/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Personlig Hetz.
Fra : Mosebaek
Vist : 820 gange
300 point
Dato : 20-07-12 19:14

Selvom det er en politiker,men en anden samfundssyn end mit,synes jeg ærlig talt at det er ved at tangere en ren og skær,personlig forfølgelse. Her tænker jeg på Henrik Sass Larsen.Nu synes jeg han har været gennem vridemaskinen,længe nok.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1794614.ece

Citat
Afsløring: Sass Larsen til julefrokost med rockerven

Jamen for hede hule hel...... jeg har været til julefrokoster med gifte,enlige,utroer,alkoholikere,slagsbrødre,bøsser,pædofile,transvestiter,tyveknægte,en politibetjent....sågar murersvende.
Det er jo fuldkommen latterligt,det her.Man kan da ikke sortere i et selskab...om der nu er nogen til stede,der kan skade ens image.

Jeg har så den fordel at mit image,nok er på en niveau,hvor den ikke er nemt at skade.

Men jeg synes efterhånden det er sygt,som der køres på manden.Og denne her,pynter absolut ikke på Inger Støjberg.Der støjer hun lige rigeligt efter min mening.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1794922.ece

Min dybeste foragt for Ekstra-Pladeren,og andre medier.Jeg vil sammenligne dette her,med Lars Lykke Rasmussen,der "sås",med et glas fadøl i hånden.

Hvad mener i.Skal man være klar til regulær hudfletning,som offentlig person.(Godt min offentlige karriere,kun bestod i at være stueformand,på Randers Kaserne 1965).

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 19:57

Men på den anden side - hvis man vil være toppolitiker, er det måske en god ide at holde sig helt ren.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 310 point
Dato : 20-07-12 20:12

Der er vel begrænsning for hvor rene man skal være.

Det er jo sjældent at dem der kaster med sten selv er helt rene, men det fjerner jo fokus fra en selv og ens egne, når man sammen kaster sten efter andre.

Jeg elsker filmen "Life og Brian" med Monty Phytons Hvor det slås om at stene en fyr...

Den film sætter en del ting i et perspektiv hvor man kan grine af dumhed.

http://www.youtube.com/watch?v=7jV8QQSlEq8&feature=related

Jeg tror det største problem i politik i øjeblikket handler om manglende fjendebilleder og fælles problemstillinger. Hvis vi kun kan være fælles om at udpege ander som "fjolser", mangler vi jo grundlæggende værdier der er værd at kæmpe for.

Finanskrise kan mening dansker ikke forholde sig til.
Kontanthjælp er kun et problem for dem de får den eller har udsigt til at kun at få den.
Arbejde er kun er problem for dem der mangler - for dem der har er ved at blive kvalt i det.

Jeg har svært ved at se at den menige dansker har interesse for driften af det "fælles land Danmark". Vi har det jo så godt at vi tager alt for givet og brokkers over småting og glemmer helheden...

God Weekend
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-07-12 20:22

For nu at citere den gode bog "lad den der er uden synd kaste den første sten".

Tænk engang, jeg har siddet på Cafe Lindevang, havde bestilt bord med nogle venner til en god frokost, og der sad sgu nogle rockere. Vi brugte nu mere tid til at kigge ud af vinduet end vi plejer, når vi spiser frokost sammen, vi ville helst kunne nå at dukke os

Inger Støjsender har aldrig virket som den hurtigste motorcykel i banden, det bekræfter hun endnu engang.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-12 20:35

Citat
Jeg tror det største problem i politik i øjeblikket handler om manglende fjendebilleder og fælles problemstillinger. Hvis vi kun kan være fælles om at udpege ander som "fjolser", mangler vi jo grundlæggende værdier der er værd at kæmpe for.
Enig.

Og ligeså:
Citat
Jeg har svært ved at se at den menige dansker har interesse for driften af det "fælles land Danmark". Vi har det jo så godt at vi tager alt for givet og brokkers over småting og glemmer helheden...

Konen og mig snakker tit om,at der må være mangel på nyheder.Idag i "Go`morgen Danmark",fik vi så afklaret hvor mange brystholdere,verdensmesteren kunne åbne på et minut....meget relevant.
Husker ikke resultatet,var nok sunket hen i ekstase.

M.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-12 20:44

Alt er som det plejer på denne årstid

Agurketid

http://da.wikipedia.org/wiki/Agurketid

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 20:46

Uden helt at vide hvor meget Henrik Sass Larsen har været /stadig er involveret i rockermiljøet,
så synes jeg det er helt legalt, at en eller flere personer fra rocker-miljøet (eller fra indvandrer-miljøet / andre outsider-miljøer) henvender sig til en politiker for at få råd eller hjælp.

Selv disse folk har jo behov for kvalificeret hjælp - så længe det ikke er hjælp til kriminalitet eller anden slags ulovligheder.

Var det ikke noget med, at Henrisk Sass i sin til blev kontakter på grund af et problem med samværet med en rocker og hans barn ?

Hvis ikke Henrik Sass er direkte involveret i vold/røveri m.m, så må han vel have de venner og bekendte han har, synes jeg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-12 23:11

Hvis man stikker snuden frem, må man acceptere at få et slag eller to over den og det politikere forberedte på, Sass Larsen holder jo ikke ligefrem lav profil.
At Inger Støjberg burde holde sin kæft, kan vi vel ikke blive uenige om, men hun tror åbenbart at hun kan score nogle point på den sag.
Journalisterne har ophøjet sig selv til at være kontrollanter for alle offentlige personer, lidt betænkeligt synes jeg, de kan jo få alting trykt i ytringsfrihedens hellige navn og kommer alt for sjældent til at stå til ansvar, vi har jo ytringsfrihed her i landet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-07-12 00:16

hmm synes ikke det værste er at han har rocker venner eller hvad det nu er for typer, men for fanden da, han er socialdemokrat.. øv sass kom ind i kampen...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 10:45

Sass må selvfølgelig omgås hvem han vil. Det må være en sag mellem Sass og hans vælgere.

Et gammel ord siger; Sig hvem du omgås, og jeg skal sige hvem du er...... (Nogenlunde frit citeret)
Eller sagt på en anden måde; Sig mig dit navn, og jeg kan fortælle dig hvad du hedder....

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-12 11:29

Enig o.v.n..Jeg synes bare,at der længe nok er kogt suppe på den pølsepind.

Ikke mindst EB,har den vane at fanger de en på "det forkerte ben",slipper de ham/hende ikke så længe,det kan sælge lidt aviser.

Som jeg har nævnt,synes jeg LLR er et godt eksempel.Husker de var så "venlige",at sætte en rød ring rundt om hans hånd,med den berømte glas fadøl.For at det endelig ikke skulle undgå vores opmærksomhed....ren plat.

Er glad for der ikke er et billede i pressen af mig,hvergang jeg ta`r en pilsner.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 12:57

Problemet med LLR's fadbamser, pornofilm på hotellet mv var vel mest det, at han lod skatteyderne betale for det (men han havde selvf også glemt hvad han selv hed, måske var det derfor)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-12 14:06

Citat
Problemet med LLR's fadbamser, pornofilm på hotellet mv var vel mest det, at han lod skatteyderne betale for det

Øvelsen med at beregne,hvor meget de forskellige politikere,har smurt af på skatteyderne,tror jeg vi skal droppe.Det vil nok blive for vidtgående.Sidst så vi en stakkels forarmet socialist,i form af hr.Sleepvally,også har fået smag for de riges luksusliv.Lejede fly til,var det ikke ca. 200.000 kr???

Så der er vist ikke den store forskel,hvad skatteyder betalt bekvemmelighed angår.
Har du en påliderlig kilde (ikke liderlig) til dit rygte om LLR`s pornofilm.Eller var du med "på en kigger".

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 15:02

Citat
Sidst så vi en stakkels forarmet socialist,i form af hr.Sleepvally,også har fået smag for de riges luksusliv.Lejede fly til,var det ikke ca. 200.000 kr???
Njaaa, den korrekte pris var 269.814,- kroner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 15:31

Citat
Har du en påliderlig kilde (ikke liderlig) til dit rygte om LLR`s pornofilm.Eller var du med "på en kigger".

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-10819357:jurist-sv%C3%A6r-balance-i-l%C3%B8kkesag.html

Og der står godt nok kun "betalingsfilm", på alle de hoteller jeg har været på, har de eneste betalingsfilm været pornofilm, men (uden at jeg har prøvet at se en på et hotel) så gætter jeg på, de ikke skriver "Langt ned i halsen" på regningen!

Fsva privatfly, er det noget alle ministre (knud enggaard som mulig undtagelse) bruger i forskellige officille sammnehænge, men nogle går amok i helt private sammenhænge

" Statsminister Anders Fogh Rasmussen benyttede flittigt 'Lædercigaren' da han i 2007 og 2008 forsøgte at gøre sine hoser grønne hos Europas statschefer i forbindelse med karrierespringet til generalsekretær for NATO.

Dengang kostede Fogh Rasmussens 18 flyvninger til de europæiske hovedstæder alene i 2008 næsten 1,4 mio. kroner. "

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1612142.ece

Knud Enggaard, min tidligere minister, blev engang i 80'erne bedt om at dokumentere sine rejseudgifter det foregående år, såvidt jeg husker var det 32 kr, billet til flyvebåden til Malmø-retur. Det er en årlig ekstrabladssstunt at få alle rejseafregninger fra ministrene, KE var suverænt den billigste!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 16:52
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-07-12 23:37

Det har altid været sådan at man kun skal tro 50% på det der står i aviserne.

De overdriver altid for at sælge aviser.

Så hvorfor undrer i jer?

Jeg holder ikke aviser af samme grund.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 00:10

>granner01

Selvf kan man ikke tro på alt det der står i aviserne, men div blogs, netmedier, Tv osv er da langt mindre troværdige. DR P1, Orientering især, er noget af det mest troværdige jeg kender i dette land

Men også aviserne har en troværdighedsskala, der er forskel på Ekstrabladet og BT i forhold til berlinrgeren, weekendavisen og politike, men kristeligt dagblad har også høj troværdighed, på en del af de områder de dækker.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-12 10:22

Citat
Sass må selvfølgelig omgås hvem han vil. Det må være en sag mellem Sass og hans vælgere.
Nemlig!!! Så vil nogen selvfølgeligt mene,at han måske lader sig påvirke.Jamen hvilke politikere lader sig ikke påvirke af omgivelserne.

Jeg tror da "trykket" fra indvandrerne,påvirker mange politikere,ikke mindst de røde.

Citat
Det har altid været sådan at man kun skal tro 50% på det der står i aviserne.

Citat
Jeg holder ikke aviser af samme grund.

Jeg mener simpelthen ikke aviserne er pengene værd.Så derfor kun de elektroniske.Skal vi endelig ha`en fisk pakket ind,har vi (gratis) ugeaviserne.De eneste vi savner,er dødsannoncerne.Man har jo nået en alder,hvor de begynder at blive nærværende.

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-12 11:22

Citat
Jeg mener simpelthen ikke aviserne er pengene værd.Så derfor kun de elektroniske.Skal vi endelig ha`en fisk pakket ind,har vi (gratis) ugeaviserne.De eneste vi savner,er dødsannoncerne.Man har jo nået en alder,hvor de begynder at blive nærværende.

Jeg syntes godt om dette.

Det er vist kun babyer og mennesker uden tænder der har behov for at få tygget maden inden de selv får den i munden.

Men når det så er sagt har vi det samfund vi selv skaber - nogle må jo mene at aviserne dækker deres behov for "næring omkring samfund og politik".

Mennesker der ikke tænker selv må vel på den måde få dækket et behov. Man køber vel ikke en hel avis for bolt en "side 9 pige". Med mindre man har behov for at have hende udskrevet på papir..

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 12:43

Jeg er helt uenig med jer om aviser!

De fleste unge mennesker mener, man ikke behøver at vide/huske noget, man kan bare checke det på nettet.

Det er sådan set rigtigt nok, det kan man bare, men betingelsen for at man checker på nettet (eller andre steder, bøger fx) er at man har en eller anden basisviden, så man undrer sig/bliver nysgerrig.

Uden den undren/nysgerrighed er alting lige godt, eller skidt.

Ligesom der er forskel på BT og Berlingeren, Ekstrabladet og Politiken, er der forskel på kildernes troværdighed på nettet. Forskellen er langt større på nettet, hvor enhver "idiot" kan ytre sig, mens debatten i de mere officielle medier trods alt er underlagt en eller anden form for kvalitetskontrol.

Måske er jeg præget af, at jeg gennem de sidste godt 40 år dagligt har læst mindst to aviser + div fagblade mv., samt det seneste årti div nyheder på nettet, fra "autoritative kilder", der har en kvalitetskontrol.

Men netop derfor er jeg flere gange dagligt på nettet for at checke, om det jeg læser er "rigtigt", ikke sjældent viser det sig, når man går tilbage til den oprindelige kilde, at der har sneget sig misforståelser, oversættelsesfejl og (måske bevidste) fordrejninger ind undervejs

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-12 12:55

Hm
Vagnr.

Hvorfor starte med at skrive at du er uenig med os andre - når du senere tilsyneladende skriver eksempler på det samme... som vi ander tænker.

Kan vi ikke blot vedtage at den menige dansker må være lidt små dum, hvis vedkommende tager alt på skrift tages for pålydende?

Den tid der er brugt på at tænke eller undres, er sjældent spildt.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 13:10

Benjamin.Hansen, det kan godt være jeg har misforstået noget , men for mig er din enighed med "at aviserne ikke er pengene værd" og dine betragtninger om tygget mad udtryk for en anden holdning til aviser end min.

Jeg mener, at "omnibusavisen", der giver et bredt og rimelig kvalitetssikret udsnit af havd der sker i verden er vigtig for overhovedet at have noget at blive nysgerrig over, om avisen er på papir eller bits er i den sammenhæng ligegyldig.

TV gider stort set kun bringe historier hvis der er billeder, så en katastrofe i Afrika, hvor der ikke er fotografer der sender billeder, helst levende, omtales ikke, så det er aviser (og radio) der giver den bredeste dækning.

Endelig er nettet ikke særlig effektivt til mindre ting, der skete før i 1990'erne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-12 13:54

Citat
Jeg er helt uenig med jer om aviser!

Den sender jeg lige retur.

Enhver (næsten) dansk avis,har en politisk og redaktionell linje,som de "styrer" med.D.v.s at for at få en objektivt mening,skal man måske læse (og analysere) de første ti forskellige aviser dagligt.

Og det orker jeg ikke,borset fra det koster en formue.Jeg mener jo at en "gennemgang" på nettet,giver mindst ligeså seriøse oplysninger,som papir aviser gør.

Kloge ord:
Citat
Den tid der er brugt på at tænke eller undres, er sjældent spildt.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-12 10:31

Tak for svaret Benjamin.Hansen.Du har ret.

Vh. M.