/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
USAs våbenlov
Fra : zoriny
Vist : 1128 gange
13 point
Dato : 20-07-12 20:39

Ja, så skete det igen i USA - En sindsforvirret person går amok med skydevåben og andet "godt".

- Under forevisning af den nye Batman film i Denver i staten Colorado ...

Tragisk - og ikke første gang ...

Hvor længe vil USA beholde deres mere eller mere lempelige våbenlov ?

Den er jo grundlovssikret, og forskellige delstater har forskellige restriktioner eller mangel på samme,
hvad angår retten til at anskaffe sig skydevåben.

Mon vi ser ændret lovgivning denne gang ?

Hvorfor har man denne tradition i USA, at det er meget almindeligt at folk anskaffer sig pistoler, og forskellige slags geværer ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 20:55

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 21:11

Sover du godt, din -Klaudi-klovn ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-07-12 21:56

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 22:21

Utroligt så søvnige I er - Og i USA går en galning amok, medens I bare sover

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-07-12 22:25

Realt et meget godt spørgsmål som der ikke kun er et svar på.

Dette er mere et forum til stil ét spørgsmål og få ét svar, jeg vil anbefalde dig et andet forum hvis du har lyst til at diskuter forskellige emner.

Er du til fodboldt manger spil, kan www.hattrick.org være en en god platform for dig.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 20-07-12 22:54

Citat
Dette er mere et forum til stil ét spørgsmål og få ét svar

Nej, Tak_for_hjælpen, det har du ikke ret i - her på Kandu er der masser af eksempler på, at der bliver lagt op til diskussion, og det er der ikke noget galt i.

Se fx under smalltalk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-07-12 23:14

Citat
Nej, Tak_for_hjælpen, det har du ikke ret i - her på Kandu er der masser af eksempler på, at der bliver lagt op til diskussion, og det er der ikke noget galt i.

Du tager fejl prio. Kandu.dk "Vejen til en hurtig løsning" som navnet antyder så er det beregnet til at stille et konkret spørgsmål og få et konkret svar.
Netop derfor er der en kategori der hedder smalltalk, hvis man vil diskutere eller andet end få hjælp med et specifikt problem kan det foregå der.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 20-07-12 23:55

Citat
Du tager fejl prio.

Måske har du ret i , at de diskussionslystne helst skal placere deres indlæg under Smalltalk, men jeg synes nu ikke, at det fremgår nogen steder, at det er et krav.

Se blot under Politik, der vrimler det med oplæg til diskussion.

Under alle omstændigheder er folk velkomne til at diskutere på Kandu - modsat, hvad Tak_for_hjælpen påstod.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-07-12 03:13

Citat
Under alle omstændigheder er folk velkomne til at diskutere på Kandu - modsat, hvad Tak_for_hjælpen påstod.

Tag lige et kig på dette udsnit fra "Kom godt igang" sektionen

Citat
Så er der den anden del af kandu.dk, det er spørgsmål / svar sektionen. Her kan du stille spørgsmål som andre brugere har mulighed for at svare på.

Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

At der så er et par individer der forpester kandu.dk med diskutionstråde gør det jo ikke legalt.
Der er rigeligt af andre fora der er beregnet til diskution.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-12 09:28

Der var engang !!!!!

Oprindeligt har Kandu sikkert været ment som "bruger til bruger" hjælp....

Derefter blev det blot et spørgsmål om der kunne tjenes penge....

Nu er Kandu blot en "pengemaskine" (der sikkert ikke giver det store overskud da INGEN gider reklamerne)

Regler kan du glemme alt om - INGEN respekterer dem - og de stammer fra århundredskiftet.

Af og til, når brugerne har brokket sig længe nok, slettes et par "ødelæggende preofiler" - men BRUGEREN kører blot videre under anden profil (bare kig på dig selv)...

Det er synd Kandu har udviklet sig på den måde - men sådan er det kapitalistiske samfund desværre indrettet.

Kandu er blot blevet til REN TIDSFORDRIV med en masse ubrugelige svar og ENKELTE løsninger - de fleste af disse kunne folk såmænd selv slå op på goggle

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 13 point
Dato : 21-07-12 09:37

og et "svar" til dit spørgsmål !!!!!

Citat
Hvorfor har man denne tradition i USA, at det er meget almindeligt at folk anskaffer sig pistoler, og forskellige slags geværer ?

Det vil et simpelt opslag på google kunne give dig svar på

Citat
Hvor længe vil USA beholde deres mere eller mere lempelige våbenlov ?

Du giver selv svaret - så hvorfor spørge
Citat
Den er jo grundlovssikret

Citat
Mon vi ser ændret lovgivning denne gang ?

Det ser vi HVER DAG over hele jordkloden.....

Det PERFEKTE samfund FINDES IKKE...

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 21-07-12 09:39

Hmmm, måske er spørgsmålet for "svært".

Måske skulle det have været bragt under "Small talk" - men jeg synes ikke det er "små-snak" ...

Godkendelse af svar
Fra : zoriny

Dato : 21-07-12 09:42

Tak for svaret refi !

- samt I andre, også de sovende ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-12 09:42

Citat
Hmmm, måske er spørgsmålet for "svært".

Ja - du skal nok IKKE spekulere så voldsomt over livets gåder...

Hold dig til "Peter Plys" - så går det ikke helt galt

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 21-07-12 10:31

1000 meter skoven ...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 21-07-12 10:36

Jeg siger ikke at man ikke må - synes faktisk at det kunne give mere til Kandu, hvis vi også diskuteret i stedet for altid ? og svar, men helt ærlig se på disse indlæg der er i denne og der er ikke nogen realt diskution og den armerikanske våbenlov. Derfor anbefaldet jeg et sted hvor jeg vedat der er mange som gerne vil diskuter.

De mange politiske råde som er oprettet er der mere nedgøremde i end endelig real diskution - så måske var der engang var kanduer livligt diskuteret men det er da en saga blot - men som efter min personlige mening gerne må genopstå

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 21-07-12 20:43

Tak_for_hjælpen ...
Jeg har også oprettet dette spørgsmål, fordi jeg, i min naivitet, troede at folk gerne ville diskutere seriøst om et seriøst emne.

Ikke fordi jeg tror, at vi, som danskere kan ændre USAs våbenlov eller noget i den stil,
men man kan jo godt have en holdning til USAs våbenlov.

Men der er for mange her, som bare eller skælder folk ud for og ,
når der kommer spørgsmål.

Ja, hvad er disse folk her for ?

... Jo - deres fryd er at nedgøre andre.

Så "vokser" deres ego. Men det må jo være nogle små, sølle personer, som har behov for at opføre sig så barnligt og uforskammet, ikke ?