/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Poseløse støvsugere - erfaringer
Fra : århushansen
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 19-07-12 09:03

Jeg skal have skiftet den gamle støvsuger ud, og overvejer en poseløs.

Jeg synes umiddelbart at det virker smart med en poseløs, da du jo faktisk bruger ret mange penge på poser igennem støvsugerens levetid.

Jeg har lidt kig på Dyson, men også Electrolux (Begge koster i omegnen af 2.000 kr).

Men hvad er jeres erfaringer med poseløse støvsugere - er det bare super, eller er der ulemper jeg ikke umiddelbart kan se?

På forhånd tak for input....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-07-12 09:38

Det kræver frie arealer, for mange tætplacerede ting og sager gør det svært for
tingesten at holde støvet væk.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 19-07-12 09:56

Til Tiel
Det er ikke lige det århushansen spørger om tror jeg

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-07-12 10:30

Vi har haft en Dyson en ganske udemærket støvsuger med en god sugeevne, men lidt sværer at tømme konen kunne ikke lide at få støvet i løs vægt. Har selv en mindre pose løs til mindre opgaver og er glad for den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-12 11:22

Dyson smed vi ud - besværlig tømning.

Nu har vi en Elektrolux poseløs og den er let at tømme ned i en plastpose.
Modellen hedder "Twin clean" og den er selvrensende ved at lige dreje et filter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-07-12 15:02
Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-07-12 16:19

Tøm en pose - eller ryst støv/skidt ud. Posen er hygiejnisk, men ingen pose er uhygiejnisk. det er træls, at få støvet op i hovedet, når man tønmmer i skraldeposen, så jeg holder mig til posetømning!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-12 16:51

Alka - Elektrolux støvopsamlerbeholderen tømmes da ned i en plastpose som lukkes og så smides i skrælleposen