/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fejl ved log ind på mail
Fra : o.v.n.
Vist : 779 gange
400 point
Dato : 17-07-12 21:56

En af vennerne har problemer med sin mail som han læser i Internet Explorer 8 og har Windows XP fuldt opdateret på computeren, vi har fundet en løsning hvor han først får siden frem og skriver password og så logger ind, hvis han sætter markering i: Forbliv logget ind, så kommer fejlen, der kører en cirkel rundt lig den som kendes fra Silverlight, jeg tror ikke at siden bruger Silverlight men er ikke sikker, der kommer en fejl billede og i stedet for at skrive teksten har jeg taget et skærmbillede: http://peecee.dk/upload/view/375629
er der nogen forslag om hvad der sker? Jeg har en mistanke til at forbindelsen måske er langsom, han bruger mobilbredbånd og bor langt ude på landet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-07-12 22:59

En cirkel som snurrrer er blot en symbol på, at man bør afvente. Dette anvendes på de fleste sider, endda i spil.

Teknisk tror jeg siden logger på med et AJAX kald og ikke silverlight.

Hvilket produkt ligger bagved? Er det en gratis email tjeneste som fx hotmail, yahoo?
Eller er det en mail på eget domæne som en del af et webhotel?

Fejlen bør nok rapporteres til de, som leverer servicen bag email løsningen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-12 00:05

Citat
Fejlen bør nok rapporteres til de, som leverer servicen bag email løsningen
vi er flere i området som benytter samme mail service, jeg selv har en mail konto der og ingen andre vi har snakket med har problemet, det er en lokal mail service og hovedsiden er nedlagt, mail servicen er flyttet til en anden server og det er herefter at problemet for vennen begyndte, før da servicen lå på den lokale server skulle vi bruge https nu skal vi bruge http uden s når vi logger ind, i kan godt få lov at se siden, uden brugernavn og password kan i vist ikke se mine mails: http://mail.tangsig.com/webmail/
jeg kan ikke huske om det er hos one.com eller en anden server udbyder som står får mail serveren nu og som før skrevet: Tangsig.com eksisterer ikke mere

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-07-12 01:34

Hej igen,

Dette råd er ret generelt men måske værd at prøve.

Hvis jeg oplever problemer med en side, plejer jeg afprøve den i en anden browser, som fx google chrome eller firefox, for at se om det kun sker i explorer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-12 01:50

Jeg glemte helt at skrive at Firefox er afprøvet, det gik fint første gang men da vennen satte markering ved: Forbliv logget ind, så opførte ildræven sig på samme måde, foreløbig klarer han sig ved at logge ind hver gang, så virker det som det skal, men vi skulle nulstille Internet Explorer før det lykkedes at komme ind igen, efter at have sat den famøse markering så kom fejlen inden vi kunne gøre noget der sker altså et eller andet mystisk når vi vil ind på siden samtidig med at der logges ind, men kun for ham - jeg kan sagtens indstille til at være logget ind ved start og komme til min egen mail boks.
Af en eller anden grund kan vi heller ikke oprette en konto i Windows Live mail programmet som virker, den bliver at skrive at der er forkert password og fyren siger det er samme password han skriver som i webmail jeg kan også på min computer læse og skrive fra min konto i Live Mail programmet

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-07-12 09:44

Man kunne jo også tænke i andre baner!
prøv at se hvad password hans maskine kender med et siw program.
tænker også om det er gamle rester af https modulet der ligger et eller andet sted og forhindrer det i at virke.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-07-12 09:46

var der ikke noget med at jeg bøvlede med at logge ind her på Kandu, og var det ikke firewalen der forhindrede dette.
steen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-12 22:01

Det er ikke firewallen som blokerer, men det er ikke forsøgt uden antivirus.
Er der slet ikke nogen som kan "oversætte" forklare hvad der står på fejlbilledet, jeg ved ikke noget om hvad meningen er med den meddelelse

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 400 point
Dato : 19-07-12 00:15

Citat
hvis han sætter markering i: Forbliv logget ind

Mon ikke det pga. dette der opstår en fejl.
Din ven må bo et sted hvor der forekommer noget roaming på hans forbindelse og vennen dermed skifter ip ind imellem.
Det er jo det der står i fejlmeddelelsen "session_ip_mismatch", altså at han skifter ip mens han har en aktiv session kørende.

Angående roaming, så behøver det ikke være mellem teleselskaber, det kan ligesågodt være mellem to forskellige master fra samme selskab

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-12 00:39

Se det giver jo pludselig mening, han bor som før skrevet så langt ude at udbyderen ikke kan sende med ret stor hastighed, for eksempel kan han ikke se videoer fra Youtube, de forskellige master ligger med nogenlunde lige stor afstand 8-9 km. fra hvor han bor, og det kan udmærket tænkes at forbindelsen skifter midt i at siden indlæses, Telia (udbyderen) og Telenor deler jo master nu til dags

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-12 00:41

Tak for svaret EXTERMINATOR. Tak for en forklaring på hvad fejlmeddelelsen betyder