/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tilstoppet scooter
Fra : Moolen
Vist : 727 gange
40 point
Dato : 13-07-12 12:53

Hej min scooter cpi oliver city kører rimlig dårligt når man kører op af lidt bakke falder den til 10 km/t
Den er helt std.

Nu kører den 10 km. på lige strækning
Jeg tog den med i Scooterland og de sagde den var "Stoppet Til"
Hvad er der så galt med den?
Jeg ikke så meget forstand på det
På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 13:08

J Ø R N måske???

Kommentar
Fra : Moolen

Dato : 13-07-12 13:16

Hvad ?

Kommentar
Fra : Moolen

Dato : 13-07-12 15:11

Det er en 30 èr

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-12 16:32

Citat
J Ø R N måske??

nomore vær nu lidt seriøst.Muligt ham JØRN går igèn her på Kandu,som en anden spøgelse.Men der er da ingen grund til at være bange for sådanne.

Og du har mere forstand på tohjulede,end jeg har.(Halvtreds år siden,jeg havde knallert).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skal jeg "skyde",må der menes topstykket og cylinderen. Er det en totakter,kan den sagtens være "proppet" med sod/koks.Især hvis den kører med en "fed" blanding.

Så du skal nok have renset begge dele.Men forsigtigt (ingen ridser) begge dele er lavet af ret blødt materialer.

Men prøv at kigge på denne:http://scootergrisen.dk/

Han er ekspert.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 16:45

Citat
Muligt ham JØRN går igèn her på Kandu,som en anden spøgelse

Jow Jow.....
Tilstoppet - tvivler, så skal den mindst være ti år gammel,
samt der kommer MEGET langsomt, ikke fra dag til dag - mere år.

Tager den gas som den skal?
Ellers ville jeg tro, at det kunne være rullerne der er totalt nedslidte
og ikke kan rulle frem og tilbage som de skal = derfor langsomt op af bakke

Thansen har rullerne til ikke mange penge
men kender du ikke til knallert så lad en forhandler lave det.
Slidte ruller..

http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=3322

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=92742

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 16:57

NB: hvis udstødningen er fyldt med koks aflejring
kan du låne et par af din mors korset-fjedre til a rense det med

Meget effektivt......

Er det fyldt med flydende sod, så er er noget galt med forbrændingen
Sæt ild til røret.....

for at brænde det rent.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 17:00

Smutter inden jeg får tæsk.....

Citat
.(Halvtreds år siden,jeg havde knallert).

Nu er jeg heller ikke så ung mere, men roder da med 2 hjulede - stadigvæk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-12 17:33

Skylon med slyngkobling.(Brugt). Så blev man lidt mere avanceret.Investerede i en ny "Golden Star".

Derby motor,og svinggaffel affjedring.(Vistnok bygget i Ålestrup).Danish quality.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 18:53
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 18:55

NB: tror jeg gav 50.- for den.....billigt

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-12 19:20

Citat
NB: tror jeg gav 50.- for den.....billigt

Ja,det var da rimeligt overkommerligt. Min splinternye konfirmations-cykel kostede i nærheden af 300 kr. (Men så var den også udstyret med Bosch dynamolygte). Så Golden Star`en,har nok kostet mig i nærheden af 1000 kr ??? Utroligt....fik 1100 kr i løn for et halv år,hos bonden.

Har nok fået den på lempelige vilkår....små afbedrag.

Nåmen,jeg håber da at Moolen nyder vores udveksling af memoirer.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 23:38

Citat
Min splinternye konfirmations-cykel kostede i nærheden af 300 kr. (Men så var den også udstyret med Bosch dynamolygte).

AK ja: kan du huske de første samme-klappelige mini cykler
Jeg fik en af min mor, da far rendte med den gamle? =
RØDE LYN/ med ny forbremse på =
til hans NYE møj-unge...... ny kæreste...
Og dengang var der altså også FROST, dynamoen kunne ikke køre rundt
men der var heller ikke så megen kontrol med SKOLER´ne
og deres elever.
Men TÆSK fik vi, bare klokken var et par minutter over - gård vakten var gået ind.
Men hvem husker ikke de skole dage....
Nu sidder alle børn - nu omdage og har det godt med 10 pædagøger
og laver alt DET, vi fik ballade for i gamle dage.....surt show.
Nå__men smutter inden jeg får TÆSK/ spanks-rør = godt flåsset - igen..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 23:41

Og stave kan jeg sg_ heller ikke = mere.
Men meningen er vel rimelig forstået..
Ellers slår jeg over på Tysk/ Ruski....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 23:46

Kommentar
Fra : Moolen

Dato : 14-07-12 11:57

Tak for svarene

Jeg har lige skiftet ruller til 5,6 g.
det hjalp ingen ting.

jeg kan stå med scooteren og give budgas, den går ikke ud eller noget står bare og "kører"

den har gået 9500 km.

det er en totakter.

det er kommet inden for et 1 ca.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-07-12 12:28

Har du set på disse:

www.kandu.dk/spg27499.aspx
www.kandu.dk/spg20659.aspx
www.kandu.dk/spg28109.aspx

Jeg kan huske problemer med min sidste knallert. Den ville "slå over i firtakt".Hvilket gav nedsat power.(Een strålespids var for lille,næste str. vor for stor). Endte med jeg fik monteret en regulerbar strålespids.
Nu er der jo langt fra datidens- og til nutidens knallerter/scootere.Men det kan da være det samme der driller.
Men som nomore skriver,har en totakter også tendens til at "proppe" udstødningen. Good Luck.

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-07-12 01:29

Citat
regulerbar strålespids.

F(v)ERBOTEN
så ryger GARANTIEN med sikkerhed = dengang.
Og så bare for 2-3 km hurtigere/ LOVLIGT_ eller var det nu U-lovligt = dengang
Troede ikke du VAR palle ?
så har vi da været oppe at toppe´s herinde..anden profil/
før jeg blev smidt ud...........et par gange
nå og amen/ og et bedetæppe......

Hellere en dame?

https://www.google.dk/search?hl=da&q=superwoman&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1016&bih=534&wrapid=tlif134239497472910&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=alIDUJjZM4fKtAattoHmAg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-07-12 01:36

Har selv afbrændt mange udstødningsrør med en gang sprit
HOLD AFSTAND

Især det sidste TROFÆ (3 i 1 potte) jeg havde hængende på væggen
Det var lige før jeg blev smidt ud af MOR
hun havde ikke brugt VÅDE KUL i 20 år
og så smider jeg såden en potte på væggen

Og sikke en LYD de havde en stor knallert - altså

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-07-12 01:46

NB:
Sådan en kørte jeg rundt med fra og til abejde = i næsten en ½ meter sne
(sommer og vinter)
tilbage i halvfjerserne, og før den tid, en af DK´s hurtigste Yamaha´r 350RD
Burde forbydes.. selv Policen havde ikke en chance for at hente mig...

Og jeg er stadig i live......sorry.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-07-12 02:11

Og sjovt nok
Er der ikke MOMENT på de maskiner før efter 7/ + RØDT felt = fartbøder///
(mit ligger omlring de 7 - 11.000rpm)
for min ny indkøbte Honda´s vedkommende = men det var jo MIT spørgsmål
Man skal ikke forvente BUNDTRÆK........griner bare LIDT
Men det er også skægt at se mennesker, når de ser sådan en HVEPS
fise forbi dem.....mens de snakker MOBILOS eller andet.
De kunne noget i gamle dage......

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-07-12 21:00

Med stoppet til mener de nok at der er for meget sod i udstødningens systemet.

Men hvis nu den kørte fik lige ud men dårligt op af bakke så ville jeg gætte på variatoren.

Men du kan da prøve og skrue udstødningen af og se om den køre bedre.