/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Billige briller
Fra : begga
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 01-08-12 15:16

Hej
jeg skal købe nye briller og det er temmeligt pebret her i dk. Er der nogen, der har erfaringer med at købe på nettet eller i london eller Polen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-12 15:23

Jeg har handlet her, det er vist et svensk firma.

http://www.lensway.dk/

Det kræver bare at du kender styrken på glassene, men den kan du jo få oplyst hos en optiker i DK.

Jeg har også for år tilbage, købt med fordel i Sverige

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 01-08-12 15:25

VI HAR KØBT BILLIGE BRILLER HOS
"EYE TO EYE OPTIK" I NÆSTVED, DE HAR OGSÅ BUTIK I VORDINGBORG VED JEG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : werter

Dato : 01-08-12 16:02

Briller med glas UDEN glidende overgang (kun én styrke) har jeg købt hos firmaet LOUIS NIELSEN, der har butikker rundt omkring - for under 200 kr og været absolut tilfreds!

Dem med "aldersrabat" er IKKE billige!

mvh W

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 01-08-12 18:54

Jeg ville hverken handle briller i udlandet eller på nettet.
Briller er et special tilpasset hjælpemiddel som man ikke bare kan købe hvor som helst, brillen skal tilpasses dine individuelle behov og ikke mindst synsstyrke og mål.

At tilpasse briller, som på internettet er overladt til dig selv er meget svært... ...med mindre du har en optiker til at udmåle dine værdier; ikke kun synsstyrker men også pupilafstand, segmenthøjde, toppunktsafstand, pantopisk vinkel osv...

Tager du til udlandet kan du få lavet en god brille, problemet forekommer imidlertid når der opstår fejl i produktet - styrkefejl, målefejl, stelfejl, nikkel, antirefleksbehandling mm. Får du foretaget synsundesøgelse i Danmark og modtager forkert vejledning og/eller undersøgelse er der klageinstanser som kan have store konsekvenser for den autoriserede optiker/optometrist, da denne er en sundhedsperson og indbefattet af sundhedsloven. En sikkerhed som denne har du ikke i udlandet.

Nu er det nok allerede gået op for dig at jeg er faglig skadet. Det skal dog siges at jeg hverken har beskæftigelse i optikerforretning ej heller tjener mine penge på briller eller kontaktlinser. Jeg arbejder på en offentlig øjenklinik hvor jeg laver øjenundersøgelser. Jeg modtager af og til henvendelser fra personer der har købt briller i udlandet eller via internettet hvor der er fejl, af og til er brillen ubrugelig, desværre kan jeg ikke gøre så meget ved det.

Hvis prisen er et problem findes der flere optikerforretninger i Danmark som leverer briller til en meget overkommelig pris og god kvalitet. Om den ene brilleforretning er bedre end en anden er en individuel sag, da der ofte kun er forskel på servicen og ikke produktet.

Husk at du har gode garantiforhold i Danmark.

Mvh.
Klausen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-12 19:44

Da jeg købte briller i Sverige, var det hos en optiker, meget fin og serviceminded betjening, jeg er ret overbevist om, at havde der været problemer med brillen var det blevet fikset.

De briller jeg havde købt over nettet, var med hjælp af en brillerecept fra optikeren, så hvor stor havde risikoen været i forhold til at få dem hos optikeren, der er da stadig garanti selv for køb over nettet

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 01-08-12 20:19

Du har ret i, at der stadigvæk er garanti, men hvem skal betale hvis synsudmålingen ar forkert, optikeren eller internetbutikken? Hvordan kan du kontrollere om de leverede briller er korrekte?
Garanti er et relativt begreb - garanti på hvad, på stellets/glassenes holdbarhed, styrkeskift, tilfredshedsgaranti?

Nordsted, jeg er kritisk da jeg som skrevet tidligere i denne tråd har stået overfor disse problemstillinger, og desværre ikke til patientens fordel. Det skal dog siges at jeg også har haft patienter der har været glade og tilfreds med briller der er købt over internettet eller i udlandet.

En anden vigtig pointe er, hvem skal tilpasse brillen når den kommer hjem eller bliver skæv, har brug for en skrue, næsepude eller lignende.
Her skal man være parat til at betale for servicen hos en dansk optiker hvis disse problemer opstår, også uden at sige at vedkommende kun tænker på at tjene penge (hvilket mange optikere fejlagtigt bliver beskyldt for). Det er jo også en service man betaler for ved et brillekøb hos danske optikerforretninger.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-08-12 20:42

tusind tak for alle svarene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-08-12 22:24

Citat
En anden vigtig pointe er, hvem skal tilpasse brillen når den kommer hjem eller bliver skæv, har brug for en skrue, næsepude eller lignende.
Her skal man være parat til at betale for servicen hos en dansk optiker hvis disse problemer opstår, også uden at sige at vedkommende kun tænker på at tjene penge (hvilket mange optikere fejlagtigt bliver beskyldt for). Det er jo også en service man betaler for ved et brillekøb hos danske optikerforretninger.

Dette kan jo også ske på en ferie, så det skulle ikke afholde mig for at købe over nettet/udlandet, jeg har trods alt sparet