/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Salg af hus
Fra : pusserpigen
Vist : 829 gange
20 point
Dato : 17-07-12 14:37

Hej.
Vil høre om nogen kan hjælpe mig.
Hvis man ved skilsmisse ejer et hus og skal sælge det og man har været gift i 10 år.. Hvem får så eventuel overskud/gæld?
Hvis huset ryger på tvang, hvem får så gælden?
Deler men, selvom det kun er den enes navn der står på skødet??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-07-12 15:11

Den der er står på skødet, får overskud eller gæld...ganske enkelt faktisk

Kommentar
Fra : pusserpigen

Dato : 17-07-12 15:59

Tusind tak for svaret... Men har så lige et tillægsspørgsmål.
Hvis de sælger eller går på tvang, mens de stadig er gift, er det så også kun den der står på skødet der får evt. overskud eller gæld? eller deler de som ægtefolk?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-07-12 16:12

- hvis der ikke er lavet særeje, deler de 50/50...

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 20 point
Dato : 17-07-12 16:25

Det vil altid være den eller dem der står på skødet, da det er den eller dem der ejer huset. men eftersom man har været gift i en del år, og huset ryger på tvang, vil skilsmissen nok gå igennem en advokat og derfor være op til ejeren af huset om dette skal indgå i bodelingen. især hvis det kun er den ene part der ejer huset, da har den anden part jo i realiteten boet gratis i alle årene.

det er en meget tricky situation, og jeg anbefaler meget kraftig at få dig en advokat, eller få rådgivning igennem http://www.domstol.dk/saadangoerdu/raadgivning/retshjaelp/Pages/Retshj%C3%A6lp.aspx dette ud fra du allerede nu snakker om tvangssalg, lyder det til at i ikke vil have penge til at hyre advokater selv...

sorry for jeres situation, håber alt går vel

Melander

Godkendelse af svar
Fra : pusserpigen

Dato : 17-07-12 17:46

Tak for svaret Melander.
Virkelig et flot svar. Tusind tak for hjælpen.