/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Særligt sensitiv og sorg
Fra : veddu
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 25-07-12 17:09

Hej, er der nogen her der kender til og kan fortælle om at være voksen og særligt sensitiv på alle måder og bære sorg efter tab af familie. Har måttet give slip på ALT for at komme igennem, og er alene nu, men hører til de ca. 30 % som er udadvendt kontra de 70% af særligt sensitive som er inadvendt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-07-12 19:30

Nu er det svært ud fra de få linier, du har skrevet her, at vurdere hvad du har behov for, men kunne du ikke tale med din læge om at komme ind i en sorggruppe?

Du kan også kigge her og se om det kunne være noget for dig?

http://www.sensitiv.dk/

Kommentar
Fra : veddu

Dato : 30-07-12 11:38

Beklager, den mulighed forelægger ikke, jeg ved alt om min egen sensitivitet på alle måder inkl. ikke at kunne færdes på gaden i myldrertiden men kun rummer meget få mennesker af gangen. Jeg er p.t. fuldstændig isoleret fra omverden, og magter ikke at gå ud pga af anfald forbundet med sorg og smerte som er så voldsom pga af min særlige sensitivitet på alle måder. Få indtryk mætter mig ret hurtigt inkl. at jeg heller ikke sover. Et andet problem er at min vennekreds er så lille og at de har deres at se til. En psykolog eller læge vil ikke kunne hjælpe her, og ved ikke engang hvordan jeg skal kunne række ud efter hjælp.

Jeg er endnu ikke istand til at tage de første skridt ud i verdenen men får p.t. min mad bragt. Mit sørste problem er at jeg har en datter på 8 som jeg ikke har set i et halvt år og at min eks. på ingen måde støtter mig her. Internettet er min enste kontakt uadtil. De få venner jeg har holder ferie og har deres. Dette er en kendsgerning og konstatering

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-07-12 12:27

Det lyder som om, du har det rigtig svært - det er trist, hvis ikke du oplever at kunne få hjælp nogen steder? Hvorfor bærer du rundt på sorg? Har du mistet et nærtstående menneske?

Jeg synes jo stadig at din læge må kunne hjælpe dig i behandling? Men hvis du i bund og grund bare føler dig efterladt og ensom, så kunne det måske være noget for dig at finde ligesindede at skrive med?

Der findes flere sites for mennesker, der har det svært, og hvor de kan opnå kontakt med hinanden og skabe nye fællesskaber.

Prøv f.eks. her:
http://www.sindnet.dk/

Måske kan du finde andre, som kender til at være særligt sensitive?

Jeg håber, det lykkes for dig og at du finder glæden frem igen, så du atter kan se din lille datter

Kommentar
Fra : veddu

Dato : 30-07-12 12:33

Hej tak for svar, ja jeg har mistet min mor og det lidt familie jeg havde. Og de få venner jeg har er enten på ferie eller har deres. så ja er meget ensom og alene, og har ikke mulighed for at række ud eller ringe.

Mange tak for dit svar. jeg prøver din henvisning til sindnet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-07-12 12:38

Det gør mig ondt, at du har mistet din mor. Det er hårdt at miste, hvis man ikke har andre at række ud efter. Så tror jeg mange mennesker faktisk er vældig følsomme - vi har alle behov for at indgå i et eller andet fællesskab.

Hvis du trænger til at tale med nogen, så kan du finde flere numre her på siden. Der er altid hjælp at hente, for dem der beder om det:

http://www.psykisksaarbar.dk/Brug-for-hjaelp

De bedste ønsker for dig og din datter

pifo