/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Hvad Spiser vandskildpader
Fra : LemmiWinks
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 13-07-12 16:48

Hej jeg er i marokko lige pt. min brødre har hentet 2 vandskilpader vil bare vide hvad de spiser!!!.. hurtigt muligt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-07-12 17:06

http://www.petersenspadder.dk/pasning.html

Det skal de have at spise
Her er hvad vi har god erfaring med at give padderne:

-   sildefilet fra supermarkedet
-   fisk fra en fiskehandler (alle slags)
-   tørrede rejer
-   salat og agurk
-   flagefodder til fisk og skildpadder
-   kattemad til killinger med mindst muligt salt som tørkost eller dåsemad
-   havedamsfodderet til bassinfiskene spiser de også

Padderne spiser en masse grønt. Alle mulige vandplanter og blomster er en naturlig del af paddernes kostplan.

Der er en del udgifter forbundet med at holde så mange padder i så store bassiner, som vores. Selvom vi får billig padde-mad, bruger vi omtrent 8.000 kroner om året på fod

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-07-12 20:54

Vandskildpadderne er formentlig sumpskilpadder.
De skal have mulighed for at sidde på land og sole sig, da de som krybdyr er vekselvarmede og ikke kan fordøje uden høj udetemperatur.

De ægte havlevende skilpadder er ikke egnet til fangenskab.

Det er ret forfærdeligt at læse katekismus skrive om sine padder.
Skildpadder er krybdyr og ikke padder, som frøer .

De er rovdyr of spiser kød .