/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gammel eventyr serie - vist fra tysk tv
Fra : syver01
Vist : 524 gange
35 point
Dato : 13-07-12 22:48

Da jeg var lille (nok ved at være en 20 år siden) kørte en god eventyr serie på tysk tv (var muligvis ard) - jeg tror den var sykroniseret - og at den muligvis var rusisk eller soujetisk - men dette er kun et.

Den omhandlede en alm fam. i den alm verden der vist nok fandt en magisk ring som kunn magi.
Når man havde den på og drejede den rundt om fingeren - og ønskede noget - så ville det ske

serien var i flere afsnit og foregik mellem vores verden og en eventyr verden - og figuren blandere sig i de forskellige verdener.

jeg husker ikk så meget om figurener - dog at der vist nok også var en magisk kuffert med i serien.. og en mand der kunne forlænge sine arme rigtigt meget.

nogen bud? den er svær...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 23:07

NARNIA?
Snow-princes

Søg på Magic ring.
Mener jeg så den - i sin tid? som tegnefilm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 23:10

Sikkret en gammel/ Russisk (ØST) serie.....
De lavede mange gode tegnefilm - før murens fald.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-07-12 23:43

Die Kinder vom Mühlental - kan det være den du tænker på

http://www.youtube.com/watch?v=n7-sZ-oWD00

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : syver01

Dato : 14-07-12 09:55

Det var ikke tegnefilm - men rigtige mennesker -
Ham der spillede famliie faren - var vist et kendt ansigt (forstået på den måde at man så ham i andre ting) - men hvad det var for andre ting er jeg blank overfor..

og serie er sikkert fra før murens fald - det kunne jeg ihvertfald forestille mig.

Benjamin: det er desværre ikke den serie - men ellers et godt bud

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 35 point
Dato : 14-07-12 10:33

Jeg kan ikke komme på noget der matcher med manden med den lange arm.

Pan Tau er en anden mulighed, men så havde du nok skrevet om hans hat...

Var det at han kunne forlænge en armen en del af rollen?

Kan du skriver mere om serie eller figur i denne?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : syver01

Dato : 14-07-12 11:10

FAndt den sgu
den hedder "Die Märchenbraut"

http://www.youtube.com/watch?v=JzNeDkWwqUY&feature=related

Godkendelse af svar
Fra : syver01

Dato : 14-07-12 11:10

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-07-12 11:16

Fedt..
Dejligt når det lykkedes...

Den serie var ikke lige i mine tanker.

God weekend
Mvh Benjamin