/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
USB-porte stået af
Fra : jeanettesmor
Vist : 717 gange
500 point
Dato : 14-07-12 12:32

Hej

Som overskriften antyder - jeg tror at det er det der er problemet, men helt sikker er jeg ikke.
Mus, tastatur + alle USB udgange er døde. Computeren starter ellers fint, jeg kan bare ikke komme videre fra skrivebordet.
Har prøvet at sætte gammeldags tastatur og mus med "hale" til, men de virker heller ikke.

Problemet opstod som lyn fra klar himmel.

Forsøgte at geninstallere OS (XP Pro) men kunne ikke da hverken tastatur eller mus virker.

Jeg tænker nyt bundkort - MSI 760GM-E51 - har jeg ret?

God weekend.

Vh
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 14-07-12 13:25

Citat
Jeg tænker nyt bundkort - MSI 760GM-E51 - har jeg ret?

Ja!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-07-12 13:54

Hej Klaudi.

Kort og koncist svar.

Tak!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-12 14:06

Sæl' tak

Har du prøvet om du kan komme ind i BIOS under opstart, tast DEL når PC starter,
det kunne jo være der var lidt håb!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-07-12 14:28

kan du kommer ind i bios med dit usb tastatur er det der su skal indstille usb til enable istedet for disable som den står til - hvis altså du kan.
dit bundkort MSI 760GM-E51 koster:
http://www.pricerunner.dk/pl/35-2747082/Bundkort/MSI-760GM-E51-%28FX%29-Sammenlign-Priser
http://www.edbpriser.dk/bundkort/msi-760gm-e51-fx-id-5349347.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-12 16:55

Jeg er ikke sikker, men jeg mener, at et gammeldags tastatur med ledning og lille rundt stik ikke kører på USB kontroleren, så det kan måske virke, så du kan komme i bios og rette.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-07-12 17:19

Tak for svar Allesammen

Da tastaturet ikke virker, kan jeg jo ikke komme i BIOS.
Ved ikke rigtigt hvad der menes med at USB-portene står "disabled" og skal ændres?
Det hele har virket upåklageligt torsdag aften da jeg lukkede computeren - fredag morgen var USB-stikkene døde. Jeg har ikke pillet ved noget i BIOS inden - hvorfor skulle jeg det?

Jeg mener at det er omkring 1½ år siden jeg sidst har sat ny indmad i maskinen og det er så det bundkort som nu gør knuder. Det er magen til det jeg nævnte i spørgsmålet. Valgte det samme, for så kan jeg bruge eksisterende CPU og RAM-klodser.

Det er netop fordi "gammeldags" tastatur og mus ikke kører på USB at jeg satte dem til. Det hjalp imidlertid ingenting, de virker heller ikke.

Nyt bundkort er bestilt og forventes at lande senest onsdag.

Hvor jeg dog savner gamle dage, hvor der var jordbaserede butikker, man kunne gå ind i og komme ud med en pakke under armen!!!
De findes sikkert stadig i større byer, men ikke herude hvor kragerne holder kaffepause

Tak igen - lukker tråden nu.

Venlige hilsener
jeanettesmor

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-07-12 17:21

lige en ting til:
prøv at reset biosen.
først skal du hente manuel herfra
http://www.msi.com/service/download/manual-11419.html
derefter gå til side 18 i kapitel 2 hedder 2.18 på siden følg vejledningen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-12 17:27

Citat
Da tastaturet ikke virker, kan jeg jo ikke komme i BIOS.

Det var jo os bare, hvis nu du kunne!

Så det hedder altså nyt MB

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 14-07-12 17:34

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-12 17:42

var så lidt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-12 14:56

Måske kunne det være godt at vide om det tastatur er et ...........................USB tastatur.

Kommentar
Fra : next

Dato : 04-05-13 13:29

Fortsætter lige.... du kan resette bios (CLRMOS) på MOBO med en jumper.