/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Enhedslisten.
Fra : Mosebaek
Vist : 1363 gange
350 point
Dato : 15-07-12 11:03

Er dette her blot en flok verdensfjerne fantasters ønsketænkning,eller er der virkelig grundlag for,at deres perverse ønsker,kan gå i opfyldelse.
Desværre har de nok ret i,at der vil ske store omvæltninger,når (ikke hvis) EU kolapser.Med den sydeuropæiske økonomiske situation "in mente",kan dette ske hurtigere end ventet.

http://jyllands-posten.dk/politik/article4779752.ece

Et par bemærkninger længere nede i artiklen,som jeg sagtens kan tilslutte mig:
Citat
Det utrolige er ikke at de har MF'ere der mener det her.
Det utrolige er at de har 13 % opbakning hos befolkningen. Selv den værste velfærdsnarkoman vil ikke ønske et samfund a la Enhedslisten for sin værste fjende.

Citat
Velkommen til et nyt Sovjetunioen, med alt hvad det førte med sig af grusomheder. Ufatteligt, at holdninger som disse, kan være repræsenteret i Folketinget! Det må være rystende mangel på basal historie-forståelse og grænseløs naivitet, der kan få så mange til, at tilslutte sig dette parti.

Citat
Mennesker med kommunistiske tilbøjeligheder har altid været enten hårdkogte magtmennesker eller tåbelige naivister.
Alene det at medlemmer af EL kan komme med sådanne udtalelser viser hvor grundlægende dumme og verdensfjerne de er!

Apropos tåbelige naivister:
http://jyllands-posten.dk/indland/article4779615.ece

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-12 11:58

Lad os håbe at sporene skræmmer, de sidste 20 år er den ene efter den anden af de kommunistiske totalitære stater faldet fra hinanden, utroligt at nogen stadig kan være så naive at tro på ideen at vi vil se forandringer i de næste 20 år er ingen i tvivl om, netop på grund af krisen i blandt andre de syd europæiske lande, men en så ekstrem forandring som at gå til kommunismen - den tror og håber jeg ikke på, den har spillet fallit!
Kapitalismen som den ser ud i dag, er heller ikke noget godt forbillede, men hvad er alternativet?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-12 12:23

Helt enig o.v.n..Det er utroligt at (trods alt) demokratisk valgte folketingsmedlemmer,kan gå rundt i den tankegang. Hvad mon de har følt,da "muren" faldt???

Men der er sikkert også folk,der ønsker sig tilbage til "Nazitidens storhed".

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-12 13:57

når man ser på visse personer i enhedslisten kan jeg se dem som pamper der kun tror at det de mener er eneste rigtige og vi andre er tåber

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-12 15:11

Citat
når man ser på visse personer i enhedslisten kan jeg se dem som pamper der kun tror at det de mener er eneste rigtige og vi andre er tåber

De må ha`været en tur gennem Nord-Korea,og fået hjernen vasket.

Selv Rusland og Kina,har "set lyset".

Een ting er at unge mennesker som Johanne Schmidt-Nielsen og Pernille Skipper,har ladet sig forføre (ungdommens uskyld),men at "voksne" mennersker som Per Clausen og Frank Aaen,ikke er blevet klogere i tidens løb,er nærmest tragisk.

M.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-07-12 15:35

hvor kan du tro at der er noget som kan trænge ind hos frank aaen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-07-12 15:48

Vinderne skriver som bekendt altid historien.

Jeg er fx ret sikker på, der er tilflydt CIA langt flere oplysninger om danskere end russerne har fået, "hemmelige" fangetransporter over Grønland, som Dks regeringer har accepteret, osv, osv.

Men det ændrer ikke på den bundløse naivitet, EL og deres tilhængere udstråler, bare tanken om et land uden politi er forrykt, ethvert samfund har brug for et eller andet magtmonopol, det vidste man såmænd i 1241, fra fortalen til Jyske Lov

"Var der ikke lov i landet, da havde den mest, som kunne tilegne sig mest. Derfor skal loven gøres efter alles tarv, at retsindige og fredsommelige og sagesløse kan nyde deres fred, og uretfærdige og onde kan ræddes for det, der er skrevet i loven, og derfor ikke tør fuldbyrde den ondskab, som de har i sinde."

Det er netop det, drømmerne fra EL kunne åbne for, ingen magt til at stoppe skurkenes herredømme, Bandidos, HA og etnerbander kunne styre landet!

Jeg tror ikke det er det EL ønsker,resten af befolkningen slet ikke, men det er det vi kunne risikere!

Kommentar
Fra : Tanjaa

Dato : 15-07-12 15:51

Citat
Lad os håbe at sporene skræmmer, de sidste 20 år er den ene efter den anden af de kommunistiske totalitære stater faldet fra hinanden, utroligt at nogen stadig kan være så naive at tro på ideen

hvis du har set DR2 udsendelsen - Verden ifølge Al Qada - ville du vide hvor let det er at hjernevaske befolkningen med simple midler, det sker helt åbenlyst selv i vore dage,
især muslimer, og dem bliver der flere og flere af desværre,

http://www.dr.dk/tv/se/verden-ifoelge-al/verden-ifoelge-al-qaeda#!/

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 15-07-12 15:58

Mon folk overhovedet sætter sig ind i, hvad Enhedslisten står for, før de sætter deres kryds ved kommunisterne?

Eller drejer det sig blot om udsigten til, at få et højere beløb i overførselsindkomst?

Citat
Revolution og en gennemgribende omlægning af samfundet, så Danmark ikke længere har militær, politi eller privat ejendomsret, men derimod statsejede banker og virksomheder, der er ejet af arbejderne. Det er, hvad blandt andre Enhedslistens gruppeformand, Per Clausen, ser kan blive virkelighed inden for 20 år.

http://www.bt.dk/politik/radikale-frygter-ikke-enhedslistens-revolution

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-12 17:44

EL er uhyggelige da der åbenbart er gammelkommunister i partiet.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/07/15/0715161228.htm

Citat
Skønt partifællen også vil 'udrydde' reklamebranchen, har Enhedslisten heller ingen planer desangående, fastslår Per Clausen.

- Vi har ingen planer om at forbyde reklamer. Jeg tror, at reklamer reduceres i et socialistisk samfund, men der bliver ikke tale om nogen udryddelses-øvelse, siger han.

Modsat hovedbestyrelsesmedlemmets udsagn vil Enhedslisten ændre pressestøtten, så flere kan ytre sig i elektroniske medier, internet eller aviser, påpeger Per Clausen.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 15-07-12 17:52

Hvordan vil Enhedslistens tilhængere egentlig undvære politi?
- det er jo det rene anarki!

Er der ingen, der gider at sætte sig lidt ind i, hvad det betyder, hvis Enhedslisten får magt, som de har agt?

Stemmer folk altid med hovedet under armen på de mest tiltalende og veltalende politikere, som lover de største gaver til den enkelte?

Hvor er de kvikke danske journalister, som falder på halen for den kønne Johanne?

Hvorfor er de ikke forlængst kommet med lidt kritisk journalistik af Enhedslistens principprogram?
- og for så vidt også SF's!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51861057:enhedslisten-revolutionen-kommer.html

Mest uhyggeligt er det, at SF, som sidder i regering, har tilsvarende vrøvl stående i sit partiprogram:

Voldelig revolution og overdragelse af produktionsmidlerne til proletariatet
- i strid mod grundloven.

http://parti.sf.dk/default.aspx?func=article.view&id=10954

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-07-12 18:41

Der er ikke mange partiprogrammer, der kan tåle at blive taget alvorligt, i hvert fald svarer den førte politik ikke til programmet.

ebg_888s indlæg er citatfusk, linket indeholder ikke en lyd om voldelig revolution, men der står

"SF vil en grundlæggende ændring af samfundet. Strukturer og mekanismer i samfundet skal i små og store skridt gradvist omdannes, så demokrati, frihed, social retfærdighed og bæredygtighed gøres til de bærende principper for samfundets udformning og udvikling. Det forudsætter en revolutionær proces, hvor et flertal i befolkningen gradvist afskaffer kapitalismen."

En" revolutionær proces", der er støttet af et flertal i befolkningen, er vist det vi andre kalder demokrati!

Men, hvis man ikke orker at sætte sig ind i politik, hvad spindoktorer gør alt for er nærmest umuligt, hvis man skal have et liv ved siden af, journalisterne gider/kan heller ikke, må det for mange være fristende at sætte sit X ved den rene vare, EL eller LA.

Venstre har noget der er endnu værre end gammelkommmunister i partiet, Karen Jespersen fra Venstresocialisterne, de troede (måske?) for alvor på den voldelige revolution.

Så'n en har vi aldrig haft i Dk, i det store revolutionsår, 1848, var der en masse vold i mange europæiske lande, i Dk var det hel fredeligt, en delegation gik op til kongen og bad ham afskaffe enevælden, det gjorde han, året efter fik vi vores første grundlov!

Der er meget sandhed i den gamle vits, ungersvenden, der siger til sin kæreste

"Jeg vil gøre alt for dig, gå gennem ild og vand, jeg kommer på lørdag, hvis det ikke regner!"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-12 19:19

Har lige været "Cattle driver". Vores venner skulle lige ha`læsset et par Limousine køer,med små kalve.Til videre afgræsning,på en anden mark.......og de er hurtigere,end vi er. (Kalvene).

Og nu skal jeg køre Dinèr Transportable til vor søn,der er på job,og som vi havde lovet aftensmad.

Men jeg kigger ind senere.

M.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-07-12 19:21

Jeg synes snarere, at det er dig, der er naiv, vagnr.

Hvorfor skal vi have et politi, der aldrig kommer, når man ringer til dem, og som bruger størstedelen af sin tid på papirarbejde, der skulle tilfalde arbejdsløse HK'ere?

Hvorfor skal vi have et militær, der ikke kan bruges, fordi vi ikke er truet udefra, og som deltager i invasioner i Irak , Afghanistan og Libyen, som ikke har det fjereneste med demokratiindførelse at gøre, men kun er magtdemonstrationer og pengeinddrivelse?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-07-12 19:34

Peter Theisen, jeg har mange gange opfordret dig til at lære at læse indenad, hvor har jeg (i dette spm) skrevet om militær?

Jeg er såmænd heller ikke imponeret over vores politi, et utal af effektivitetsundersøgelser gennem mange år har vist de er ineffektive, så jeg så gerne de blev mere effektive (a la norge, sverige mv).

Men at de er ineffektive betyder ikke, at vi kan undvære dem, bare at de skal lette røven, droppe lidt citronhalvmåner og komme ud i den virkelige verden!

Jeg tror nu mere problemet ligger i toppen af kransekagen, end i bunden.

At Johan reimann, en af skurkene i tamilsagen, er politichef i Kbh, mens "thje good guys" blev frosset ud, siger meget om systemet.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 15-07-12 19:41

Ø har nogle punkter, som man da godt kan bifalde som almindeligt menneske.

At den danske stat får noget mere for Nordsøolien, som er solgt for billigt til Mc Møller.

At de multinationale selskaber, McDonald, Nestle osv betaler skat i Danmark -
hvad de ikke har gjort i mange år, fordi "de ikke tjener en krone ved at arbejde i Danmark" -
ja, hvem tror på det ?

I stedet flytter de kapital til da lande, som hav lavest skat og laveste lønninger.

At den kolektive trafik bliver bedre og billigere.

Militæret kan vi nok ikke undvære - Men vi kunne godt have været de tre-4 krige, som Danmark har deltaget i - Iraq, Afghanistan, Libanon.

Danmark burde ikke være krigsførende land - når vi ikke selv er blevet angrebet først.

Det er jo også NATOs strategi, at man står sammen, hvis et NATO land bliver angrebet -
Hvad der ikke er sket i de 3 tilfælde.

Politiet kan vi ikke undvære - det er et "hul i hovedet" forslag fra liste Ø !

Synes ikke Enhedslisten er "så tossede" - og de er i hvert fald ikke gamle kommunister/stalinister,
selv om nogen har været medlem af DKP - SAP, Internationale socialister og de andre, som har dannet Enhedslisten, var direkte imod Sovjetunionen, Cuba, Kina. Og de fra DKP som er med i Enhedslisten tog afstand fra Muren, Sovjet m.m - i det senste år, som DKP eksisterede.

Der er rigtige ægte kommunister - men de er IKKE i Ø -

De er i de 3-4 "Kommunistiske partier", som er i Danmark -

Alle synes at Ø er "for vattede".

x ved Ø !

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-12 22:53

Citat
Jeg er fx ret sikker på, der er tilflydt CIA langt flere oplysninger om danskere end russerne har fået, "hemmelige" fangetransporter over Grønland, som Dks regeringer har accepteret, osv, osv.
Nok rigtig,men USA var/er da også vores allierede og Nato partner.Så det er vel ret naturlig.Man skal jo heller ikke glemme,at "din" statminister,nemlig H.C.Hansen,mig bekendt var
den første danske statsminister,der lavede hemmelige aftaler med USA.B-52 flyvninger med atom våben.(Nok i DK`s interesse).

Citat
hvis du har set DR2 udsendelsen - Verden ifølge Al Qada - ville du vide hvor let det er at hjernevaske befolkningen med simple midler, det sker helt åbenlyst selv i vore dage,
især muslimer, og dem bliver der flere og flere af desværre,

Ja,det breder sig desværre,som en pest over hele jordkloden. Er spændt på,hvornår de demokratiske lande åbner øjnene.Har set spæde tiltag i Frankrig,Holland og Belgien.Tyskland tør selvfølgeligt intet,på grund af deres fortid.

Citat
Eller drejer det sig blot om udsigten til, at få et højere beløb i overførselsindkomst?
Er bange for,du er inde på noget af det rigtige.Kunne godt forestille mig,at 80 - 90% af Enhedslistens vælgere,er på overførselsindkomst.Resten ortodokse kommunister.

Citat
Er der ingen, der gider at sætte sig lidt ind i, hvad det betyder, hvis Enhedslisten får magt, som de har agt?

Stemmer folk altid med hovedet under armen på de mest tiltalende og veltalende politikere, som lover de største gaver til den enkelte?

Her i vores lille (forhen) trygge land,har vi altid efterlevet devisen:Det går jo nok.Det gør det jo for det meste også.....indtil en vist tid.
Citat
En" revolutionær proces", der er støttet af et flertal i befolkningen, er vist det vi andre kalder demokrati!

Korrekt,men den flertal tror jeg nu lader vente på sig.

Citat
Hvorfor skal vi have et militær, der ikke kan bruges, fordi vi ikke er truet udefra, og som deltager i invasioner i Irak , Afghanistan og Libyen, som ikke har det fjereneste med demokratiindførelse at gøre,

Også min undren.I Afghanistan angriber Taliban stadigvæk som det passer dem.Selv i storbyerne,og ved militær baser.I Irak bekriger de stadigvæk hinanden om magten.I Libyen er der vel mindst 10 forskellige politiske og religiøse fraktioner,der kæmper om magten.Jugoslavien...en "kunstig" fred.Hvor har FN og NATO skabt fred??? NATO har været en modpol til Sovjet,og virket forebyggende,under "den kolde krig".Men ellers...

Citat
x ved Ø !

Den vil jeg undlade at kommentere.

M.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 15-07-12 23:00

Håååååh, troede ellers du var Johanne Fan ...

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 15-07-12 23:07

Citat
ebg_888s indlæg er citatfusk, linket indeholder ikke en lyd om voldelig revolution

Undskyld, vagnr, du har jo ret!

SF's snak om voldelig revolution blev vist afskaffet for under 10 år siden
- i principprogrammet fra 2003.

Nu nævner SF blot en "revolutionær proces, der skal afskaffe kapitalismen".

Forskellen er vist kun ordene, ikke hensigten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-07-12 23:20

Ja, hvad skal jeg sige udover
http://enhedslisten.org/

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-07-12 03:02

Jeg syntes det er godt med et parti som Enhedslisten. Der kæmper for et mere retfærdigt samfund. Hvor staten tager sig af de svage.

Og hvor Multinasserne ikke får frit spil, og mulighed for kapitaloverførelse.

Sæt X ved Ø

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-12 04:57

Hvordan kan I dog skrive, at Irakkrigen ikke handlede om demokrati, her fra hestens (foghs) egen mund

"“Folketinget har i dag givet sit samtykke til, at Danmark deltager i den internationale koalition til afvæbning af Saddam Hussein og befrielse af det irakiske folk (…) Det handler om at befri Irak og skabe grundlag for et nyt, frit og demokratisk Irak, der vil leve i fredeligt samarbejde med omverdenen.”

Sådan sagde statsminister Anders Fogh Rasmussen den 21. marts 2003 på et pressemøde i Statsministeriet.

og

"Fogh Rasmussen blev af pressen spurgt, hvad der ville ske, hvis krigen endte uden fund af masseødelæggelsesvåben.

“Det er et hypotetisk spørgsmål,” sagde statsministeren"

http://www.information.dk/143610

Det viser endnu en gang, at alle politikere lyver, nogle er bare bedre til det end andre, og bliver fx generalsekretær i Nato på løgnene! At det så kostede ca 30 danske soldater livet, og milliarder af kr, er blot en detalje i karriereplanen

Jeg har svært ved at tro, at ELs topfolk inderst inde tror på revolutionen i Dk, jeg opfatter det mere som en del af deres image at sælge "den rene socialistiske vare" til bistandsklienter, studerende og førtidspensionister, i kamp med DF.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-07-12 08:03

der er et gammel ordsprog som siger " mod dumhed kæmper selv guderne forgæves "

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 10:01

Citat
Sæt X ved Ø

Her er jo ikke censur,så for min skyld,ingen alarm.

Citat
Det viser endnu en gang, at alle politikere lyver, nogle er bare bedre til det end andre, og bliver fx generalsekretær i Nato på løgnene!

Jeg er nu ikke så sikker på at Fogh....eller Bush,for den sags skyld,bevist har løjet om kemiske våben.De har vel ikke personlig,været ovre at lede i det Irakiske ørkensand.Mon ikke det er Efterretningstjenesterne,der ikke har været opgaven voksen.

Her er et uddrag fra dagens leder i Ekstra-Bladet:
Citat
FRANK AAENS sommerhus i det mondæne Tisvildeleje hænger i en tynd tråd. Enhedslisten regner med, at revolutionen med et ryk omsider kan blive virkelighed om fem eller 20 år. Og så er det jo nat med den private ejendomsret, også på nordkysten.

Jeg ved ikke om man kan kalde dem forræddere,mod deres egen politik.Men det beviser ialtfald,at de røde pampere nyder de samme fede goder,som dem de tordner imod.(Det har jeg nu altid vidst).
Hr.Sleep Valley,har altid haft "en horn" i siden af bilisterne.Bl.a. på grund af forurening.(benzinslugere).Derfor meget uheldig da journalisterne fandt ud af at han selv kørte i èn af de værste af slagsen.Nemlig en 8 cyl.Land Rover.Troværdighed????

Derfor er jeg også helt enig i dette:
Citat
Det viser endnu en gang, at alle politikere lyver, nogle er bare bedre til det end andre

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-12 10:23

Ja Vagnr., politikere er fyldt med løgn. Hvem husker ikke "valgkampen" op til euroafstemningen, hvordan Nyrup og håndtasken tordnede imod modstanderne af euroen, med argumenter som: Renterne ville stige himmelhøjt såfemt der stemmes nej. Det er kun de dårlig uddannede der stemmer nej...etc... etc.
Hmmm. Det vil så sige, at de dårligt uddannede lige her reddet Dansk økonomi for 338 milliarder, som vi ellers skulle ha' betalt, såfremt vi havde sagt ja tak til fallit projektet.
Vi skylder hermed en stor tak til dem, som er dårligt uddannet.

Tilbage til Ø.
Deres revolution skal tages alvorlig! Ligesom De radigales afvikling af al dansk kultur i multikultiens hellige navn skal tages alvorlig.
Desværre - og jeg skriver desværre, kan der trækkes mange paralleller til den regering Danmark har anno 2012 -og til den regering Danmark havde op til - og de første år af 2. verdenskrig. Krigsregeringen lå jo næsegrus for Hitler, idet regeringen udtalte, at Danmark skulle finde sin plads i den nye verdensorden. Regeringen anno 2012 kaster sig næsegrus for multikultien. Krigsregeringen opfordrede til stikker -og angiveri - og det gør regeringen anno 2012 sandelig også. Skattefar har såmænd større beføjelser end Politiet.
- Og var der noget om, at 14 nye ghettoer er på vej..? Eller kør en tur nedad Nørrebrogade - hvis du efterhånden tør, og du tror du er kommet til melleøsten.

Mvh.
Tommy - det nye nickname for Heidi-Ho

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 10:36

Citat
- Og var der noget om, at 14 nye ghettoer er på vej..? Eller kør en tur nedad Nørrebrogade - hvis du efterhånden tør, og du tror du er kommet til melleøsten.

Jeg tør godt........i en panservogn......med en hurtig vendbar maskingevær.

Ellers helt enig.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-12 10:36

Velkommen tilbage, HH, eller kaptajn Tommy, jeg har undret mig over hvor du var blevet af

Det er en and, at skattefar har større beføjelser end politiet, godt nok prøver dem der fra CEOPS-pyramiden at bilde filk det ind, men de har ikke checket retsplejeloven.

Politiet skal ikke have en dommerkendelse for at gå ind på privat ejendom, hvis det at vente på en dommerkendelse betyder at "øjemedet forspildes", altså at geringsmanden flygter. Arbejdstilsynet har siden 1919 haft den samme beføjelse som politiet, og skats er kun til grunden, ikke til huset som både AT og politi har.

I øvrigt er der 237 sådanne beføjelser i danske love, så der er ikke meget nyt i det!

Fra 2003 til 2009 kom der 40 nye bemyndigelser, altså 6-7 om året under Fogh, der, inden han blev statsminister, havde tordnet imod dem

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-12 10:41

Citat
- Og var der noget om, at 14 nye ghettoer er på vej..? Eller kør en tur nedad Nørrebrogade - hvis du efterhånden tør, og du tror du er kommet til melleøsten.

Inclusive Strandvejen hvis bankerne tager sig sammen til at erklære konkursrytterne insolvente istedetfor at bogføre deres gæld som aktiv kapital

Hvis vi andre overtrækker med 500 kr er Fanden løs.

I ghettoerne skal der bare være synligt politi 24/7, man kan vel gøre det med 200 mand.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 11:07

Nu kender jeg ret meget til "Ghettoer" på Nørrebro, Nordvest, Vesterbro, Vestegnen ...

Og, ja der er da nogle problemer, som der er så mange steder i byen, men ...

Medierne/folk, som ikke bor i "Ghettoen" overdriver vildt.

Min "Ghetto" var først en "Ghetto", fordi der var så og så mange % indvandre + så og så mange % af kriminelle ...

Så flyttede en eller to familier, og så var det ikke en "Ghetto" mere, officielt ...

Men så flyttede der åbenbart nogle kriminalle ind igen, eller også blev der begået ny krimininalitet af nogle gamle indbyggere - Så blev den pludselig til "ghetto" igen ...

Og os der bor der - ja, dem jeg kender, som er pære-danske, og de som er "nydanske" -
de har det godt - selv om der er problemer.

I vores opgang bor der 3 tyrkiske familier. En pakistans familie. En Kurdisk fra Irak, en Vietnamesisk. En svensk og so os - min kone og jeg, som er de eneste danskere i opgangen.

Men der er ALDRIG noget vrøvl og ballade !

Jo - for 3 år siden var der en bande fra Brøndby, som kom på "besøg" og affyrede 77 skud mod en bande i vores bebyggelse. Det var angående hash-handel.

Ingen blev heldigvis skudt eller såret.

I vores opgang havde vi intet hørt - før vi læste om det i avisen og så det på TV.

Lige siden kommer medierne og folk, uden for området, med dén historie -
og det er altså over 3 år siden nu.

Det samme på Nørrebro, Nordvest, Vesterbro ...

Man kan udenmærket bo der og færdes trygt.

Jeg har familie i de bydele, så jeg ved det.

Der sker aldrig noget ...

Men, naturligvis sker der ting og sager ...

Det er bare vildt overdrevet !

Og man skal da passe lidt på ...

Ikke begynde på at provokere, hvis man ser nogen køber hash -

Eller gå uden om, hvis der står en hell-angels gruppe eller en indvandrer bande ...

I hvert fald lade være med at blande sig i deres interne opgør.

Jeg har fået stjålet pung - men det var i Hellerup.

En anden gang var jeg i Gentofte, og nogle forsøgte at stjæle min Fjälræv -
Det var på biblioteket - og jeg opdagede det.

(Det var i øvrigt 3 drenge, som kom fra Pakistan, fortalte bibliotekaren - de var nemlig registreret som brugere på PC, og deres forældre blev underrettet) - Aner ikke hvad der ellers skete, for jeg tog hjem.

Kriminelle/småkriminelle kan man altid finde.

Ikke kun i "Ghettoen".

Prøv at gå tur på Nørrebro, Vesterbro osv. Det er altså ikke så farligt ...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-12 11:36

Ø vil afskaffe Politi og Militær - Javel ja, hvem skal så bevogte de fangelejre...eller Gullag, som de er nødt til anbringe de mennesker i, som er modstanderne af Ø's utopi-system ?
Spændende...

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 12:07

Har lige været inde på Ø´s hovedkontor. Det øser ned lige nu. Er på et medborgerhus i København.

Tak skal du have - de har travlt . - Pakker materiale til alle de nye medlemmer.

Jeg fik en del ø-flyers, som jeg deler ud i S-toget og andre steder ...

X ved Ø ...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 12:10

Citat
Man kan udenmærket bo der og færdes trygt.

Jeg har familie i de bydele, så jeg ved det.

Der sker aldrig noget ...

Der bliver brugt tonsvis af godt avis papir,til at forklare det modsatte....dagligt.

M.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-07-12 12:27

Vagnr, du forholder dig ikke til, at Enhedslisten også vil afskaffe militæret, selvom de har stemt for krigen i Libyen og ser krig som en sidste mulighed, for det har også store konsekvenser.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 12:44

Da jeg tidligere skrev om Ø`s procent vis andele af vælgerne,og nævnte folk på overførselsindkomster,var det selvfølgelig også med indvandrerne i tankerne.

De udgør helt sikkert en meget stor del af Enhedslistens vælgerskare.

Pudsigt at se Ø` store omsorg for de religiøse.Det plejer ellers ikke at have deres interesse:
Citat
Muslimer i Danmark burde for længst - som i andre lande og storbyer - have haft en moske, mest naturligt i København, men det kunne også være oplagt i andre byer. På samme måde bør det nu sikres, at der bliver muslimske gravpladser i Danmark, siger Frank Aaen, Enhedslistens medlem af Udenrigspolitisk nævn

Kilde:http://www.enhedslisten.dk/

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-12 13:16

Citat
Jeg er nu ikke så sikker på at Fogh....eller Bush,for den sags skyld,bevist har løjet om kemiske våben.De har vel ikke personlig,været ovre at lede i det Irakiske ørkensand.Mon ikke det er Efterretningstjenesterne,der ikke har været opgaven voksen.

Nu er du vist naiv, ½ år før Irakkrigen havde Colin Powell i FN sagt, at der ikke var spor af masseødelæggelsesvåben (WMD) i Irak, FNs våbeninspektører havde været i Irak i lang tid og intet fundet, pludselig siger samme Colin Powell at der er WMD'er i Irak?????

Af hvem og hvordan skulle de være blevet fundet, især når du ikke var nogen!

PT, jeg synes jeg skriver langt nok i forvejen, men alligevel er der ikke plads/tid til at gå ind i alle ELs selvmodsigelser.

Det sjove er, at i finanslovsforhandlinger mv har EL et godt ry for at have styr på sagerne, og være pragmatiske, men det er åbenbart ikke nodet de praler med offentligt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-12 14:02

Nej det var ikke masseødelæggelsesvåben i Irak - altså A-våben.
Men der var masser kemiske våben, som blev brugt i krigen mod bl.a Irak - Kurderne fik også lige et klister med ordene; Så kan I lære det, kan I !!

Saddams kemiske arsenal

Sennepsgas
Blistergas. Har en karakteristisk senneps-lugt. Angriber hud, øjne og slimhinder. Giver store sår og vabler med høj risiko for infektioner.

Sarin
Nervegas. Optages gennem huden eller ved indånding. Giver kramper, lammelse og bevidstløshed. Kvælning, når åndedrættet stopper.

VX
Nervegas. Lægger sig på flader og virker i flere dage. Optages via huden, luftvejene eller føden. Lammer nervesystemet og kvæler offeret.
Hydrogencyanid

Syre. Også kaldet “blåsyre”. Ødelægger lungefunktionen ved indåndring. Varianten Zyklon-B blev brugt til at dræbe fanger i det nazistiske Tyskland.

Sadam havde så absolut fortjent sin skæbne.

Til Zoriny.

Jeg tror faktisk du sover med åbne øjne. Du skriver;
Citat
Jo - for 3 år siden var der en bande fra Brøndby, som kom på "besøg" og affyrede 77 skud mod en bande i vores bebyggelse. Det var angående hash-handel.

Ingen blev heldigvis skudt eller såret.
Hvordan pokker kan du tegne et så rosenrødt billede af en Ghetto, når der foregår bandekrig, skyderi, hashhandel og sikkert en halv million andre kriminelle ting..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 16-07-12 14:26

Der foregår også kriminalitiet i andre dele af byen, hvor der er en "Ghetto".
Samt i byer, hvor der ikke er en officiel "ghetto".

Ja, der bruges meget papir og medietid på at beskrive ting som foregår, og det gør de jo ...

Men 98% af tiden er der altså "OK" at bo disse steder.

Skal alle mennesker, som bor i København, Århus, Odenses, Vestegnens, Sydkystens "Ghetto" områder flytte ud på landet ?

Hvorfor spørger man ikke de folk som bor de steder ?

Ja, nogen vil sikkert sige, at det er forfærdeligt. Andre, at det er det ikke.

Min personlige erfaring, som "Storbymenneske" er, tro det eller lad være, at man sagtens kan bo godt midt i "Ghetto-området" ...

Men det har i øvrig ikke noget med Enhedslisten at gøre, som er hovedspørgsmålet.

Forstår nu heller ikke at man er så bamge for en "revolution" foretaget af liste Ø ...

De fleste er pacifister, militærnægtere, hallal-hippier - uden våbenerfaring ...
Går ind for "ikke-vold" ...

Enhedslisten vil da aldrig kommer over 25% af vælgerne, og kan således ikke af palamentarisk vej lave nogen "revolution".

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-07-12 14:46

Hvad vil regeringens ex?-støtteparti Enhedslisten egentligt med magten?

Partiets støtter kender for de flestes vedkommende overhovedet ikke noget til Enhedslistens principprogram.
De betragter vel partiet som venstrefløjen af socialdemokratiet, og ikke som et revolutionært parti med anarkistiske tilbøjeligheder.

Enhedslistens folketingsmedlemmer virker uærlige - de prøver at dække over principprogrammet for ikke at skræmme alle deres nye støtter væk igen med sandheden.

http://politiken.dk/poltv/nyheder/politik/politiskanalyse/ECE1690619/kristian-madsen-enhedslistens-revolutionstanker-er-alt-andet-end-en-nyhed/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-12 14:48

Citat
De fleste er pacifister, militærnægtere, hallal-hippier - uden våbenerfaring ...
Går ind for "ikke-vold" ..
Det er en sandhed med modifikationer. Fortæl mig lige hvilket parti de autonome tilhører.
At enhedslisten er militærnægtere er jo ikke ensbetydende med at de er uden våbenerfaring.

Citat
Forstår nu heller ikke at man er så bamge for en "revolution" foretaget af liste Ø
Nej, jeg er heller ikke bange for en revolution foretaget af enhedslisten, fordi Ø ryger ud af folketinget ved næste valg. Jeg er ret overbevist om, at den danske vælgerbefolkning snart har fået øjnene op for, hvad Johanes, Frank og Per politisk står for.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-12 15:11

Tommy, der blev heller ikke fundet funktionelle kemiske våben i Irak, men lidt gammelt skidt, der ikke nåede at blive brugt mod Iran, og som forlængst havde passeret sidste salgsdato. Kemiske våben skal passes løbende, stofferne kan ikke lagre længe!

Jeg har det fint nok med at Saddam er død, men der er jo ikke en kat, der har fået det bedre af det. langt flere flygtninge og dræbte nu end under Saddam, og demokrati er ikke engang et fata morgana i ørkenen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 15:27

Citat
Nu er du vist naiv, ½ år før Irakkrigen havde Colin Powell i FN sagt, at der ikke var spor af masseødelæggelsesvåben (WMD) i Irak, FNs våbeninspektører havde været i Irak i lang tid og intet fundet, pludselig siger samme Colin Powell at der er WMD'er i Irak?????

Ja,muligvis er jeg en smule naiv......det bruger jeg som værn,mod livets hårde realiteter.
Dit citat beviser jo intet,ang.din påstand mod Fogh og Bush.Stadigvæk går sådanne efterretninger,gennem så mange led,at der nemt kan manipuleres.
Og vi ved jo alle,hvad Generaler er ansat til.

Måske har Mossad,haft en finger med i spillet.Israel var jo nok ikke uinteresseret i at Sadam blev fældet.Han var da godt igang med terror-missiler,mod den Israelske stat.
Jeg tror der er foregået mange ting,som hverken du eller jeg,kan gøre rede for.

Bortset fra det er mellemøsten,absolut ikke blevet mere stabil,efter de gamle "koryfæer" er fjernet. Se blot Irak,Ægypten og Libyen.Jeg tør også vædde 10 fede velbjergede Frederikshavner rødspætter på,at der ikke bliver fred i Syrien,selvom de får Assad fjernet.Det giver bare nogle nye modstandere.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-07-12 17:10

Mosebaek, du glemmer vist at den egentlige grund til Irakkrigen var Bush's ofte gentagne bemærkning "He is the guy who tried to kill my dad!!

Her http://www.youtube.com/watch?v=nfmATUzBwxY ca 1.20 inde

Og her om Colin Powell

http://articles.cnn.com/2005-08-19/world/powell.un_1_colin-powell-lawrence-wilkerson-wmd-intelligence?_s=PM:WORLD

og

http://www.newsmax.com/Headline/colin-powell-iraq-wmd/2011/02/16/id/386373

Det er utænkeligt, at en eneste usikker efterretningskilde skulle være grund nok til at starte en krig, når der intet var blevet fundet, og at der så ikke kom en eller anden større undersøgelse/retssag bagefter.

Men nogen kan være så overbevisende bedragere, at folk bliver ved med at tro på dem efter de er blevet afsløret.

En amerikansk tryllekunstner, James Randi, har udlovet præmie på 1.000.000 $ til den første, der kan vise ham noget de siger er overnaturligt, under kontrollerede forhold som han ikke kan afsløre.

Alligevel læste jeg engang, at selv når han havde vist det var fup, var der stadig en del der troede, at det var magi alligevel!

Keine hexerei, nur behändichkeit

Men Foghs "det er ikke noget vi tror, det er noget vi VED" var den sorteste løgn, senere bortforklarede han det med der var en "rimelig formodning", hvilket fx ikke er nok til at dømme folk i en retssag, men åbenbart til at slå tusinder ihjel, og bruge milliarder på at styrke det sorteste religiøse kræfter

Irak sendte godt nok nogle Scud-missiler mod Israel, men det var i forbindelse med den første golf-krig i 1991.

Men i det mindste kan vi vist være enige om, at fra Vietnamkrigen og fremefter har vestens militære indgriben været selvmål, vi står dårligere når krigen er slut end vi gjorde inden (og har samtidig fået en hoben flygtninge fra de krigsramte lande)

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-07-12 19:07

Per Clausen sagde i går, at politiet og militæret ikke skal afskaffes, og at hovedbestyrelsesmedlemmet må være blevet fejlciteret:

"Vi holder op at føre angrebskrige for USA. Hvis vi skal have et militær, vil det se helt anderledes ud. Vi forestiller os også, at politiets opgaver ændres, så vi får en helt anden ordensmagt og ordenshåndhævelse."

Det kan man jo kun give ham ret i. Krigene har ikke gavnet danske interesser, og vores politi fungerer ikke effektivt nok.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-07-12 19:48

Njaaa, det kan du tildels ha' ret i, Peter. Men nu er det jo ikke politiets skyld, at korpset fungerer så dårligt, det er helt og holdent vores vattede politikere skyld.

Jeg ville selv være glad for, hvis vi ikke mere skal sende tropper til muslimland for at skabe fred og demokrati. Disse lande - eller stater, er gennemsyret af en gammel lovreligion, at al sund fornuft er en umulig opgave. Desværre giver multikultierne dem lov til at til at indvandre hele EU - og dermed lov til at omdanne samme sted til en ny krigsskueplads med bandekrige, kriminalitet, fup og svindel tilfølge, alt sammen i den pædofile profets hellige navn.
Her kunne det være på sin plads at tage en folkeafstemning om; Skal vi ha' mere multikulti.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-07-12 20:31

Håber i vil have mig undskyldt........nu har jeg igen været lidt fraværende.(A busy man).

Og kan se,der er kommet dejlig mange nye indlæg.Jeg skal lige ha`dem studeret nærmere.

Men lover at vende tilbage.Så håber i har lidt tålmodighed......skriv endelig videre.Indlæg vil blive gennemgået,med tættekam.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-07-12 10:13

Citat
Men i det mindste kan vi vist være enige om, at fra Vietnamkrigen og fremefter har vestens militære indgriben været selvmål, vi står dårligere når krigen er slut end vi gjorde inden (og har samtidig fået en hoben flygtninge fra de krigsramte lande)

Helt enig. Det har påført os kolossale udgifter,til militæret og ikke mindst den uhæmmede indvandring.
Det sidste er tilmed løbende/vedvarende udgifter.
Samtidig store menneskelige tragedier,i form af dræbte og lemlæstede soldater.

Citat
at Enhedslisten også vil afskaffe militæret, selvom de har stemt for krigen i Libyen

Ja,der vendte de lige 180 gr. Uvist af hvilken grund.

Citat
Enhedslisten vil da aldrig kommer over 25% af vælgerne, og kan således ikke af palamentarisk vej lave nogen "revolution".

Næh,og det ved de forhåbentlig også selv.....eller har de fuldstændig mistet jordforbindelsen. Agurketid ???

Citat
Det er en sandhed med modifikationer. Fortæl mig lige hvilket parti de autonome tilhører.

Jeg er ikke i tvivl.

Citat
Jeg ville selv være glad for, hvis vi ikke mere skal sende tropper til muslimland for at skabe fred og demokrati. Disse lande - eller stater, er gennemsyret af en gammel lovreligion, at al sund fornuft er en umulig opgave. Desværre giver multikultierne dem lov til at til at indvandre hele EU - og dermed lov til at omdanne samme sted til en ny krigsskueplads med bandekrige, kriminalitet, fup og svindel tilfølge, alt sammen i den pædofile profets hellige navn.
Her kunne det være på sin plads at tage en folkeafstemning om; Skal vi ha' mere multikulti.
Kan ikke sige det bedre.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-12 10:24

Vi ta`r en sidste runde på forsiden.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-12 10:51

Jeg er nok ret slem til at bevæge mig væk,fra spørgsmålets karakter. Men denne gang er det jo min egen tråd,så det er vel til dels,mig der bestemmer her.

En bemærkning,der overhovedet ikke har noget med Enhedslisten at gøre:

I nyhederne snakkes der nu om kemiske våben i Syrien.Er det den samme "gamle sang",som fra Irak?
Krige og "oplæg" til krige,er jo så fyldt af propaganda,så man næsten får "susen for ørerne".

Jeg har tre små film fra WW2 (Tyske propaganda film,bl.a. Stalingrad),hvor den tyske speaker,forklarer hjemmebefolkningen (og måske andre militær enheder) om 6`arme`s sejrrige fremgang.Virkeligheden var at den næsten var tilintegjort.(Film på You Tube).

Så vi skal regne med at Syrien-konfligten også er fyldt af propaganda.....fra begge sider.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-07-12 12:54

Citat
I nyhederne snakkes der nu om kemiske våben i Syrien.Er det den samme "gamle sang",som fra Irak?
Krige og "oplæg" til krige,er jo så fyldt af propaganda,så man næsten får "susen for ørerne".

Jeg har tre små film fra WW2 (Tyske propaganda film,bl.a. Stalingrad),hvor den tyske speaker,forklarer hjemmebefolkningen (og måske andre militær enheder) om 6`arme`s sejrrige fremgang.Virkeligheden var at den næsten var tilintegjort.(Film på You Tube).

Hussein brugte kemiske våben mod kurderne, men så vidt vides ikke i Kuwait eller i krigen mod Iran.
Men gennemgående er arabere og islamister historisk set totalt ligegade med civilbefolkningen og liv i det hele taget.

Militær propaganda er ikke noget nyt, og blev også brugt i Irak.
"Komiske Ali" fortalte jo i medierne at amerikanske soldater døde i hobetal udenfor Bagdags mure mens at soldaterne var på vej ind hvor han selv sad

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 19-07-12 10:39

I København er liste Ø oppe på en tilslutning på 36 % ... Yes !

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-12 18:11

Citat
I København er liste Ø oppe på en tilslutning på 36 % ... Yes !

Det kan vel ikke komme bag på nogen.Det er jo efterhånden ganske godt kendt,hvem der hører til Enhedslistens kernevælgere.Nemlig dem der bliver fodret af det offentlige,og vore "kære" venner fra Mjølnerparken,Aldersrogade,Akacieparken,Lundtoftegade,Husumgård,Bispeparken,Tingbjerg,Utterslevhuse,Blågården,Sjælør Boulevard,Hørgården,og ikke at forglemme Christiania.

Vi kan vel egentlig godt medregne store dele af Hvidovre,Brøndbyerne og Ishøj.

Men vent bare til os jyder,slår pengekassen i.Så bliver der andre boller på suppen.
Måske skal i selv til at tjene til hash og våbenindkøb.

Gad vist hvor stor Enhedslistens vælgertilslutning er her i Jylland.(Bortset fra ghettoerne,som vi også er velsignet med).Det kan nok tælles i promiller.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-12 18:44

Citat
I København er liste Ø oppe på en tilslutning på 36 % ... Yes !

Hamrende ligegyldigt så længe de forskellige reformer bliver lavet med VK.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-07-12 18:51

Mosebaek, de fleste Køwenhavnere (for jyder det meste af Sjælland) ville elske det, hvis jyderne smækkede pengekassen i!

Altså, så I (og fynboerne) ikke længere fik udligninger fra hovedstadsområdet, Kbh kommune sender alene 1/4 milliard, samtidig med at I er begunstiget af meget lavere boligpriser, tuskhandel uden moms (og hurtig/billig bilkørsel til Tyskland efter billig sprut, mad og andet godt) mv.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49044075:oversigt-vinder-eller-taber-din-kommune-millioner.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-07-12 18:58

Citat
Hamrende ligegyldigt så længe de forskellige reformer bliver lavet med VK.

Enig.Så klog er regeringen trods alt,at de ved hvem der skal bære en redeligt politik igennem.

Døgnfluer lever som bekendt ikke længe.

Alligevel synes jeg det er ringe af regeringen,at der (tilsyneladende),ikke sker noget her:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1794203.ece

Mens kamelskubberen her,fik en utrolig omsorg fra udenrigsministeren:
http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Udland/2012/05/29092235.htm

En professionel ballademager,der selvfølgeligt også har snablen i det offentliges pengekasse.
Havde håbet de kunne bruge ham som gødning,i Bahrains sand.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-07-12 20:07

Jeg synes det er dybt dybt bekymrende, at mennesker kan tilslutte sig en ideologi, der er så menneskefjensk, at selv Adolf Hitler SS drenge ville ligne en flok KFUM spejdere til sammenligning.
Enhedslisten Guder er Stalin, Lenin og Che Guevara - alle massemordere af værste rang.

Jeg kan kun sige; Sørgeligt at historien bliver ved at gentage sig.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 15:50

Javel Hr. Kaptajn ...

Jeg mener nu at du taler imod bedre vidende.

De fleste medlemmer og sympatisører kan ikke udstå Stalin, Lenin, Pol Pot, Mao, Chauchesco og andre.

Jo - Ché vil man gerne vedkende sig, vil jeg tro - Men han var jo heller ikke et pamper og et stats-bøddel mod sine egne.
Han ragede uklar med Castro.
Han var da noget af en helt, så vidt jeg ved ...

I stil med Nielson Mandela , spom de borgerlige i lang til også anså som en terrorist...

Nåh, men godt vi har Enhedslisten, ikke ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-07-12 16:04

Citat
Nåh, men godt vi har Enhedslisten, ikke ?

Tjah, det viser vel blot hvor forskellige politiske traditioner man har rundt omkring i verden!

USA kan (i praksis) nøjes med 2 partier, hvor holdningsforskellene mellem det enkelte partis medlemmer kan være større end mellem partierne, I UK er tre partier nok, i Italien og Frankrig opretter "populære" politikere nye partier efter behov (deres), nu skal Bror-lusk-oni lave endnu et nyt parti for at få sit mafiosi-comeback.

I lille Danmark skal vi absolut have småpartier, der ikke kan finde ud af at samarbejde og gå på kompromis, så de begejstret kan suboptimere for at forbedre deres meningsmålinger i stedet for at prøve at løse landets problemer

Ikke fordi de virker meget bedre til det i de fleste andre demokratiske lande

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-12 16:09

Zoriny, jeg tror du skal begynde at læse lidt verdenshistorie, men jeg kan da oplyse dig om at
Che’s psykopatiske voldsorgier skræmte tilsyneladende Castro, da han indså at denne galning ville stræbe efter hans stilling. Derfor ‘eksporteredes’ han først til Angola, hvor han med de cubanske soldaters træning af angolanere var årsag til endnu et blodorgie, og foranledigede at landet i mange år fremefter udkæmpede en brutal lemlæstende borgerkrig.

Han besøgte ligeledes Mocambique endnu et land der har lidt under blodige oprør.

Hans ekskursion til Bolivia var Castros måde at få fjernet en nu for, farlig og besværlig konkurrent.

Da Madonna poserede i sit Che udstyr på coveret til hendes American Life Cd støttede hun samtidig et regime der kriminaliserer bøsser og alt der blot ligner bøssemanerer. Hvadbehager!!

Er der venligst ikke nogen der vil informere Angelina Jolie om, at hendes tatovering med sit idol også er om hans eksekutionspelotoner og koncentrationslejre, der fremprovokerede en af de største flygtningekriser i historien på denne halvkugle!!

Når rockstjerner hylder Che ved koncerter aner de vidst ikke, at han med stor glæde afmonterede langhårede hippier fra livet.

Ligeledes hans syn på sorte hvor han udtalte: “Negeren er doven og bruger sine penge på frivoliteter, hvorimod europæerne ser fremad, er organiserede og intelligente…Vi skal udrette nøjagtig det samme for de sorte som de sorte gjorde for den Cubanske revolution. Hvilket er det samme som: INGENTING!”

Desværre er eksemplerne med denne galskab med baggrund i kommunismen alt for mange og triste. Så næste gang man ser en med en Che ‘udsmykning’ uanset materiale eller sted var det passende at hjælpe vedkommende til at indse, at det netop var denne politiske overbevisning der førte til ugerningerne.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-07-12 16:23

I går hørte jeg på P1 sommergæsten, det var Jakob Scharff (PET-chefen) , en af pladerne (undskyld, alderen trykker, CD eller MP3-fil, sikkert) han spillede var en spansk sang, pludselig siger jeg til min viv, den handler om Che Gevara, hvad der overraskede mig en del.

JS fortalte da også, at han havde tænkt meget over om den skulle med, men han syntes han måtte stå ved sin ungdoms vildfarelser.

Det gav mig faktisk lidt respekt for manden, det nemmeste havde selvf været at udelade den, og undgå at der kunne rejses kritik af JS for revolutionsforherligelse!

Men ingen tvivl om, at Che i den grad er blevet udsat for misforstået heltedyrkelse, så'n lidt Butch Cassidy and the sundance kid-agtigt (de var heller ikke helte, undtagen i filmen)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-12 16:24

Citat
Zoriny, jeg tror du skal begynde at læse lidt verdenshistorie, men jeg kan da oplyse dig om at
Che’s psykopatiske voldsorgier skræmte tilsyneladende Castro, da han indså at denne galning ville stræbe efter hans stilling

Che blev jo finansminister i Castros regering, efter sigende kedede jobbet ham gevaldigt..........og det tror jeg på

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 16:54

Hmmm - Jaså, altså var Ché ikke den helt, som vi, der havde hans plakat på væggen i sin tid, synes,
kan jeg forstå ...

Indrømmet - Takker for relevant Info ...

Men, Kaptajn Tommy - Hitler og hans kompaner SS og SA (som vel blev slagtet under de lange knives nat) var nu ikke "spejderdrenge", vel ?

Tog Hitler & Co. på folk med fløjeshandsker ?

Hvorfor skulle Hitler og hans rædselsregime være bedre end Stalin og hans rædselsregime ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-12 17:37

Citat
Men, Kaptajn Tommy - Hitler og hans kompaner SS og SA (som vel blev slagtet under de lange knives nat) var nu ikke "spejderdrenge", vel ?
A

Citat
at selv Adolf Hitler SS drenge ville ligne en flok KFUM spejdere til sammenligning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-12 18:27

Har ikke læst de sidste indlæg,da jeg har haft travl med at male.

Men er nu så sur over en "nyhed" fra EB.,at jeg godt vil høre jeres mening,i en ny tråd.

Vender tilbage her.

Venligst, M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-12 18:48

Citat
Hmmm - Jaså, altså var Ché ikke den helt, som vi, der havde hans plakat på væggen i sin tid, synes,
kan jeg forstå ...

Indrømmet - Takker for relevant Info ...

Glemte at tilføje at han ikke havde det kontorjob ret længe........ han ville ud og lege Rambo, derfor skrev jeg at han kedede sig.

Der har tid efter anden foregået blodige interne kups i kommunisters inderkredse, så om han var ude på at kuppe Castro skal jeg ikke kunne sige.

I min ungdom havde flere af mine venner også den kendte sort-røde Che plakat på væggen, men det var ikke lige min stil.
En jeg kendte kortvarigt var på ungdomskursus i Moskva i 78`, for hevlede hvor han prædikede da han kom hjem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-12 22:00

Citat
Mosebaek, de fleste Køwenhavnere (for jyder det meste af Sjælland) ville elske det, hvis jyderne smækkede pengekassen i!

Det var nu også ment,som en joke.For at se om i er vågne.

Mon ikke din viden,trænger til en opdatering:
Citat
Jeg mener nu at du taler imod bedre vidende.

De fleste medlemmer og sympatisører kan ikke udstå Stalin, Lenin, Pol Pot, Mao, Chauchesco og andre.

Jo - Ché vil man gerne vedkende sig, vil jeg tro - Men han var jo heller ikke et pamper og et stats-bøddel mod sine egne.
Han ragede uklar med Castro.
Han var da noget af en helt, så vidt jeg ved ...
Godt du fik sidste linje med,det undskylder en del.

Han er een af de mest beskidte massemordere,verden endnu har set.
Citat
Hmmm - Jaså, altså var Ché ikke den helt, som vi, der havde hans plakat på væggen i sin tid, synes, kan jeg forstå ...
Man har altid lov til at blive klogere.

Citat
I min ungdom havde flere af mine venner også den kendte sort-røde Che plakat på væggen, men det var ikke lige min stil.

Heller ikke her.Jeg tror nu det mest var en smart modedille.Gad vist hvor mange der vidste hvad det var for en person....En slags Cubansk Gøngehøvding.....eller Robin Hood.

M.

Kommentar
Fra : zoriny

Dato : 20-07-12 22:26

For at vende tilbage til spørgsmålet, Enhedslisten -

Ja, så er det rigtigt, at der er mange medlemmer i København - Og på Nørrebro er der hele 5 afdelinger.

Men det er nu ikke kun i "Ghettoerne" og "slummen" ...

I Gentofte er der 100 medlemmer og 1 person i byrådet.

På Frederiksberg er der 350 medlemmer, og de har 2 personer i Frederiksbergs byråd.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-12 23:36

Zoriny, hvordan skal den fredelige revolution foregå?
Hvis vi leger med tanken om, at Enhedslisten får sine 90 mandater i folketinget - det vil groft sagt sige, at 51% af befolkningen er for revolutionen og 49% er imod.
Hvad skal der ske med de 49% som er imod? Jeg kan levende forestille mig det scenarie, at de 49% vil kæmpe med næb og kløer når de skal afgive deres værdier til Frank, Per og Johanne.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-07-12 23:54

Kan oplyse at Weekendavisen havde et portræt af Johanne Schmidt-Nielsens spindoctor. Desværre kan jeg ikke linke, da portrættet ikke er online - kun i papirudgaven.

Spindoctoren er ikke mindre end voldspsykop...., Pelle Dragsted.
Og der bliver talt om fredelig revolution...HA!!! siger bare.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-07-12 01:14

Citat
På Frederiksberg er der 350 medlemmer, og de har 2 personer i Frederiksbergs byråd.

Der er også ludere på Frederiksberg........

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 04:48

Dette ikoniske billede af "den heroiske guerilla" har nok betydet mere for Chés omdømme, end hans handlinger

http://en.wikipedia.org/wiki/File:CheHigh.jpg

Her er noget af WAs artikel om ELs spindoktor

http://www.uriasposten.net/archives/38693

Men, hvem ved, måske laver han en dag en Karen Jespersen (der kom fra de endnu mere ekstreme og voldeligt revolutionære Venstresocialisterne) og endte? på Venstres højrefløj (selv om det virkede som om hunville have valgt DF, hvis de kunne give hende en ministerpost, vel at mærke)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-12 09:20

Citat
Dette ikoniske billede af "den heroiske guerilla" har nok betydet mere for Chés omdømme, end hans handlinger

Jeg kan da godt forestille mig,at hans billede blev kritikløst hængt op,uden man tænkte nærmere over,hvem han var,eller hvad han stod for. Lidt i stil med plakater af Elvis Presley.De mindede forøvrigt en del om hinanden,udseendemæssig.

Citat
Der er også ludere på Frederiksberg........

Var det en oplysning,eller en konstatering.

M.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 350 point
Dato : 21-07-12 10:34

Citat
Men, hvem ved, måske laver han en dag en Karen Jespersen (der kom fra de endnu mere ekstreme og voldeligt revolutionære Venstresocialisterne)
Ja, og sjovt nok, at være venstresocialist og en ansættelse på Danmarks Radio er jo en form for samhørighed..

Men alle kan - og bliver heldigvis klogere som årene går.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-12 11:14

Citat
ekstreme og voldeligt revolutionære Venstresocialisterne)

Mon ikke navne ændringen,er den største forskel mellem de to.(Udover måske enkelte petitesser).

Min påstand: Venstresocialisterne = Enhedslisten.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 13:18

Jeg tror faktisk, at det der med den voldelige revolution er der ikke mange der mener hos EL, mens det var seriøst hos VS.

Men måske er/var begge partiers revolutionssnak mest "romantik", Dk er vist et af de få lande i verden der ikke har haft en revolution, det regner for tit!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-07-12 14:29

Citat
Dk er vist et af de få lande i verden der ikke har haft en revolution, det regner for tit!

Ja,vi ved hvor det er godt og trygt at være,nemlig i sengen.

Vi skal vel tilbage i det 13. og 14. årh.,for at finde noget,der minder om revolution.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 14:40
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 15:14

Hvis den ikke-voldelige demonstration i 1848 skal kaldes en revolution, så har vi sgu revolution hver gang der er nogen der demonstrerer!

Mit indlæg handlede om voldelig revolution, og fordi en eller anden historiker skal "udødeliggøre" sit navn ved at kalde en forsamling, der fredeligt går op til kongen og beder om at enevælden afskaffes, bliver det ikke til en revolution, og da slet ikke voldelig.

Men kongen har selvfølgelig været helt bevidst om, hvad der var sket i andre lande det år, men at tale sagte og gå med en stor stok ligger milevidt fra en revolution, i mine øjne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 16:24

Okay, hvad så med påskekrisen i 1920

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 17:11

Den var måske en revolution fra kongens side, han troede pludselig han havde magt, en generalstrejke kom der da, men stadig ingen revolution!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 20:04

Revolution kan defineres på mange måder - alt efter det land du er i.

Revolution betyder jo, at "dreje" eller "rulle rundt" - Det er den danske fortolkning. Så ud fra den betragtning, er det vel ikke helt forkert at kalde 1848 for et revolutionsår.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 20:46

OK, Tommy, men hvis alle ord skulle forstås ud fra deres oprindelige betydning, ville vi vist have svært ved at finde rundt.

For mig kræver en revolution i politisk forstand som minimum en revolver (en der drejer tilbage, men i praksis drejer frem [til næste patron]!)

Wikipedia "Revolution (politik) – en pludselig og omfattende ændring af et lands regime forårsaget af en folkelig opstand"

Gyldendal "Ud fra disse historiske begivenheder kan en revolution defineres som et magtskifte, der sker under befolkningens aktive og ofte voldelige medvirken og dermed ikke følger forfatningens spilleregler."

Men vi er ude i hårkløveri, som det hedder på engelsk, ordkløveri på dansk, så måske skal vi bare "agree to differ"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-07-12 21:48

Okay vagnr..... det er mig der lider af en "gammel skade"
Vi går over til næste sag på dagordenen.

Mvh.
Tommy
Viva la revolution

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 23:43

Citat
Viva la revolution

Jeg går mere ind for

Viva la evolution

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 06:41

Og nu har den væne Johanne sat tingene på plads

http://jyllands-posten.dk/politik/article4785952.ece

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-12 09:56

Citat
Viva la revolution

Citat
Viva la evolution

Citat
Og nu har den væne Johanne sat tingene på plads

Hørte hende nu her i nyhederne.Hun lød helt konservativ.Så nu er jeg straks mere rolig.

Een af Enhedslistens ideer,som umiddelbart godt kan virke fornuftig:Nemlig nationalisering af bankerne.Men det er selvfølgeligt ønsketænkning.Ville nok give andledning til uoverskuelige problemer.(Aktier,kurser,indlån,udlån). Endelig ikke at forglemme,bankernes engagement med udlandet. For mig at se,ville det hele skulle nulstilles.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-12 11:09

Hvad så med den stakkels bankdirektør som har kørt sin bank fallit, skal han så ikke ha' 8 - 10 millioner i aftrædelses-godtgørelse...?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-12 11:56

Citat
Og nu har den væne Johanne sat tingene på plads

http://jyllands-posten.dk/politik/article4785952.ece

Så ser vi nok snart gammelkommunisterne på gaden for at samle underskrifter til et nyt parti

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-07-12 13:30

Citat
Så ser vi nok snart gammelkommunisterne på gaden for at samle underskrifter til et nyt pa

Ja,for hvis hun fortsætter med "indrømmelserne",ender hun måske som Karin Jespersen,ovre i Venstre.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-12 13:41

Er der taktik i lortet? Er der ikke noget om at Ø har vedtaget, at et medlem kun kan sidde i folketinget i 2 perioder..

Tomse

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 14:11

Det snerper derhenad, Tomse

"Partiets vedtægter har dels regler om, at folketingsmedlemmer højst kan sidde i 7 på hinanden følgende år.."

Men Pernille Skipper er da også væn, mere end Per Clausen m. fl.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-07-12 16:52

Kan nogen her fortælle mig, hvad Enhedslisten vil gøre uden politi (og forsvar)?

Jeg mener - der vil vel stadig være love, der skal håndhæves?
- ellers vil det jo blive det rene anarki, og det er vel ikke en del af Enhedslistens program???

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-07-12 17:06

Citat
Kan nogen her fortælle mig, hvad Enhedslisten vil gøre uden politi (og forsvar)?

Efter den socialistiske, fredelige verdensrevolution, vil alle være så pæne og ordentlige, at vi slet ikke har brug for den slags statsautoriserede voldsmonopoler, det bliver ligesom i himmeriget, alle er engle

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-07-12 18:27

Citat
det bliver ligesom i himmeriget

Nåh, sådan, jamen, så er alt jo godt

Men for de mindre naive - jeg har forsøgt at google det - hvad er egentligt Enhedslistens planer med hensyn til opretholdelse af lov og orden?

I det sidste års tid har Enhedslistens top jævnligt ytret, at vælgerne skam ikke skal tage så tungt, hvad der står i partiets principprogram - det bliver lavet om "snart".

Jamen, hvis det er korrekt, skulle man da tro, at programmet var revideret forlængst.

Grunden til, at det trækker ud, er vel, at størstedelen af Enhedslistens medlemmer ikke ønsker noget ændret.

Hvilke nogenlunde normalt-begavede vælgere ville dog finde på at sætte deres kryds ved Enhedslisten, og i yderste konsekvens risikere at ødelægge det danske demokrati ?

Er det den kønne elevrådsformand Johanne, der kan narre pøblen i den grad?

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-07-12 10:16

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Pyha,den bliver hed idag. Her kl. 10, 23 gr...i skyggen.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-12 21:30

Mange tak for point, Mosebaek.