/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kører svagt
Fra : alperc92
Vist : 294 gange
45 point
Dato : 11-07-12 21:30

Hej, jeg har et problem med min knallert: yamaha jog r.
Den kører ret ustabilt, idet at den starter med at køre ret svagt men efter 5-10 min. begynder den at kører stærkere. Kan i hjælpe med at stabilisere dette. Takker på forhånd.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-07-12 02:40

Kunne måske være noget med chokeren hvis der er automatisk choker på.
Eller karburatoren som er tilstoppet måske.

Du kunne prøve og kontroller chokeren og rense alle de små gange og dyser i karburatoren.

Det er meningen at motoren skal have ekstra benzin når den er kold og det er så chokerens opgave, og at lukke når motoren er blevet varm hvilket svare meget godt til 5-10 minutter.

Kommentar
Fra : alperc92

Dato : 13-07-12 11:40

jeg tror ikke at det er pga. chokeren, fordi når knallerten endelig får fart efter et stykke tid, når jeg så bremser hel op og skal til at køre igen, så kører den langsomt igen, så jeg tror ikke at det har noget at gøre med at den skal være varm?

Kommentar
Fra : alperc92

Dato : 13-07-12 11:42

ups: jeg har renset karburatoren og faktisk sat en ny dyse ind, så det er stort set ikke karburatoren, men hvad så med studs og membran måske? eller indstilling på dyse?