/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook.pst for stor til at kopiere?
Fra : kondivand
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 28-07-12 17:58

Hej eksperter
Jeg vil gerne tage kopi af outlook.pst og placere den på en ekstern harddisk. Det kan bare ikke lade sig gøre, da jeg får at vide, at den overstiger 4gb. Hvordan gør jeg?

Jeg har windows Vista.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 28-07-12 18:06

er din harddisk formateret i NFTS , for så burede det ikke være et problem men vis den fat format er max størrelsen 4gb for filer

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-12 18:07

Hvis der ikke er noget på den eksterne der skal gemmes så formaterer du den i NTFS formatet.
Hvis der er noget på den eksterne i forvejen som du skal bevare har du to muligheder:
1. konverter filformatet til ntfs http://support.microsoft.com/kb/307881/da
2. split filen op i mindre filer med et program, f.eks http://www.hjsplit.org/

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-07-12 18:20

Du kan også lave en ny PST fil i Outlook og flytte nogle at dine mail over i den.
Hvis du opretter den på din eksterne Hardisk, kan du ordne det hele inde fra outlook.

Mapen kan du oprettet under Filer - og så mener jeg punktet hedder noget med "Datafil styring", her kan du få lov til at oprette en ny PST fil der vises som en mappe i outlook.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 28-07-12 19:24

Tak for svarene.

Jeg har prøvet følgende link:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Convert-a-hard-disk-or-partition-to-NTFS-format

Den eksterne harddisk ligger på drev D, men når den spørger efter diskenhedsnavnet for drev D, så ved jeg ikke hvad jeg skal skrive - hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 28-07-12 19:27

Jeg har fundet svar på det sidste indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 28-07-12 21:19

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Nu er harddisken formateret - fantastisk. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-07-12 23:55

Var så lidt