/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rust i S-max
Fra : zanneh
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 23-07-12 16:06

Kan det passe, at man skal acceptere, at der kommer (meget) små rustpletter ved overkanten af forruden og dette forklares som et alm. problem ved forruder, der ikke har gummilister?
Min bil er stadig under 2 år gammel, men det lokale Fordværksted siger, at jeg selv skal slibe ned og behandle med en lakstift.

Der er også rust i skruerne ved tilhæftningen af bagklappens teleskopstænger (kender ikke det korrekte ord), og dem har de (let tøvende) invilget i at skifte, men siger at de hurtigt vil ruste igen pga vores klima.
Jeg har givet bilen en gennemgribende rustbehandling for at undgå rustproblemer, så jeg synes det er træls, at der så dukker små ting op hist og pist.
Er det normalt?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-12 16:38

Citat
Kan det passe, at man skal acceptere, at der kommer (meget) små rustpletter ved overkanten af forruden og dette forklares som et alm. problem ved forruder, der ikke har gummilister?

Magen til vrøvl,skal man lede længe efter.Biler har i snart en menneskealder,kørt med pålimede forruder.Mig bekendt uden problemer.Ford brugte det selv,så langt tilbage som til Sierra`en.

Din bil er under 2 år,så gå i "kødet" på dem.Har du talt med importøren?? Ellers prøv at tale med FDM.

Citat
at jeg selv skal slibe ned og behandle med en lakstift.

Kan ikke være den rigtige løsning,på en bil der er under 2 år.Det de er ude på er at "skubbe" tiden,til garantien er borte. Lakgaranti???

Forlang en reklamationsbevis af dem.Så du kan bevise at du har klaget inden garanti udløb.

M.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-07-12 17:08

Hvis du har overholdt dine service, så må du forlange at de udbedrer problemet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-07-12 18:27

Her skal du ikke godtage hvad de siger.Gør som Mosebaek siger.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-07-12 18:57

tag et par gode billeder af problemet (m/dato)
og spørg din forhandler hvad der menes med :

Citat
Ford Garanti

Basisgaranti

Vores Ford fabriksgaranti giver dig 100% tryg kørsel i op til 2 år. Alle reparationer udføres efter de højeste kvalitetsstandarder. Og hvis du sælger din Ford, følger den resterende del af garantien naturligvis med bilen - en virkelig stor ekstra fordel for den nye ejer.

Reservedelsgaranti

Ford forhandlere/autoriserede Ford reparatører anvender udelukkende originale Ford reservedele til garantireparationer. Disse reservedele opfylder vores strenge krav til kvalitet og sikkerhed, hvilket betyder, at ydeevnen og værdien af din bil bevares.

Lakgaranti

Din lakgaranti begynder og ophører samtidig med din Ford basisgaranti. Se servicemappen til din bil (servicehæftet) for garantiperioderne for din bil.

Garanti mod rustgennemtæring

Karrosseriet på din Ford er dækket mod rustgennemtæring indefra i op til 12 år (afhænger af modellen). For fortsat garantidækning skal din Ford karrosseri- og lakkontrolleres regelmæssigt (hvilket kan kombineres i forbindelse med de planmæssige eftersyn) som beskrevet i servicemappen.

Gratis vejhjælp de første 2 år

Hvis din bil går i stykker eller ikke kan starte, er Ford Assistance klar til at hjælpe i stort set alle europæiske lande. Det kræver blot et telefonopkald, så kommer hjælpen – hvad enten der er brug for reparation på stedet, bugsering, en lånebil, indkvartering, hjælp til at komme hjem eller et hvert andet af vores servicetilbud. Se servicemappen til din bil (servicehæftet) for Ford Assistance-perioderne for din bil. +45 80 30 85 20 eller +45 80 30 85 20

http://www.ford.odegaardbiler.dk/newOptions1.aspx

og sig til forhandleren at hvis han ikke tager problemet seriøst,..
sætter du en advokat på sagen.