/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Er dette snydepriser?
Fra : G_R_E_E_N
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 15-07-12 10:42

Hej folkens.

Jeg har et TV til salg på dba.dk og fik så en besked fra UniCa Art hvor de skriver følgende:
"kunne vi komme med et spændende alternativ…..
Sekundært tilbud kunne være en byttehandel med et flot moderne kunstværk – frit valg på ”alle hylder” – se de aktuelle kunstværker: www.gallerinet.mono.net "

For mig ser det ud som fusk, men jeg kender heller ikke til det firma de. Nogen som evt. kender til det eller bare ved det er fusk? Priserne på de billeder de vil bytte med koster fra 18.000kr,- og op efter, og det TV jeg har sat til salg koster 2500kr,-

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-12 11:01

Sniff.....

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-07-12 11:22

Jeg ville da prøve at skrive lidt frem og tilbage med dem, for at se om de overhovedet svarer på dine mail. Gør de det, er de sikkert ok.

Du kan også se om du kan få fat i nogle personnavne og Google dem, eller prøv Trustpilot og se om der står noget om dem der.

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 15-07-12 11:34

knh15 - Jeg kan ikke finde noget om dem nogen steder. Men det kan jo ikke hænge sammen med at de vil bytte lige over med et billede til langt over 20.000kr. for mit gamle Samung tv, der er sat til salg for 2500kr.

Nu har jeg prøvet at skrive til dem og høre hvordan det kan hænge sammen, så må jeg se om de svare. Man kan heller finde deres nummer på krak.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 11:41

Citat
Priserne på de billeder de vil bytte med koster fra 18.000kr,-

Vurderet af hvem, jeg ville ikke have ret mange af de billeder på min væg...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-12 12:06

Harald Skrald sælger masser af billigt kunstnergrej, så det kan jo være at firmaet har en flok hjemmearbejdere til at producere løs

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-07-12 12:59

Er der noget der ser for godt ud til at være sandt - så er det i reglen ikke...!

Der er jo ingen fornuftigt tænkende mennesker der forærer noget væk -
det behøver man vist ikke at være professor for at kunne se.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-12 14:23

Det ligner efterladenskaber på gulvet fra et "malerværksted"

men det kan vel også være 20.000.- værd for en der har penge og få brikker at flytte rundt med.....

Kommentar
Fra : G_R_E_E_N

Dato : 15-07-12 14:49

De er sq grimmer og tror helle ikke på det. Jeg sælger mit tv til hende der kommer i morgen, så er problemet løst :) tak for jeres feedback

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-12 14:57

og hvem forsøger at komme af med dette billede - er det en fra galleriet?

http://www.qxl.dk/pris/rejser-oplevelser-events/billetter-gavekort/gavekort-paal-30-000/v/an683131362/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-12 18:32
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-12 18:41

Citat
og hvem forsøger at komme af med dette billede - er det en fra galleriet?

http://www.qxl.dk/pris/rejser-oplevelser-events/billetter-gavekort/gavekort-paal-30-000/v/an683131362/

Ligner litografi og ikke maleri, hvilket siger at der er flere eller mange ens.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 20:56

Citat
Ligner litografi og ikke maleri, hvilket siger at der er flere eller mange ens.

Og seriøse KUNSTNERE angiver ALTID antal af trykte eksemplarer 1/100
((Samt? der følger seddel og andet med i selve købet..))
eller i dette rilfælde 1/1000000000000000000000000000000000000000

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-12 17:05

Det ligner dem de laver og sælger på gaden nede på Canarie øerne.
Glem salget af dit TV og køb maleriet for 15000 i stedet for, Altså hvis det er så meget værd.

For mig ligner det et fubnummer.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 16-07-12 17:31

Nogle sider tjener penge på hvor mange gange deres side har været besøgt.... Hvis siden er svindel, sidder de og tjener penge på vores klik på deres side.... Det hele kan være et "smart" triks fra ejeren af siden, for at få folk til at klikke ind på hans/hendes side.