/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC vil åbne alt i Adobe
Fra : Oldboston
Vist : 454 gange
150 point
Dato : 31-07-12 21:46

Hvad dælen har jeg gjort forkert? Næsten ligegyldigt, hvilket dokument, jeg vil åbne, forsøger Adobe Reader at åbne det. Også ganske alm. word eller excel- dokumenter. Jeg må have krydet forkert af et sted, men hvor? Det finder jeg aldrig ud af, medmindre en af jer hjælpsomme kandu'ere vil give mig et tip.
Af browsere bruger jeg både Internet Explorer og Google Crome, og så bruger jeg XP Home Edition. Jeg ser frem til svaret, på forhånd tak.
Oldboston

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-07-12 22:04

Du bliver nød til og få rettet den fejl manuelt, start med word, højre klik på .doc filen, vælg åben med -> Vælg program..., når du så har fundet programmet du gerne vil åbne .doc med så skal du HUSKE og sætte flueben i Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil. og så klikke på OK.

Det skal du gøre på alle de filer som adobe gerne vil åbne.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 31-07-12 22:35

Tak skal du have. Nu har jeg prøvet det nogle gange, og det virker fint. Men der må da være noget helt galt, når jeg pludselig tvinges til sådan en besværlig procedure, hver gang jeg vil åbne et dokument. Kan det være en hjælp at afinstallere Adobe Reader helt --- vil jeg så slippe for meddelelserne om, at den ikke kan åbne programmet i Adobe Reader?
Tror du ikke, at jeg et eller andet sted er kommet til at anbringe en forkert instruktion til Adobem siden den prøver at åbne næsten ethvert dokument? Og kan jeg ikke gå ind i Adobeprogrammet og rette en sådan fejlinstruktion?
Jeg forhøjer med nogle point i håb om at du kan hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-12 23:16

Citat
Kan det være en hjælp at afinstallere Adobe Reader helt
nej nu er filerne ved en fejl sat til at åbne i Adobe reader, fjerner du Adobe så vil computeren sige den ikke kan finde et program som kan åbne filen, altså der er ingen vej udenom den manuelle metode, som du selv skriver, med held har brugt nogle gange, men hvis du indstiller en .doc fil så vil alle .doc filer åbne i det program (Word) du har valgt, så det er slet ikke så håbløs en opgave, 1 gang indstilling for hver fil type

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-12 23:21

Fejlen er sandsynligvis opstået i forbindelse med en opdatering af Adobe, om Adobe programmet har udløst fejlen eller om du selv har medvirket er umuligt at finde ud af, måske er der uønsket software på din computer? Har du styr på sikkerheden?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 150 point
Dato : 01-08-12 16:03

Det er kun en process du skal gøre en gang per filtype.

Som o.v.n skriver så vil det ikke hjælpe og afinstallere adobe, du skal gøre som jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-08-12 17:02

Tak for svaret webnoob. Udmærket, og lidt efter llidt løser det sig efter din anvisning. Også tak til o.v.n.
Hurtig hjælp er dobbelt hjælp, siges det, og det fik jeg her. Derfor 4 stjerner.