/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
min pc er langsom.
Fra : ara
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 31-07-12 16:25

Hej.

Jeg har to bærbare pc'ere.

Den ene er en AMD X2 dual core 2,1 ghz med 4 gb ram.
grafikkortet er Radeon HD4650

Den anden er en intel 2,53 ghz med 4 gb ram
Grafikkortet er Nvidia nvs 5100 m

Mine børn bruger dem begge.
Problemet er at AMD'en lagger når de spiller "runescape" over nettet.

Er det fordi pc'en er for lille. eller kan vi gøre noget.

PS. Begge er med Win7

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-12 18:13

Citat
Problemet er at AMD'en lagger når de spiller "runescape" over nettet.

Hvordan er de koblet på nettet?
Det skulle vel ikke være trådløst

Citat
Den ene er en AMD X2 dual core 2,1 ghz med 4 gb ram.
grafikkortet er Radeon HD4650

Burde være mere end rigeligt til runescape

her er lidt fra runescapes support:
Citat
The game is lagging.

Lag will look similar to stutter however it will not be constantly happening but will happen during certain times or in certain areas. A good way to differentiate lag with stutter is when you click for your character to move, if the animation of your character is smooth but it took some time for the character to start moving, or if all other players but you seem to stutter, it is likely to be lag. If you character movements are not smooth, it is likely to be video stutter.
Make sure no other applications are using internet resources such as games, downloaders, video/music streamers.
You can test your connection via direct ethernet cable to see if playing via wireless is causing this issue.
Make sure no body else is using the majority of your bandwidth (including torrent downloaders, video/music streaming and peer to peer applications)
If you are running a wired broadband connection and are still having problems, please try the following:

Windows Update
Click on Start
Select All Programs
Choose Update Windows
Install all available Windows Updates
Restart your PC
If your problem still persists after trying the above solutions, then please visit our Contact Us page to speak to us directly.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 31-07-12 21:06

Jo det er på trådløs.

Men det gælder begge maskiner.

15/15 fra profiber/waoo

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-12 21:10

Citat
Men det gælder begge maskiner.

Tror nu alligevel det er der hunden ligger brgravet.

Prøv at sætte netkabel i "problembarnet" og se om ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 31-07-12 22:07

Det ser ud til at det har hjulpet en del, med at sætte netkabel i.

Hvordan kan det være at det hjælper på denne maskine.?

Den er dog stadig ikke på højde med den anden pc.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-12 23:20

Der kan være mange årsager.

For det første kan det jo være et dårligere netkort der sidder i maskinen.
Det kan også være at den maskine kører en masse andet trafik der forstyrrer (f.eks torrents)
Det kan jo også være antivirus/firewall eller andet sikkerhedsprogram der sløver, nogle er ret slemme

Du har ikke oplyst om styresystem, vista sløver jo også en del i forhold til xp/win7.

Jeg går jo ud fra at maskinen er testet for malware

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 31-07-12 23:22

ARRRGGGHHHHHH
Citat
PS. Begge er med Win7

Den havde jeg lige overset, sorry

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 00:40

Prøv og kør programmet ccleaner, det kan rense din computere for det fleste malvare og diverse i registreringsdatabasen. godt lille oprydnings program

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-08-12 00:56

Citat
Prøv og kør programmet ccleaner, det kan rense din computere for det fleste malvare

ikke det der ligner, det kan rydde op i midlertidige filer men absolut ikke rense en computer for malware.
det kan et program som det her til gengæld: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-12 08:27

I nogen online spil (f.eks. World of Warcraft) kan swapfilen (sidefilen) være 'synderen'. Jeg har set det anbefalet, at man definere en fast størrelse på sidefilen i stedet for, at lade windows bestemme størrelsen af filen. Jeg mener at ku' huske, at størrelsen på sidefilen skal sættes til 3 Gb. Det kan du jo prøve.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pcgeni

Dato : 01-08-12 08:57

et andet program jeg selv har brugt meget til og fjerne mange uønsket ting er spybot search and destoy, den renser godt igennem og kan fjerne meget malware, plus den har en teatimer der stopper for visse ting online.. kan varmt anbefales.
Bruger den på børnenes computere, da de tit er inde på mage forskellge steder, hvor de kan få computerne til og sløve, så kører man lige en scanning, og wupti så er den klar igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-12 10:00

..og så findes der jo muligheden for at installere en såkaldt: Gaming Optimizer

Der findes en del af sådanne programmer der kan slå 'unødvendige' tjenester og programmer fra, når der skal 'games' ...og så slå dem til igen, når pc'en skal bruges 'normalt'.

Du kan evt. prøve: http://www.iobit.com/gamebooster.html

</MOLOKYLE>