/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hvilken printer - Epson >< Brother
Fra : RHJN
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 13-07-12 00:58

Hej alle sammen!

Jeg er i tvivl om hvilken multi-maskine jeg skal vælge. Jeg har et godt øje til to maskiner, og vil høre om nogle herinde kan råde mig til den ene frem for den anden.
Maskinerne jeg skal vælge imellem er: "Brother MFC J6910DW" og "Epson WorkForce WF-7525".
Mine krav er:

- Den skal kunne printe på både A3 og A4 (gerne helt til kant)
- duplex printer
- Printe foto i god kvalitet (min 1200 x 1200)
- skal kunne bruges som netværksprinter
- må evt. gerne kunne printe på labels og kuverter
- må gerne kunne scanne og kopiere på A3

Ser frem til at høre fra jer

Go' sommer!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-07-12 07:36

HP

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 13-07-12 07:44

Hej Teil ... Tak for dit meget direkte svar :)
Kan jeg få at vide hvorfor dit valg falder på Hp? Er det fordi du kender begge modeller eller er det fordi du er ansat ved hp eller ..?
Pft

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 13-07-12 07:46

Ogi tilfælde af at det skulle blive en hp, hvilken model opfylder så min kriterier - for dér kan jeg ikke lige finde noget ....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 13-07-12 09:51

Jeg går ud fra at begge printere opfylder de kreterier som du nævner, så hvad ønsker du? Er det prisen eller størrelsen på nye farvepatroner? Epson= 7 ml og Brother= 16,6 ml. Ud fra dette ville jeg vælge Brother.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-07-12 10:20

Jeg vil også sige HP eller Canon, fordi jeg har erfaring med at andre printer fabrikanter ikke vil opdatere drivere til deres printere når der kommer en ny version af Windows.

Brother har jeg dårlig erfaring med, ikke som produkt men som en der absolut ikke vil lave drivere til nye styresystemer. Så hvis du vil bruge det samme styresystem i mange år, så er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-07-12 11:36

"Epson WorkForce WF-7525" er ikke en Foto printer
http://www.epson.dk/dk/da/viewcon/corporatesite/cms/index/1007

Hvilket de fleste multi-maskine ikke er, og Brother generelt ikke er.

Vedr. Driver bruger de begge (Epson/Brother) normalt HP drivers eller er HP kompatibel

Så du skal tænke meget over dette krav og multi-maskine
Citat
- Printe foto i god kvalitet (min 1200 x 1200)

PS. Opløsning (DPI) og kvalitet hænger ikke altid samme (ligesom 12Mpix Kamera-Telefon )
Hvis de vil ha ok ferie billeder kan den bruges, man vil du ha Ordenlige billeder køb dig et spejlrefleks kamera.

Andre ord multi-funktion = er ikke God til noget, men er Okay til meget.

Når alt dette er sagt ville jeg af de to vælge Epson, hvis jeg skulle vælge mellem de to modeller.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 16-07-12 10:44

Hej alle!
Tak for de sfine svar der er kommet indtil videre :)
Som jeg læser det p.t. er mit valg nok på Brother-modellen.
Flere gange er HP blevet nævnt. Jeg har altid været glad for HP men kan ikke finde en HP-hjemme printer der kan scanne / printe både A4 og A3 og i øvrigt opfylder mine kriterier. Er jeg helt galt på den hører jeg meget gerne nogle konkrete forslag til model

P.f.t.

Rasmus