/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rudkøbing 1834: Anne Dorthea Revaldt
Fra : molly0101
Vist : 864 gange
250 point
Dato : 16-07-12 22:23

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde skriften i et opslag fra AO?
Det drejer sig om Rudkøbing, Langeland Nørre, Svendborg 1832-1845 opslag 161 nr. 1 1834: Anne Dorthea Revaldt død d. 7 januar 1834 begravet d. 10 januar, så står der hun er enke efter (wægter?)Samuel Revaldt. Det næste kan jeg ikke læse men længere th står der noget jeg tyder som fattiglem fra København. Er der nogen der kan hjælpe med en mere nøjagtig oversættelse vil jeg blive meget glad.
Venlig hilsen
Molly

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 17-07-12 18:34

hejsa. Jeg læser dette som.. ved hof og slotsretten samt overretten i kjøbenhavn.
Hilsen Jytte.

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 17-07-12 20:08

Hej Jytte
Det lyder spændende, vil du prøve at skrive teksten som du læser den, og ser du noget om fattiglem, eller er det mig der læser forkert? :)

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 250 point
Dato : 18-07-12 05:30

Godmorgen. Jeg ser der står, død 7 january 1834, begravet den 10 january 1834
Anne Dorthea Revald. Enke efter Wægter Samuel Revaldt.
ved Hof - og Slots retten samt overretten i Kjøbenhavn, hun blev 84 Aar gammel.
Fattiglem fra Kjøbenhavn.
Ha en god dag. Jytte

Godkendelse af svar
Fra : molly0101

Dato : 18-07-12 09:40

Hej Jytte
Tak for dit svar som jeg accepterer.
Det undre mig hvad Hof- og Slots retten har med hende, et fattiglem, at gøre, men det finder jeg måske ud af senere. :)
Hilsen Molly