/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bøjninger i ventilationsanlæg
Fra : dokker
Vist : 229 gange
20 point
Dato : 20-07-12 08:33

Hej

Jeg ville høre om der var nogen som havde en holdning til følgende.
Er det bedre at lave 2 stk. 45 gr. bøjninger frem for 1 stk. 90 gr. bøjning? Eller er det uden betydning for tryktabet?

Mvh. Dokker

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-07-12 08:45

Ved komfortanlæg ( der er lavet rigtigt) er hastighederne så små at det er uden betydning. Ved transportanlæg og lignende industrielle applikationer, kan man tale om gevinst. Men der opererer man i forvejen med rundingsradier, der er langt større end komfort anlæg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-07-12 08:46

Hvis du tryktabsberegner er bøjninger stort set ubetydende, specielt sammenlignet med TEE stykker.

Kommentar
Fra : dokker

Dato : 20-07-12 09:17

Tak for svaret