/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke finde mit XXX Netværk
Fra : ingelein
Vist : 1012 gange
30 point
Dato : 31-07-12 21:22

Hej
Der har været problemer med min LAN forbindelse efter at jeg har nulstillet min router. Formålet var at skifte fra WEP til WAP2, fordi jeg var træt af den lange tal/bogstavkombination ved brugen af WEP.
Jeg ønsker at mine børn/børnebørn uden videre kan logge sig ind på det trådløse net med et enkelt kodeord.

Efter en snak med TDC, som desværre ikke kunne hjælpe, men dog tilbød mig at udskifte NETGEAR Routeren med en Home Box, har jeg nu alligevel fået LAN forbindelsen tilbage. (Ved dynamisk IP-adresse skal man vente 5 kvarter og så hentes der en frisk IP).

Men: mit netværk er nu et NETGEAR netværk og det netværk som jeg har installeret med alle nødvendige oplysninger, kommer ikke frem på netværkslisten. ( Et sted, hvor man definerer egenskaber, og kan flytte op og ned med foretrukne netværkssteder, står det ønskede netværkssted med et rødt kryds over.
Hvad gør jeg forkert, og hvordan får jeg NETGEAR væk?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-07-12 21:31

Har det hele tiden heddet NETGEAR også da du brugte WEP? Slet det gamle i SSID på computeren, søg efter det igen og koble dig på.

FYI, så behøver du ikke nulstille routeren for at gå fra WEP til WPA2.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 21:54

Hej webnoob
Nej, det har altid heddet det navn, som jeg har givet det - aldrig NETGEAR.
Iøvrigt har TDC leveret NETGEAR routeren og sælger den stadigvæk, men nægter at servicere den. Derfor får jeg nu gratis!!!! en Home-Box. Tidligere på dagen ville en TDC-mand have 299,00 + 99 kr. i forsendelse for sådan en ting. Hmmmmmm........................
Hvordan sletter jeg det netværkssted som hedder NETGEAR?. Jeg tør næsten ikke begynde forfra af frygt for at miste LAN forbindelsen igen.
Kan jeg tilslutte LAN direkte fra Modemet - udenom NETGEAR, hvis det er synderen?
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-07-12 22:08

Du bliver nød til og fjerne NETGEAR routeren helt og så kobler du home-boksen til. Jeg kan desværre ikke huske, når man har dynamisk ip, hvor lang tid der skal går før der bliver trukket en IP så man har forbindelse. For at fjerne netgear ssid'et på computeren skal du ind i indstillingerne, men det er lettere og forklare når man ved hvilken windows eller linux version du bruger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 22:19

Hej Webnoob
Jeg kører Win XP på en Imac . Home-boxen har jeg ikke fået endnu - men nu kører det jo igen med LAN på min NETGEAR Router. Men uanset om jeg deaktiverer NETGEAR, så dukker den op igen under "tilgængelige netværkssteder". Jeg tror at jeg vil nulstille routeren een gang til og håber at alle netværkssteder så er væk (Ved ikke om det passer?).
Jeg kan da også beholde NETGEAR netværksstedet, men det angives at det er usikkert og ikke krypteret. Nøglen kender jeg heller ikke. Underligt, for jeg har ikke tidligere haft andet end mit ene XXX netværkssted - og i perioder også naboens med svagt signal.
Fjerner jeg alle netværksopsætninger ved at nulstille routeren?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 23:22

Hej
Er der ikke nogen, som ved, hvorfor Netgear optræder som netværkssted uden at jeg har bedt om det ? Det er ok at beholde det som netværkssted, men da det ikke er sikkerhedsaktiveret - og jeg ikke kan finde ud af hvor jeg skal sikkerhedsaktivere det, siden jeg ikke kan gøre det under egenskaber, er jeg ikke interesseret i dette netværkssted.
Hjælp ønskes
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-12 23:31

Netværks steder skal slettes på de computere som har haft forbindelse til det pågældende netværks sted, det er programmet som styrer dit trådløse netværk at du sletter netværks steder i, i mit trådløse program er det profiler som skal slettes, ellers er det i Windows hvis det Windows som bestyrer det trådløse netværk, routeren sender et SSID som computeren kan se og logger du på netværks stedet så vil computeren huske stedet indtil du sletter det.
Altså det er ikke i routeren du sletter netværks steder

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 31-07-12 23:41

Hvis det er din NETGEAR Router du kan se så kan du kun fjerne den ved at slukke for den, da den vil kunne ses når dit trådløse (eller en andens) netværk på PCen søger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 23:45

Hej o.v.n.
Tak for svaret. Jeg er klar over at jeg ved at nulstille routeren ikke fjerner mine netværkssteder og jeg har slettet/deaktiveret netværksstederne i Win XP programmet på den PC, som er forbundet med mit modem/router via LAN. Men jeg har ikke slettet på min mands bærbare pC. Det vil jeg gøre med det samme.
Kan det være sådan at NETGEAR selv lægger sig ind som netværkssted, siden jeg jo hverken har opgivet SSID som NETGEAR, eller har konfigureret med netværksnøgle eller krypteringsformat.??
Mange hilsner
Ingelein

PS. Nulstilling af routeren fjerner iøvrigt nogle af de ovennævnte parametre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-12 23:51

Citat
hvorfor Netgear optræder som netværkssted uden at jeg har bedt om det ?

Du har da netop også selv bedt om det ved at nulstille din router.
Så går den tilbage til fabriks standard: et ukrypteret netvær der hedder Netgear.

Du skal ind på din routers hjemmeside og ændre de indstillinger du gerne vil have (WPA kryptering og navn XXX)

netgear plejer at hedde http://192.168.1.1
username: admin
password: password

Derinde skal du ændre opsætningen af dit wifi til det du ønsker
hvilken model netgear har du, så kan vi finde en vejledning der passer helt præcis

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 23:52

Hej Kimpetersen
Tak for svaret, men at slukke for den betyder jo at ingen har internetforbindelse, så det er vel ikke det, du mener??????
Iøvrigt kører min "MODERPC" ikke trådløst, med med LAN via Routeren. Jeg går ud fra at det er det normale?
Det er kun min gemal, som "bor" ca. 18-20 m tværs over terassen, som skal kunne modtage trådløst og det har fungeret fint hidtil. Jeg har lige afprøvet om han kan modtage trådløst via det NETGEAR netværksted og der er fint signal.
Men det er ikke sikkert og så kan jeg ikke satse på det, når jeg ikke kan få det sikret med password osv.
Hilsen - Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-07-12 23:59

Hej EXTERMINATOR

NETGEAR: WGR614 v6 (version 6). 54 mbit

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 00:16

Hej EXTERMINATOR
Hvad mener du med
Citat
Du skal ind på din [B]routers hjemmeside[/B] og ændre de indstillinger du gerne vil have (WPA kryptering og navn XXX)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 30 point
Dato : 01-08-12 00:19

hent manualen her:
http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WGR614V6/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf

Dette burde føre dig direkte ind til indstillingerne:
http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

Først klikker du på wireles settings
Derefter finder du billede 3-6 i manualen jeg linkede til.
Flyt prikken til WPA-PSK
Skriv nu den kode du ønsker der skal bruges til dit netværk
Du kan også ændre SSID fra NETGEAR til det du ønsker

afslut med Apply

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 00:37

Hej EXTERMINATOR
Det sidste link fører desværre til en side som ikke kan findes - eller ikke er tilgængelig i øjeblikket.
Hm......

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-12 00:39

har du prøvet denne her: http://192.168.1.1

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 09:18

Når man skal nulstille en router..
der skal være en med kabel for at kunne sætte den op.
Efter den er nulstillet skal man så ind og sætte den op via lan forbindelsen.
Den forbinder automastisk til routeren når man på lan, men gør at du kan åbne internet browseren.
så i webadresse http://www.routerlogin.net, så kan du kommer ind og sætte den op. Give dit netværk et nyt navn kode osv.
Fjern alle de gamle trådløse netværk.
Windows er bygget op til og kunne huske de netvrk den har været sat op til med tiden. Så måske derfor de stadig står står der
Håber dette kan hjælpe

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 11:22

Hej
Jeg kan ikke komme ind i http://www.routerlogin.net fordi der ikke kan oprettes forbindelse via FTP. Måske har jeg en firewall, som blokerer?
Hvordan finder jeg så ud af det?

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 13:52

i kontrol panelet, der er windows firewall.. og ellers deaktiver din firewall og antivirus. Hvad har du på af beskyttelse?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 14:16

Hej
Har microsoft Security

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-08-12 16:08

Med en tdc home-boks er adressen som standard http://192.168.1.1 brugernavn er admin og kodeordet skal være blankt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 16:21

Hej webnoob
Jeg får først TDC-Home boksen i morgen med posten. Har indtil videre kun NETGEAR routeren og det er den jeg ikke kan få sat op med et netværksted, kryptering og adgangsnøgle.
I morgen hjælper TDC mig med Home-boksen. De servicerer ikke NETGEAR længere, selvom de stadigvæk sælger dem i butikkerne. ØV.
Jeg har sat et nyt netværksted op, men det har et rydt kryds over i den boks, hvor jeg angiver egenskaber for trådløse netværk.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 16:22

@webnoob
Hvor fjerner jeg SSID indstillingerne på min PC - er snart ved at være rundtosset
Ingelein

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 01-08-12 16:23

Hej

Du skal ind i netgear router, den sætter sig til factory, defalt når du resetter, find wieless derind under ssid sætter du nyt navn istedet for netgear, under security sætter du så den kode inde.

http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WGR614V6/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf

glæd dig hellere til ny boks, der er wifi net på så du får fuld udnyttelse af trådløs. din gamle er 54Mbps den ny er 300Mbps

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 16:50

Jeg får denne meddelelse - og kan ikke huske, hvornår den popper op
Server Error in '/' Application.
________________________________________
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Ingelein

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 01-08-12 16:53

Hej ingelein.
forstår jeg dig rigtig at du vil have din PC til ikke at reagere på dit trådløse netværk?
Så skal du gå ind under egenskaber der hvor du kan se det på din PC under forbindelser skal du fjerne fluebenet i opret automatisk forbindelse, når netværket erinden for rækkevide.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 17:14

Hej Kimpetersen
Tak for svaret, men det er ikke det der er problemet. Jeg kunne f.eks bare deaktivere den NETGEAR forbindelse. Problemet er at jeg har oprettet et andet netværk, - det kalder vi her bare for XXX og dette netværk kommer ikke frem under tilgængelige netværk. Kun det ubeskyttede NETGEAR netværk er tilgængeligt. Jeg vil gerne se mit XXX netværksted.
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-08-12 17:27

Læs lige din PM, jeg har sendt dig en privat besked.

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 21:22

du skal ikke deaktive den trådløse forbindelse, så stopper du jo alt trådløst. Du kan vælge bare og afbryde forbindelsen, så propper der andre netværk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-08-12 23:48

Hej Pcgeni
Ok, ja det kan jeg forstå. Jeg vil ikke have en pop-up meddelelse om at der er trådløse netværk i nærheden på min stationære PC, som er forbundet med LAN. Måske burde jeg deaktivere mit trådløse netkort i denne PC i stedet for.
Nu afventer jeg at få TDC-Home boksen installeret i morgen.
Med venlig hilsen - Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-08-12 23:27

Tak for svaret EXTERMINATOR og du burde dele points med webnoob.
Alt det jeg prøvede på at logge ind på for at komme til NETGEARS wizard for at logge på, drønede ind på skærmen da jeg tændte i morges. Der er altså noget galt med den NETGEAR Router. Nu er alt ok efter at jeg har installeret TDC-Home Boxen og jeg er blevet fri for 3 enkelte elementer med store netadaptere. Installationen gik smertefrit. Tak for hjælpen. - Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR