/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
? Danmarks populæreste statsminister ?
Fra : zoriny
Vist : 802 gange
13 point
Dato : 23-07-12 07:02

God morgen, dejligt vejr ...

Hvem er, efter din mening, Danmarks populæreste statsminister gennem tiderne ?

Og

Hvem er, efter din mening, Danmarks mest u-populære statsminister gennem tiderne ?

Med Venlig Hilsen

Zoriny

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-07-12 07:12

CITAT]Hvem er, efter din mening, Danmarks populæreste statsminister gennem tiderne ? [/CITAT]
Anker Jørgensen
Citat
Hvem er, efter din mening, Danmarks mest u-populære statsminister gennem tiderne ?

Erik Julius Christian Scavenius

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-12 07:21

Struense....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-07-12 08:35

Danmarks første statsminister tiltrådte 1918, så Struense er vist ude af billedet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-12 09:26

Konseilspræsident = Statsminister. Kig selv listen igennem.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-12 09:51

Struense indførte flere reformer for de fattige, det var upopulært hos adelen så de havde nok fået ham på anklagebænken på et tidspunkt på falske anklager.

Men han var den værste person set fra hoffet da han jævnligt brugte den forkerte legemsdel ved møderne med dronningen

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 23-07-12 12:41

Foruden filmen med Mads Mikkelsen i hovedrollen som Struense,
så har Rigsarkivet ved Den Sorte Diamant, en særudstilling om Struense lige nu.

Jeg har faktisk lige været derinde nu. Kan anbefales ...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-07-12 16:22

->Mosebaek
Enevælden ophæves 22/3-1848
Regeringen ledes derefter af en præmierminister til 12/10-1855, derefter af en konsilpræsident til 21/4 1918 hvor titlen statsminister indføres.
Måske lidt krakilsk, men der spørges altså efter statsminister og selv om de andre udførte det samme arbejde, så havde Danmark ingen statsministre før 21/4-1918.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-12 18:25

Helt fin dabj.Det var også lige sådan et hurtigt "input" fra mig.(Som det også ses).

Men selvom jeg synes at kende DK`s historie (i grove træk),vidste jeg ikke at vi har haft en Præmierminister.Det kommer bag på mig.

Ved godt at vore Statsministrer,bliver kaldt præmierminister,når de er i udlandet.Men vidste ikke at titlen,også har været brugt herhjemme.

Nå men glædeligvis,kan man altid blive klogere.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-12 21:41

Den mest upopulære statsmedister må være Helle Vi GJORDE DET...

Søren Espersen har skrevet en flot blogs om det søde væsen.

http://blogs.jp.dk/susetfrahimmerland/2012/07/27/helle-montanus-i-can-beat-barroso/

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-07-12 17:07

Helle, Magrethe og Villys svendestykke......
http://www.b.dk/berlingske-mener/fuld-kraftbaglaens

Tommy.