/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Forward så jeg kan lave CS server..
Fra : Xazer
Vist : 256 gange
150 point
Dato : 01-06-03 13:12

Hvordan skal jeg forwarde en port så jeg kan lave en cs server?

CS anvender:
Client: 27005
Server: 2701

Min router er en 3Com ( http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase&sku=3C857-US )

På forhånd tak!

- Xazer

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 01-06-03 15:03

Din router har en funktion der hedder "Virtual Server". I denne skal du give angive port 27015 til den IP-adresse, din CS-server har. Det er meget simpelt og gør at udefra kommende trafik til CS-porten bliver routed videre til den rigtige IP-adresse.

En lille ting du nok bør sikre dig er, at din server ikke kører DHCP, men har en fast IP-adresse. Ellers kan du risikere at Virtual Server opsætningen på et eller andet tidspunkt ikke passer længere.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : Xazer

Dato : 01-06-03 17:33

Ehh, altså se www.mansword.net/xazer/kenman.gif .. Er det noget af det ? Og hvis det er, hvad for noget af det skal jeg så ændre ? Jeg kan jo kun lave en intern ip, ikke public..
Nu har jeg så prøvet at ændre som jeg ville mene det skulle se ud www.mansword.net/xazer/kenman1.gif .. ret mig hvis jeg har lavet en fejl!

- Xazer

Kommentar
Fra : Xazer

Dato : 01-06-03 17:46

Ups..

www.mansword.net/xazer/kenman2.gif !

Det er en intern server og IKKE en public server den laver! Hvorfor ?!?

(Se billedet for mere information)

- Xazer

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 01-06-03 17:51

Jeg kan ikke huske om du også skal åbne for 27005. Men prøv det.

Jeg er dog ikke helt sikker på at du kan teste din eksterne server via en PC på samme router. Har du mulighed for at prøve med en anden?

Kommentar
Fra : Xazer

Dato : 01-06-03 18:01

Jamen, det er jo det der er problemet! Jeg laver en public, men den laver den som en intern!!
I konsolen siger den at serverens ip er 192.168.1.25 ..

Og jeg HAR husket at gå ind i internet games!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 01-06-03 18:59

Jamen det er ligemeget hvad CS siger. Den kan kun se den IP, som din server har på selve maskinen. Virtual Server gør blot at man udefra kan "se" din IP på serveren.
Al trafik udefra kommer til din routers IP på wan-siden (internettet). Routeren laver så en forwarding til din servers IP. Så for de åbne porte vil WAN_IP=Server_IP.

Har du prøvet om andre kan se din server ude fra internettet?

Kommentar
Fra : Xazer

Dato : 01-06-03 19:12

Jeg har ikke prøvet om andre kan, men jeg har lavet en dedicated og så prøvet at se om jeg kunne se den.. Det kunne jeg ikke! SKAL det være fra en anden computer ?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 01-06-03 19:22

Det må det nødvendigvis.

Det er lidt svært at sidde og teste trafik ind gennem routeren når man i forvejen sidder bag den

Lav en CS-server og få en eller anden til at connecte til den.