/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kaffe som desert
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 27-07-12 16:04

Hej - ved godt jeg har oprettet dette spørgsmål 2 gange men jeg skal bruge 2 forskellige kaffe som desert og vil belønne alle ideer, så lad vær med at komme med den samme idé i flere tråde

Jeg har kaffe med kanel og den klasiske irsk kaffe - og en te med kanel, så har vi fest fået nok kanel så det skal være desert kaffe uden kanel.

Så har jeg en iskaffe og håber at finde et sted at købe kaffeis

Har du et godt bud på hvordan din kaffe skal servers som kaffe efter middagen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-12 16:33

Denne er god:

Amaretto Smoothie
Ingredienser: (1 person)
• 2 cl Amaretto
• 2 cl Kahlua
• 2 dl isafkølet espresso
• 1 skefuld chokoladeis
• Flødeskum

Tilberedning:
Bland alle ingredienser (undtaget flødeskum) i en blender til konsistensen er blød og glat. Serveret straks. Toppes op med flødeskum.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-12 16:34

Hov, glemte at skrive at opskriften er herfra:

http://www.esprezzo.dk/opskrifter/?/Kaffe-med-spiritus/12/Amaretto-Smoothie.html

Hvor der også findes mange andre idéer

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-12 16:37

Skal der være fest, så synes jeg også om at få en Galiano Hot Shot:

http://drinksdatabasen.dk/drinks/galliano_hot_shot/

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 60 point
Dato : 27-07-12 16:38

og kan du lide lakrids? Så er denne sjov og velsmagende:

http://www.valdemarsro.dk/lakrids-kaffe/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 27-07-12 16:40

og endelig kan du jo vælge at købe en kaffesirup? Dem findes der mange varianter af, men denne er god:

http://www.nettesbiks.dk/product/kaffesirup-hasselnoed-kopi-26/

Kommentar
Fra : nyebruger

Dato : 27-07-12 17:33

Polynesisk kaffe

Kaffe
Whisky
Honning

+

Et stykke chokolade til at spise ved siden af ...

Nam Nam ...

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-07-12 20:10

Tak for svaret pifo.

Har flyden lakdrids fra en anden opskrift - så den prøver jeg lige på min egen måde, havde slet ikke tænkt på lakrids tror aq det bliver godt