/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Uønsket post
Fra : bjarnebr
Vist : 664 gange
500 point
Dato : 18-07-12 20:06

Jeg har Windows 7 Ultimate, Office 2007 Professional, når jeg starter Outlook stater programmet altid op i mappen "Ulæst post", jeg har højreklikket på mappen og valgt "Tilpas denne søgemappe" derefter har jeg klikket på "Gennemse" og her har jeg sat hak ud for "Private mapper, Indbakke (med undermapper), Mappen til Norton antispam, & Uønsket e-mail", men når jeg så får mails der er havnet i Uønsket e-mail kan de ikke i ses mappen "Ulæst post"
HVORFOR IKKE?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-07-12 15:29

Er det ikke lidt logisk?

Uønsket post skal jo ikke vises og det er der flere årsager til. En af dem er at man jo ikke utilsigtet skal få åbnet en uønsket mail. De kan være spam eller indholde virus og det vil man jo gerne undgå skal ende på computeren.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-07-12 20:39

NEJ For så skulle det samme jo også gælde for "Mappen til Norton Antispam"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-07-12 19:56

Nej det skulle det ikke, det er en mappe som norton opretter i din outlook og den er ikke kendt af outlook som skjult mappe, hvad angår ulæste mails.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-07-12 21:03

Jamen så efterlyses en måde at få indholdet af mappen "Uønsket e-mail" vist som "Ulæst post", for jeg syntes det er en selvfølge at ALLE MAILS skal vises under "Ulæst post" indtil de er blevet behandlet af mig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-07-12 21:15

Nu har jeg ikke 2007 selv, men høre klikker du på Ulæst post og vælger "Tilpas denne søgemappe" så burde du kunne vælge hvilke mapper den skal vises i ulæst mail, hvis de indeholder ulæst mail.

Du kan også lige få guiden med som jeg fandet på nettet som skulle passe for 2007.
Citat
right-click on "Unread Mail" under "Search Folders" in the folder pane and
select "Customize this Search folder".
In this windows you choose "Browse" and can now select which folders should
be monitored.
If you enable the option "Search subfolders" don't select your root
mailbox-folder, otherwise it would also search your "Junk E-mail" folder.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-07-12 22:50

Den fremgangsmåde har jeg brugt (se selve spørgsmålet) det vir ker ikke på mappen uønsket e-mail

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-07-12 14:07

Citat
right-click on "Unread Mail" under "Search Folders" in the folder pane and
select "Customize this Search folder".
In this windows you choose "Browse" and can now select which folders should
be monitored.
If you enable the option "Search subfolders" don't select your root
mailbox-folder, otherwise it would also search your "Junk E-mail" folder.

Har forsøgt at tilføje mappen med uønskede mails, men indholdet af denne mappe vises ikke i ulæst post.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-07-12 14:20

Hvordan syn's du selv det går her! Spø'r om et og aceppter et svar på noget andet!

http://www.kandu.dk/spg163146.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-12 16:34
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-07-12 09:39

Hej Klaudi
Jeg spurgte om noget og fik et svar som jeg ikke kan bruge til noget, derfor spurgte jeg videre og fik et svar jeg mente at kunne bruge og aksepterede dette.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-07-12 09:41

Hej Refi
Det virker ikke indholdet i mappen "uønsket e-mail" vises stadig ikke i "ulæst post"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-12 11:52

Citat
indholdet i mappen "uønsket e-mail" vises stadig ikke i "ulæst post"

Det er jo heller ikke meningen du skal LÆSE UØNSKET post.....

Uønsket post er KUN oplagt SPAM eller afsendere DU SELV har lavet uønsket - så hvorfor dog læse det

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-07-12 11:12

Hej Refi
Når jeg går ind i indstillingerne og vælger fanen uønsket e-mail står der ikke nogen afsendere af uønsket mail, derfor skal de stå under ulæst post.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-07-12 11:23

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre !
Intet af det folk foreslår virker, men jeg vil meget nødigt annulere spørgsmålet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-07-12 12:19

Hvorfor skal de stå som ulæste når der ikke er nogen afsender på? Mit spam filter fanger med jævne mellemru mails som ikke har nogen afsender. Det er stadig spam selv om der ikke er afsender på.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-07-12 12:29

Fordi Norton Antivirus ikke opfanger alle spammail, men en del af dem derimod havner i mappen "Uønsket e-mail" i stedet for i "Mappen til Norton Antispam", i uønsket e- mail vises de ikke som ulæste, det gør de i Nortons antispammappe

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 30-07-12 18:31

Så slå dog uønsket post fra i outlook.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-07-12 17:19

Tak for svaret webnoob.
Hvorfoe har jeg eller andre ikke tænkt på det?