/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
selvnievellerende beton
Fra : KennethD01
Vist : 683 gange
40 point
Dato : 19-07-12 20:32

hej jeg skal ha laved gulvet i min garage og tænkte på at bruge selvnievellerende beton hvis jeg gør det kan jeg så bare male det eller skal der laves noget andet først

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-12 20:41

Hvis du vil have en hel jævn overflade så skal der et pudslag på, men du kan godt male på betonen direkte når den er hærdet.
Selvnivelerende beton skal tages med en gran salt, du slipper ikke helt for håndarbejdet men det er en del lettere når betonen er flydende

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 19-07-12 20:45

hvor ujævn vil betonen blive

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-12 20:54

Afhænger selvfølgelig af hvor mange og hvor store stenene er i betonen, men jeg har ikke gjort andet end at jævne betonen med en skovl og det er lidt bulet at se på, hvis du vibrerer med et bræt og der ikke er for mange sten, så kan det blive næsten som om der var slidlag/pudslag på

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-07-12 00:21

Og hvad angår maling af dit beton gulv skal der gå to sommer før du maler det, eller kan du lave det hele om næste år..... Der kan opstå saltophobninger i beton så hvis du vil undgå at malingen ikke skaller af..... Vent

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 40 point
Dato : 20-07-12 07:02

Det kommer lidt an på, hvad der males med. Som udgangspunkt skal gulvet være hvidtørt, altså minimum 14 dage gammelt.

Der er to afsnit om maling af gulve her: http://www.maling.nu/arbejdsvejledninger.aspx

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-07-12 13:05

Hvidtør er kun en vejledende beskrivelse..... Det kan godt være at betonen ser hvidtør ud på overfladen, med udgiver stadigvæk saltophobninger længer nede i betonen. Der skal gå to sommer
Det samme gælder ved vandskuring/pudsning af facade....

Men er helt op til en selv og pengepung

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 20-07-12 16:42

Så når jeg, som producent af gulvmaling og med stifteren af Vesla i ryggen, siger at det kan man godt. Så tror du ikke på det?

Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 21-07-12 01:16

Tak for svaret Charlottefrich.