/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo big max 45. hjælp
Fra : Bulle82
Vist : 604 gange
60 point
Dato : 12-07-12 17:55

hej.
jeg har som sagt en pgo big max 45. den starter fint, men jeg kan kun køre få 100 meter og så går den bare ud. og så kan jeg ikke starte den igen. har renset karburator. hvad søren kan det være ???

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-07-12 18:08

Citat
jeg har som sagt en pgo big max 45

Hvornår har du sagt det?

Kommentar
Fra : Bulle82

Dato : 12-07-12 18:39

overskriften !!!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-07-12 02:35

Og hvad så kan du starte den igen efter noget tid og køre få 100 meter igen ?
Hvis den gør sådan kunne det være fordi den løber tør for benzin.
Altså hvis benzinen ikke kommer hurtigt nok ned i karburatoren.

Så prøv og tag benzinslangen af på karburatoren og sug i vakuumslangen til benzinenhanen også skulle der gerne fosse benzin ud så længe du holder suget.
Også sæt benzinslangen på og løsn drænskruen på karburatoren og sug igen og se om der bliver ved at komme benzinen ud af karburatoren nu.

Ellers prøv og beskrive problemet noget mere.

Kommentar
Fra : Bulle82

Dato : 14-07-12 12:17

det satme mærkeligt, den får benzin. den kan godt starte og køre, men går ud efter de få meter. og så skal den lige stå lidt og så kan den igen. kan det være membranen eller chokeren?????

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 15-07-12 12:10

Hej

Kører den "normalt" de 100m og dør så pludeligt eller lyder den som om den er ved at kvæles i benzin ?

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-12 12:18

Sidst jeg havde det problem, var det pga, af vand i karburator/ tank
Vandet lægger sig nederst og er der vand i karbu,
bruger den, den lille sjat benzin, der trænger ned __ og lægger sig i overfladen
hvorefter knallerten går ud.
-----
Selv om du har renset karburatoren kan der være vand i tanken
og det er det første der løber ned i karbu og så er den gal igen
HVIS du ikke tømmer tanken HELT
du kan nemt se det = hvis du lader benzinen løbe ud i en STOR Cola flaske
der vil ligge som en bræmme af vand nederst hvor benzinen ligger ovenpå
.....
Selvom du NU tror, at du har fået alt vandt ud kan du ikke være sikker
......
Hvis det er vand i tanken, så sørg for at dækslet er tæt
brug eventuelt karburatorsprit
Endelig kan det være låget til din tank der er alt for tæt,
og danner vacum - prøv at kør uden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 12:25

Husk at rens alle dyser, da vandet ikke bare forsvinder = som benzin.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 12:27

Et sidste gæt kunne være at din svømmer ventil
der står forkert.
Men har du ikke rørt ved den, skal du ikke regne med det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-07-12 12:30
Godkendelse af svar
Fra : Bulle82

Dato : 16-07-12 19:37

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : Bulle82

Dato : 16-07-12 19:40

ved ikke hvad der var galt, men jeg tømte tanken og hælte nyt benzin på og så kunne den igen. så nomre havde nok ret. takker..

Kommentar
Fra : Bulle82

Dato : 16-07-12 19:42

forresten..blæste vakum slangen slangen og blæste direkte ned i tanken. det hjalp.