/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
køb af overvågningskameraer
Fra : denevigeuheldige
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 20-07-12 00:39

Vi har planer om at etablere videoovervågning rundt om vore driftbygning på vores ejendom. Nogen som anbefale hvor en god og relativ billig løsning kan købes?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-07-12 08:28

Hejsa,

Du skal lige være opmærksom på en række faktorer og at kvalitet og pris på dette område hænger sammen!
Jeg har behov for lidt yderligere opl. fra dig for at kunne bidrage med et forslag:

1) Skal det være analoge eller IP kameraer ? Analog optagelse via Coax kabler er fortid, men kan stadig fås......
2) Hvis IP - er det muligt at trække et RJ45 kabel (Ethernet) fra din Router til de steder hvor du vil have kameraerne siddende?
3) Hvis ikke eller er det for "bøvlet" at trækker netkabel så er trådløse kameraer en mulighed. Har I et trådløst netværk idag ? og i så fald skal der måles på sende/modtageforhold fra hvert af de ønskede placeringer
4) Skal kameraet have lokal (internt) lager ?
5) Skal de optage hele tiden eller kun ved hændelser?
6) I nogen kameraer er det muligt at definere et (eller flere) områder i kameraets synsfelt som har interesse ved bevægelse og kan ignorere et felt hvor der eks. blafrer et træ
7) Skal i have SMS advisering ved hændelser
8) Skal I kunne tilgå de enkelte kameraer fra en vilkårlig Internetadgang ?
9) Hvordan ønsker I optagelser lagret?
10) På hvilket medie ? (i "Skyen" (cloud), på lokal PC/harddisk, i kameraet eller på DVR?)
11) hvor lang tid ønsker I at gemme optagelser og skal de lagres i "loop" (hvilket vil sige at efter eks. 7 dage bliver nye optagelser lagt på dag 1 -2 osv.)
12) Belysningsforhold - er der lamper som tændes automatisk ved bevægelse eller er der konstant lys alle steder?
13) Skal de kunne optage i mørke ?- Nightvision (sort/hvid)
14) Hvor mange skal sidde inden/udendørs ? (støv, regn, varme og kuldeforhold)
15)Hvor mange fps (frames per second) ønsker I?
16) ønsket billedkvalitet? HD eller hvilken er ok for Jer ?hvor detaljeret er skal billedet være og skal I kunne zoome ind på bestemte områder af de optagne sekvenser?
o.s.v.

Dette er ikke for at sige, at det er kompliceret, men nogle af de overvejelser, som I skal gøre Jer for ikke at gøre den fejl, som mange har gjort at anskaffe det forkerte grej og ikke kan udlede en dyt af optagelserne, hvis uheldet har været ude

Du kan evt. sende mig en PM hvis du ønsker yderligere info. Jeg har lidt (11 år) erfaring med forskellige former for CCTV løsninger og skal gerne prøve at hjælpe dig

Bluesky

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 21-07-12 04:01

Hej. Mange spørgsmål hvor jeg slet ikke forstår betydningen i nogle af dem, men her er den korte svar version:
1) Trådløs
2) Nej
3) Ja til trådløs netværk. ? til det sidste spørgsmål.
4) Nej
5) Kun ved hændelser
6) Skal kunne definere
7) Nej
8) Nej
9) På pc
10) Harddisk
11) Kort tid
12) Ja der er en del halogenlamper rundt omkring bygningerne
13) Ja
14) Udendørs - 4 til 6 stk
15) ?
16) Ja der skal kunne zoomes ind.

Vi oplever i perioder at uvedkommende personer kommer og besigtiger vore bygninger, (udenlandske nummerplader) og i det hele taget virker mærkelige i deres opførsel. Derfor ønsker vi at kunne zoome ind på personer, nummerplader på biler o.l..