/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvordan bekæmper man væggelus i sengen?
Fra : steenfibiger
Vist : 1885 gange
200 point
Dato : 29-07-12 19:33

Hvilke midler skal man bruge, og hvor køber man disse midler? Hvor køber man f.eks moler, som tørrer dem ud?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-07-12 19:35

Citat:
Hvordan bekæmper man væggelus i sengen?

Det gør man ikke, man rejser sig og bekæmper dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-07-12 20:01
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-12 20:50

Citat
Hvor køber man f.eks moler, som tørrer dem ud?

Hvis det er mo-ler altså Bentonit oppe fra NordJylland så kan det bla.a. købes på Fyn i 25 Kg poser.
Men det er nok ikke det du mener.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-12 21:34

Moler kattegrus er moler men granulatet skal knuses til pulver for at du kan bruge det til at udtørre bæsterne, et alternativ er kiselgur som jeg kan anvende til økologisk bekæmpelse af kornsnude biller, kiselgur virker ved at udtørre biller og levesteder for biller:
http://www.superbest.dk/produkt/kattegrus-moler
køb du bare noget kattegrus, det er moler

http://www.landbrugsinfo.dk/Oekologi/Planteavl/Skadedyr/Sider/Kiselgur_mod_skadedyr_i_oekologiske_korn.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-12 21:36

Både knust kattegrus og kiselgur kan støve helt vildt når du anvender det

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 29-07-12 21:47

Kiselgur koster 100 gange så meget som kattegrus i SuperBedst. Hvad er grunden til denne store forskel? Kilegur til svømmebassin må ikke anvendes. Hvordan sikrer man sig mod ddet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-07-12 21:48

Tror nok jeg ville foretrække lusene frem for at sove i en seng drysset med ler, kattegrus eller hvad der ellers er foreslået i denne tråd

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-12 22:16

Kiselgur og moler er det samme, altså forstenede encellede dyr som levede for millioner af år siden, moler er dansk og findes blandt andet på Mors og Fur, der var engang hvor moler blev brugt til isolering og kattegrus var et bi produkt, nu tror jeg ikke at moler bliver brugt til andet end kattegrus nå det var en længere forklaring men essensen er at kiselgur og moler faktisk er næsten identisk, hvad prisforskellen skyldes ved jeg ikke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-07-12 23:51

Den bedste måde at komme det til livs er at opvarme rummet til en trmpertur af 65 grader det slår også alle æggene ned og dræber dem

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-07-12 23:53
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-07-12 05:59

http://skadedyrshop.dk/edderkopper-844/eletronisk-afskraekker-965/edderkoppefri-3456.html
Skulle også virke mod små insekter.
jeg har prøvet noget lignende mod møl og det hjalp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-12 08:25

Moler bliver også brugt til at tætne mod nedsivning, i stedet for membraner.
Det bliver også brugt i drikkevands brønde som tætning mod nedsivning af overfladevand til undeliggende vandårer. Kan købes i 25 kg og bigbag og det er i pilleform.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-07-12 09:06

I nat blev jeg ikke bidt, så måske er de væk nu efter en grundig rengøring?
Men jeg hører gerne tips om, hvor jeg kan købe det anbefalede moler eller kiselgur, som ikke er skadeligt. Tak for de mange svar.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-08-12 17:40

Tak for svaret o.v.n.. Jeg fik ikke brug for moleret efter en grundig rengørig med støvsugeren. Jeg bliver ikke bidt mere, og det var hovedformålet. Du prøvede flere gange at hjælpe mig, tak for det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-12 23:16

Selv tak. jeg håber for dig at de små bæster bliver væk for altid