/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert dør
Fra : Jens-d
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 24-07-12 13:59

Jeg har en knallert som kørte rigtig godt, men pludselig da jeg kørte, så ville den ikke tage fat på gassen. Jeg opdagede at den dør når motoren er varm. Når man så prøver at starte den op, er det meget svært og den kan ikke køre. Jeg har fået skiftet membran, benzinslange og vacumslange.

PS. jeg havde lappet udstødning før denne situation, så jeg er lidt mistænksom over, om det kan skyldes udstødningen.

Jeg håber jeg kan få hjælp hurtigt som muligt :=)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 15:33

Det kan også være en termisk fejl i din tændspole.

Næste gang den dør, så prøv at undgå er forsøge at starte den, vent 20 - 30 min, hvis den herefter kan starte uden problemer, kan det være fornuftigt at udvide fejlretning til tændingsstrømløb.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 24-07-12 17:18

Nu starter den meget dårligt, men den tager ikke rigtig gassen. Den tager så lidt, at baghjulen ikke kan dreje, men motoren går ikke i stå. Den kan heller ikke stå i tomgang. Har prøvet at pille udstødningen af, det hjalp heller ikke :S.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 17:25

Når den går i stå - Så lad være med at forsøge at starte den.

Tag tænderør ud og se om det er vådt (og lugter meget af Benzin), og tjek om farven på dette er short eller hvidt støvet....

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 24-07-12 17:45

Jeg har lige taget tændrøret ud. Det var vådt sort. Forresten, igår da det for første gang skete, skiftede jeg tændrøret og det virkede, men gik i stå efter ca. 1km.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 17:52

Når det er Vådt og Sort får den for meget brændstor og for lidt luft.

Så du skal tjekke og om du Choker lukker op som den skal.
Om dit luftfilter er rent.
Hvis disse ting er i orden, skal du tjekke hvorfor din karburator lukker for meget Benzin igennem.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 17:53

der skulle have stået din ved choker....

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 24-07-12 18:10

hmm,, hvad hvis man kobler chokeren fra? Det har jeg nemlig prøvet og det hjalp ikke.. Det kan heller ikke været luftfilteret, da jeg har købt en komplet luftfilter, for ikke lang tid siden :S

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 18:18

hvad hvis man kobler chokeren fra?

Hvad mener du ?

Choker er er spjæld der anvendes til at lave Benzin/luftblaning mere fed ved koldstart.

Du skal blot sørge for at den kan åbne når du har startet dyret. Der er ingen grund til at du skaber dit et nyt problem...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 24-07-12 18:26

undskyld, jeg skulle have fortalt dig, at der sidder en auto. choker på. Det er en PGo galaxy.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 18:31

Så skal du finde ud af hvorfor den ikke virker..

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 24-07-12 18:46

Jeg har pillet chokeren fra karburatoren. Hvad gør jeg nu? Hvad skal jeg kigge efter?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-12 18:54

Så skal du finde ud af hvorfor den ikke virker..

Du kunne f.eks prøve om den kan starte når den er pillet af. og om den køre bedre. Hvis den gør skal du selv finde årsagen til at den ikke virker.

Hvis dette ikke gør nogen stor og mærkbar forskel, skal du videre og finde ud af hvad der er galt med din karburator....

Det er vel også meningen at du selv skal tænke lidt og lære at løse dit problem. Det er på samme måde vi andre har lært hvordan ting virker...

God fornøjelse.

Mvh Beenjamin

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 28-07-12 14:50

Tak for din hjælp Benjamin. Problemet er ikke at jeg ikke selv prøver ad. Det er bare at, når et problem bliver løst, forekommer der et nyt problem..

Jeg har fået skiftet cylinder og udstødning nu, og nu er problemet at den kører rigtig langsomt. Er det sådan at man skal skifte ruller når man skifter udstødning?

m.v.h. Jens.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-07-12 16:21

Nej, det skal du ikke.

Hvis du sætter de gamle dele på - så den er lovlig kan den så køre ?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Jens-d

Dato : 29-07-12 01:00

Jeg havde jo lappet udstødningen, så jeg kom til at tilstoppe udstødningen. Så når udstødningen blev varm, ville den ikke tage på gassen. Så jeg tog udstødningen af(kom til at knække udstødningsbolten i cylinderen så den blev også skiftet) og satte en ny udstødning. Problemet er, at den accelerer meget langsomt og topfarten er meget lav(25km/t), men når den står på støttebenet kan jeg hører at den kører meget godt. Den kan heller ikke stå i tomgang.