/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
dobbeltbeskatning
Fra : orlaBror
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 15-07-12 10:59

hej

bopael Philippinerne herfor under dobbeltbeskatnings reglerne men problemmet er beskatning af ens pensions opsparing som ophaeves ved 65 aars alderen - ikke lobende udbetalt i 10 aar som aftalt denne bliver herfor beskattet jfg reglerne med 60% af udbetaling en gang for alle, jeg mener ikke det er kildelandet der har denne ret men hvor ens bopaelsland er i dette tilfaelde * Philippinerne som er det korrekte sted med hensyn til beskatning af denne. - rigtigt eller forkert? hvis rigtigt?hvor skal denne henvisses til.

Kommentar
Fra : orlaBror

Dato : 15-07-12 11:03

haaber nogen kan hjaelpe mig svaert at faa noget korrekte besvarelse af ovenstaaende sporgsmaal.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-12 13:18

Forespørg på den kommune du får din pensioner fra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-12 14:18

Citat
jeg mener ikke det er kildelandet der har denne ret

Selvfølgelig er det det....

Du har jo ikke betalt skat af dem da de blev opsparet - så der er IKKE tale om nogen dobbeltbeskatning, jørn.-..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-12 15:12

Jeg ved ikke noget om dobbeltbeskatning, eller hvad de gør på Philippinerne, men reglen for privatopsparede pensioner betyder at der bliver 60 % i skat hvis den bliver ophævet helt eller delvis før tid, mod 40 hvis man venter.

Spørg på skattekontoret.