/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hardwareaccelerationen
Fra : kivi
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 31-07-12 09:57

hardwareacceleration er det et program bliver installeret når man installere windows eller er det indbygget i grafikkortet jeg har problemer med det , når jeg går ind i spil siger den at det enten er slået fra eller arbejder ikke sammen med grafikkortet, jeg har prøvet med 3 forskellige kort uden det ønskede , jeg har startet 3 gange med ny installation uden resultat , jeg har været inde og set at det er slået til , jeg har i enhedshånteringen slettet og startet igen jeg har været på nettet men synes ikke at få noget resultat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-12 13:02

Svaret på dit spørgsmål må være at hardware acceleration er indbygget i Windows og du kan slå det til eller fra under Egenskaber for skærm, Windows finder normal selv ud af om dit system kan trække fuld hardware acceleration.
At du har problemer med hardware accelerationen kan tyde på at du ikke har den rigtige driver til dit grafikkort, du har glemt at skrive hvilken Windows du har men er det Windows XP så højre klik et tomt sted på skrivebordet og klik på Egenskaber (er det Windows 7 hedder det vist Personlige indstillinger) så åbner Egenskaber for skærm og du skal klikke på fanen Indstillinger, klik igen på Avanceret og i det nye vindue klikker du på fanen Fejlfinding, der kan du med en skyder indstille hardware acceleration, skyderen går fra Ingen og til Fuld acceleration, sæt den til Fuld, klik på Anvend og Ok, og genstart computeren, hvis accelerationen efter genstart står på Ingen, så skal du installere den rigtige driver til grafikkortet, hjælper det ikke så er det din computer som er for svag (for lille CPU) til at køre fuld hardware acceleration

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-08-12 16:52

det er windows7 og alt det du skriver har jeg prøvet desværre

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-08-12 11:50

o.v.n kan du så sige mig hvor jeg kan hente driver til geforce fx 5200 , nvidia/geforce har tilsyneladende ikke så hvor hvor henter jeg så en driver

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-12 19:01

Det er godt nok et ældgammelt grafikkort, men du burde kunne bruge en driver til Vista, nu er det vel en 32 bit computer du har:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.85_2.html

Product Type: skal sættes til GeForce

Product Series: skal sættes til GeForce FX 5

Product: skal sættes til FX 5200

Operating System: skal være Windows Vista-32 eller -64 bit

klik på Search og du får et link til ForceWare Release 95 som skulle kunne bruges, husk at afinstallere den grafik driver du har nu og genstart computeren, nu kan du installere driveren du hentede før

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 03-08-12 08:34

Tak for svaret o.v.n..pc bliver kun brugt når der kommer børnebørn