/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fjedre / støddæmpere
Fra : jens-lyn
Vist : 319 gange
35 point
Dato : 25-07-12 17:19

- jeg vil gerne have lidt mere frihøjde i mine skærmkasser, hvordan får man bilen til at blive lidt højere eller fjedre med lidt kortere bevægelse. Jeg vil gerne have en løsning der accepteres til syn.

Det handler om en VW T5 2005

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 25-07-12 17:29

Montér stivere fjedre, fra en større og tungere variant i samme model.
Typisk med kraftigere motor, der kalder på mere stabilitet ved højere fart.
Husk at udskifte støddæmperne til de tilsvarende typer også, ellers vil bilen hoppe af vejen, eller blive meget urolig at køre med.

Du kan også se på, om du kan få samme diameter fjeder, som er lidt længere og med lidt tykkere stål i spiralen.
Prøv at efterspørge dele til en 4x4 model.
(Undskyld - det hedder syncro på VW'sk)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-07-12 17:31

Man har tidligere kunnet få specielle gummiprofiler til at presse mellem spirafjedrene. -Det var nemt når en bil f.eks. skulle bære ekstra last, f.eks. i form af campingvogn.
Jeg ville forhøre mig af ved firmaer som sælger uorginale reservedele, -måske Højer Autodele el. lignende.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 25-07-12 17:33

Hej Beestone
Tak for dit forslag, jeg har undersøgt om der kunne fås kraftigere fjedre, det kunne der ikke, alle VW af den type kører med de samme, men jeg har ikke tænkt på muligheden med 4x4. Det vil jeg forsøge -

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 25-07-12 17:35

Hej Stilkene
Det ved jeg at synet ikke vil acceptere, desværre -.