/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Søger perlesyningsopskrift...
Fra : Fegern
Vist : 731 gange
10 point
Dato : 20-07-12 13:32

Hejsa,

Jeg søger en perleopskrift fra Stenboden 1980'erne. Det er til en kugle på ca 16cm med Svanemotiv.

Håber nogen kan hjælpe

Fegern

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-12 14:28
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-12 14:29

Ved godt at den ikke er fra 80´erne, men det kunne jo være den var blevet genoptrykt.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 20-07-12 14:59

Hvis du går ind på stenbodens mailadresse www.stenboden.dk kan du måske selv finde det du søger.

Jeg har syet mange "tusinde kilo" perler i tidens løb og har nogen gange haft brug for Stenbodens hjælp til at finde gamle opskrifter. De er altid meget venlige og hjælpsomme. På den side jeg henviser til er der også et tlf. nr 97351722.

Hvis du ikke får noget resultat fra Kandus læsere eller noget brugbart fra Stenboden, vil jeg foreslå dig at skrive til nogle ugeblade. Hjemmet, Hendes Verden og Familie Journalen har rubrikker der hedder: Fra læser til læser! Læserene søger! Sådan noget ligende hedder det Det er gratis at benytte denne service og der har andre læsere hjulpet mig til at finde opskriften på en hæklet krave, som var i Hendes Verden helt tilbage i 1970erne. (Hendes Verden kunne ikke hjælpe mig - deres system gik ikke så lang tilbage, sagde de) strikopskrifter fra bestemte designere o.s.v.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Fegern

Dato : 20-07-12 14:59

Den er rigtig pæn, men desværre kun 7cm

Der findes en opskrift, som jeg har været i gang med for en håndfuld år siden, men har mistet.
Bolden er ca 16cm i diameter og motivet med svanen er overvejende blåt.

Det er genoptrykt her i 8cm
http://www.jm-perlen.dk/shop/?page=shop/flypage&product_id=816&category_id=d34d4e16c0ee200e0c8e2869dc03ec3d&page_title=Stenboden%20opskrift%200216%20-%20kugle%208cm,%20dug%20dia.%20ca%2035cm,%20klokke%207cm,%20lysestage%20dia.%20ca%207,5cm&ps_session=abef38a81307301d2106287c86dae3b0

Men jeg søger altså den gamle opskrift, hvor kuglen er 16cm.

Fegern

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 20-07-12 15:42

Jeg glemte at skrive at den side og det tlf. nr. hos Stenboden jeg henviste til, ikke sælger til private - kun forhandlere - men de er meget hjælpsomme når man ringer og spørger om råd.

Ring til dem og henvis til den kugle du viser os, og spørg hvordan du får fat i den gamle opskrift på 16cm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-07-12 16:49

Ellers prøv at kontakt her:
http://www.123hjemmeside.dk/ih-design/16073229

Kommentar
Fra : Fegern

Dato : 21-07-12 08:28

Tak for svarene,

I mellemtiden har jeg fundet frem til, at opskriften fra Stenboden har nummer 860604.
Så hvis det kan hjælpe os videre er det jo bare en bonus

Fegern

Kommentar
Fra : anneLarsen01

Dato : 25-07-12 22:16

Jeg tror helt bestemt at jeg kan hjælpe dig. Det nr du har opgivet er på en bold. Klokken har nr 860602. Jeg har hele serien.
Hvordan vi gør, ved jeg ikke. Jeg er lige nu blevet meldt ind da jeg så dit indlæg.:~

Hilsen anneLarsen01

Kommentar
Fra : Fegern

Dato : 26-07-12 20:48

Hej Anne,

Har sendt dig en privat besked

Haber vi kan finde frem til noget.

Fegern

Kommentar
Fra : anneLarsen01

Dato : 26-07-12 22:32

Hej Fegern.

Jeg kan ikke finde ud at at læse din besked.
min e- mail er annehjorth@dbmail.dk
Hvis du kan se den, så skriv til mig der.

Mange hilsner Anne