på, resten er visnet før der har været blomst på.
Der er ca. 30 planter og de står i en klump og altså ikke som i en hæk. Ydeligere kan jeg tilføje at
"Klumpen" danner afslutning fra eet nivau til et lavereliggende. Det kunne måske lede tanken hen på tørst, dette er dog også forsøgt imødegået, men uden ønskede resultat. Bladene er fine.
Håber nogen kan hjælpe.
Mvh.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-12 19:41

Hej
Jeg har ligesom du spiræa Antony Waterii plantet i flere større eller mindre grupper. Jeg klipper dem ned til 20 cm over jorden. De blomstrer lidt sent i år, men altså lige nu. Når de er afblomstrede klipper jeg dem ned til ca. 50 cm. Det gør jeg med en hæksaks. I år har jeg ladt en enkelt gruppe stå urørt - og den blomstrer også nu, er bare en del højere end de andre. Man kan faktisk regulere højden en hel del ved at klippe. Mine står på en let sandet jord, fordi jeg har kørt en masse sand på i løbet af årene. Mine hortensiaer blomstrer blå i denne jord - altså må det være en sur jord. Du er velkommen til at kigge i min haveblog, hvor jeg lægger et billede ind om lidt. kl. 20.00.
www.strikingeshave.blogspot.com
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Larsen52

Dato : 02-08-12 21:29

Hej Ingelein
Tak for hurtig tilbagemelding. Har netop været inde og kigge på dine meget smukke billeder.
Jeg synes jo jeg har været igennem de procedurer du beskriver, dog uden held, så det sidste jeg kan komme på er jordens beskaffenhed.
Er stadig modtagelig for gode input.
På forhånd tak
Hilsen Henning