/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Male skab
Fra : Cruben
Vist : 242 gange
20 point
Dato : 24-07-12 15:26

Hej
Jeg ved det! Dovenskaben længe leve, eller måske mere utålmodighed...
Jeg har slebet et skab med lak, ikke fået lakken ordentligt af, vasket det ned, og malet det første gang med god kvalitetsmaling til træ og metal glans 50.
Nu bliver den hvide maling ligesom lidt orange....?
Hvad gør jeg nu?
Skal jeg bare give det igen 2. gang og så er alt godt?
Skal jeg grunde ovenpå den første gang maling?
Skal jeg.......?

Mange hilsner og tak til alle dem som giver sig tid til at svare herinde, selvom man selv er så doven :(
Charlotte

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-07-12 18:02

Når du skriver, at du ikke har fået lakken helt af, så kunne jeg tænke mig at vide, om malingen, du har brugt, bliver orange over det hele eller kun dér, hvor der stadig sidder lak under?

Kommentar
Fra : Cruben

Dato : 24-07-12 19:45

Uhh...kan godt se hvor det bærer henad... Er ikke helt sikker, men tror det bliver orange, der hvor der stadig sidder lak. :( Kan jeg spraye med lakforsegler til væg og loft, og så male Hvidt ovenpå igen?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-07-12 22:38

Det kan jo mageligt være at den første omgang hvidt ikke dækker helt (på trods af forsikringer om kvaliteten) men sandsynligheden for det dækker i anden omgang er da ret stor.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-07-12 22:54

Er du helt sikker på, at skabet ikke har fået olie?

Kommentar
Fra : Cruben

Dato : 24-07-12 23:04

Jeg er slet ikke sikker på noget som helst....og så alligevel...tror jeg er temmelig sikker på det er lakeret og ikke olieret. Utålmodig som jeg er, har jeg her til aften sprayet med lakforsegler, og tænker jeg vil give det en gang hvid maling igen i morgen. Så nu får vi at se, fremover hedder det dog grunder først!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-07-12 23:12

Hvis skabet har fået olie, så skal du først male det med noget, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men en ordentlig farvehandler kan vejlede dig om dette.