/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Konvertere tekst XP SP3 til Home and St.
Fra : lukas2502
Vist : 644 gange
240 point
Dato : 26-07-12 08:08

Hvordan kan jeg konvertere tekst og regnefiler fra XP SP3 til Home and Student ikke kommerciel.
De "gamle" filer vises kun i kompatibilitetstilstand og det er ikke muligt at foretag ændringer!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-07-12 08:13

Du skal jo lige gemme dine filer. Så spørger den jo om du vil gemme dem i det nye format...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-12 09:01

Tekst og regne - filer har ikke noget at gøre med XP sp3 pro eller home.

Men det har word og excel som evt er lavet i office 2000 og når du har "home eller student" har du måske works eller prøveversion af nyeste office.

Men dette gratis program kan hentes, og så kan du både åbne, arbejde og gemme dine filer i samme udgave som oprindelig.

http://www.altomdata.dk/libreoffice-kan-hentes-nu
(desværre er der server fejl lige nu)

her kan den også hentes, men hold øje med al deres reklame som de gerne vil have at du klikker på.
http://openoffice.ine-hn.org/?gclid=CIynvPDitrECFYHwzAodWkUAcw

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-12 09:50

Filtyperne i nyere Office fra version 2007 er ændret fra .doc til .docx , de andre i i Excel osv kender jeg ikke lige ændringerne på.

Nå jeg skriver et dokument der skal sendes ud gemmer jeg det konsekvent som .doc , så kan alle med ældre versioner åbne den.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-07-12 10:10

Jeg fik vist ikke skrevet det tydeligt nok, det er godt nok at jeg kan foretage ændringer i Word og Exel, men jeg ser ikke den mulighed at gemme disse i den nye format.

Jeg har opdateret Home and Student 2007 til de nyeste office versioner.

Jeg har XP Pro. som program, men jeg kan ikke se at jeg har nogen Work programmer.

Bonus point til et godt svar.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 240 point
Dato : 26-07-12 12:30

Citat
Jeg har XP Pro. som program

NEJ - det er dit styresystem og har INTET med office at gøre....

Office 2007 gemmer AUTOMATISK i de "nye" filendelser (docx/xlsx) med mindre DU SELV har bestemt noget andet....

Doc/xls-filer åbnes AUTOMATISK af nyere officer (de er ALLE bagudkompatible)...

Så hvad er problemet ???????

Citat
men jeg ser ikke den mulighed at gemme disse i den nye format

Så kig igen...

Du kan til hver en tid bestemme hvad filendelsen skal være - men det sker IKKE ved blot at klikke på gem-iconet - så gemmer den i det format det er åbnet.....

Du skal i "filer" - "gem som" - og så har du valgmuligheden.....

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 26-07-12 20:52

Tak for svaret refi. Så fandt jeg endelig stedet, det er endda muligt at klikke på konverter, så går det hurtigt og enkelt.