/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Udskiftning af grafikkort
Fra : kraller
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 12-07-12 16:24

Hej

Har en Dell Dimension 9150 XPS400 med et GeForce GTS 8800 grafikkort.

Den er på det seneste kommet i bekneb med knægtens spil.

Jeg vil gerne skifte kortet ud.

Det er jo en jungle.

Jeg har kigget på ZOTAC GEFORCE GTX 560 1GB PCI-E DVI/HDMI/DP eller lign.

Passer den i mit bundkort - eller er der andre forslag i prisklassen 500-1000 kr.

Eller er det spildte penge?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-07-12 20:47

Jeg har forsøgt at finde nogle flere informationer omkring, hvad indmad der er i maskinen
http://support.dell.com/support/edocs/systems/xps400/sm/specs.htm#wp1053343

Geforce 5xx Serien er generelt gode. Nogle fornuftige kort hvor man får meget ydelse for pengene.

De problemer jeg ser ved en opgradering er:
- Der går måske ikke længe før processoren er for lille til de nyeste spil.
- Din strømforsyning er ikke særlig kraftig. Til dit nuværrende grafikkort 8800gts anbefales det at have en 400W strømforsyning.

Til et større og kraftigere kort som GTX 560 anbefales at man mindst har en 500W

Du kan vælge at satse. Hvis strømforsyningen er af høj kvalitet vil den måske kunne trække det.
Jeg har set flere eksempler på GTX 560 sagtens kan køre i maskiner med en 450W strømforsyning, men tror at de 375W som maskinen har er lige i underkanten.