/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil til 10-årig?
Fra : ebg_888
Vist : 3863 gange
100 point
Dato : 11-07-12 14:59

Hvilken mobiltelefon vil være god til en 10-årig pige, der skal have sin anden mobil?

Hun kender en del til mobiltelefoner, og ønsker sig en smartphone, som de fleste af hendes venner har.

Prisen må ikke være meget over kr. 1500 (hun betaler selv kr. 600).

Hvilket styresystem er mon at foretrække, android eller Windows phone?

Hvilke telefoner er mest populære hos småpiger (tweens)?

Er HTC Desire C mon en god telefon?

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/HTCDESIRECRED/htc-desire-c-smartphone-rod

Eller Nokia Lumia 610? (evt. 710)

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/NOK610PINKND/nokia-lumia-610-smartphone-pink
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/NOK710WHITEND/nokia-lumia-710-smartphone-hvid

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-12 15:17

Hun vil jo nok have en med farvet bagside, medmindre hun er så drevet i mobiltelefoner at hun er ligeglad.

Windows er indtil nu kun installeret på 3 % af verdensmarkedet, så der mangler i høj grad brugererfaringer, den eneste udmelding jeg har kunnet finde var at i den allerførste model var hukommelsen for lille.............den fixede Nokia dog hurtigt da deres fremtid afhænger af Lumia.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-12 16:13

Køb en Doro

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-12 16:14

Hun får ikke noget til den pris.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-07-12 16:24

Efter min mening, ikke nogen. Hvilket behov har en 10 årig?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-07-12 17:17

Hvorfor spørge her - det giver jo ingen mening.

Enten får pigen den hun ønsker sig eller også får hun ingen!

Er der nogen mellemvej - næh vel?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-12 17:19

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/HUAWEIU8850/huawei-vision-u8850-smartphone-solv

Her er et forholdvis nyt mærke herhjemme. Telefonen benytter også Android som de konkurrerende telefoner fra fx HTC.
Umiddelbart i min søgen i denne prisklasse, er det her man får mest smartphone for pengene. Kvaliteten på telefonen er måske værd at efterse. Fx ved at besøge butikken fysisk og lige mærke den i hånden.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-07-12 17:30

Citat
Hvorfor spørge her - det giver jo ingen mening.

Enten får pigen den hun ønsker sig eller også får hun ingen!

Hvorfor jeg spørger her?

Jamen muligvis er det, fordi jeg håber, at nogle venlige mennesker vil give mig lidt vejledning eller gode råd!!!
- i stedet for alverdens "ikke-svar"

Pigen ønsker sig som nævnt en smartphone, men ikke en bestemt smartphone - og der findes jo mange "billige" smartphones at vælge imellem.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-07-12 17:35

Måske en HTC wildfire S? Min søn fik sådan en som 10-årig. Det er ikke den største sådan rent datakraftmæssigt men en udmærket begynderandroid.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-12 17:38
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-12 18:04

Udviklingen går så hurtigt, og da børn er videbegærlige og utrolig lærenemme, er det da med at få mest muligt og gerne det bedste for pengene, så det er da ganske relevant at spørge her, uden at skulle til at argumentere for vigtigheden/rigtigheden af telefoni hos børn.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-07-12 18:22

Citat
Udviklingen går så hurtigt, og da børn er videbegærlige og utrolig lærenemme, er det da med at få mest muligt og gerne det bedste for pengene, så det er da ganske relevant at spørge her, uden at skulle til at argumentere for vigtigheden/rigtigheden af telefoni hos børn.

Netop!!!

Jeg vil påstå, at det er synd for et barn på ca 10 år, hvis vedkommende ikke har en mobiltelefon, han/hun vil føle sig udenfor.
Børn i dag får en telefon i en tidligere alder end for et par år siden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-07-12 19:09

Forkælede unger
10 år og egen mobilos

-------------------------------
Gad vide hvad i alverden der kan være SÅ VIGTIGT
at barnet skal have mob
Lærer ungerne af mor/far

Hvad bliver det næste - bil som konfirmations gave.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-07-12 19:36

Citat
Jeg vil påstå, at det er synd for et barn på ca 10 år, hvis vedkommende ikke har en mobiltelefon, han/hun vil føle sig udenfor.

Synd for barnet? Nej det der er synd for barnet er at det ikke lære at lave aftaler med sine forældre og vinde forældrenes tillid ved at overholde de aftaler og på den måde få et gensidigt tillidtforhold med forældrene. Det får man ikke ved at et barn har en mobil og et barn på 10 år har ikke et behov for at kunne sende smser.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 11-07-12 20:19

Citat
Forkælede unger
10 år og egen mobilos

Citat
et barn på 10 år har ikke et behov for at kunne sende smser.

Helt ærligt, webnoob og nomore, hvor bor I ??? - på månen???

Kommentar
Fra : webm

Dato : 11-07-12 20:52

Citat
Hvilke telefoner er mest populære hos småpiger (tweens)?

Mon ikke du har valgt at spørge i det forkerte forum?

Det kommer jo ikke an på: Er HTC Desire C mon en god telefon
Eller Nokia Lumia 610? (evt. 710)

Næh, hvad har veninderne...!

Spørg hellere forældrene i nabolaget.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-12 21:28

Smartphones - kan gå på nettet, tjekke Facebook og har mange apps, altså små programmer og spil, lige noget for de unge

Android er mere interaktive - nemmere at ligge billeder på Facebook med en Android mobil end med iphone

http://www.dr.dk/b/Oline/oline-for-voksne/Artikler/boern-laerer-idraet-med-smartphone.htm

http://www.servicestyrelsen.dk/velfaerdsteknologi/projekter/smartphones-til-born

http://www.abtfonden.dk/da/Projekter/Det-specialiserede-social-og-handicapomraade/Smartphones-stoetter-boern-og-unge-med-ADHD

Og sådan er det idag: Er man spejder, er mange løb arrangeret med henblik på brugen af mobilen, således at man får vist børn, at man også kan være fysisk aktiv.

Sådan lyder f.eks.et kursus for "ledere"
De fleste børn og unge har en smartphone eller en computer ved hånden, men hvordan får disse nye teknologier en plads i børneklubber, teenklubber og i konfirmationsundervisningen? Vi introducerer en række konkrete redskaber, som kan tages i brug og giver hjælp til, hvordan man kommer i gang med at bruge dem. Tag egne ideer med så vi kan udveksle gode erfaringer. Medbring bærbar computer og også gerne en smartphone, da der vil være praktiske øvelser undervejs.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 11-07-12 21:30

Prøv da lige at forholde jer til spørgsmålet. Da var hvilken mobil og ikke mobil eller ikke mobil. Det er skide irritterende når nogen begynder at diskutere moral og rigtigt/forkert når spørgsmålet er så simpelt.

Accepteret svar
Fra : Miksi76

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-12 21:45

jeg vil prøve en Xperia Ray det er Android, og en lille telefon og kan det hele.
Og den ligger fra 1640 kr. på www.mobilpriser.dk

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 11-07-12 21:48

Sidste år viste denne undersøgelse, at 90% af danske 9-10-årige har en mobiltelefon, og børn med mobiltelefon bliver yngre og yngre.

http://www.comon.dk/art/131477/naesten-alle-10-aarige-danske-boern-har-mobiltelefon

Jeg gav sidste år en mobiltelefon til en 9-årig, en Sony Ericsson Xperia mini.

Den havde fået virkeligt gode anmeldelser, og var i den billige ende for en smartphone.
I dag fås den til under kr. 900, i hvid eller sort - og man kan få billige "covers" i alverdens farver.

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/ST15IBLACK/sony-ericsson-xperia-mini-smartphone-sort

Pigen har været meget glad for den.

Jeg tror ikke, at det er så nødvendigt absolut at have den samme telefon som veninderne.

Mange 10-årige i dag har jo iphones eller de helt dyre smartphones, og det kan alle forældre naturligvis ikke hamle op med.

Det vigtigste er at have en mobiltelefon, og helst een med kamera og mp3, så man kan sms'e og sende fotos til hinanden.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 11-07-12 22:03

Her er en anmeldelse af HTC Desire C.

Der er en god telefon - og særligt på lydsiden - men jeg har læst et sted, at dens batteri ikke er noget at råbe hurra for.

http://www.mobiltjek.dk/mobiltelefoner/htc-desire-c/#anmeldelser

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-07-12 23:39
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-12 13:02

Citat
Prøv da lige at forholde jer til spørgsmålet. Da var hvilken mobil og ikke mobil eller ikke mobil. Det er skide irritterende når nogen begynder at diskutere moral og rigtigt/forkert når spørgsmålet er så simpelt.

Jaja,men man har vel lov til at komme med en "strøtanke".

Citat
Sidste år viste denne undersøgelse, at 90% af danske 9-10-årige har en mobiltelefon, og børn med mobiltelefon bliver yngre og yngre.

Nu får jeg nok smæk,for nu er det lige ved at blive politisk:
Men jeg synes det er dobbeltmoralsk ad H.....til,når Enhedslisten og visse andre,begynder at sætte spørgsmål ved vort velfærdssamfund.

Når 90% af danske småbørn løber rundt med mobiler (+ diverse elektronisk udstyr pc`er m.m.) kan man sku ikke kalde sig fattig,hverken kontanthjælpsmodtagere eller arbejdsløse.

Næh...vi lever stadigvæk i en pisse-luksus,og forkælet samfund.

M.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 12-07-12 14:29

Citat
Prisen må ikke være meget over kr. 1500 (hun betaler selv kr. 600).

Om hvornår børnene skal have en mobiltelefon eller smartphone er underordnet tiderne har ændret sig, men at pigen er med til at betale syntes jeg er meget stort, så er det ikke bare noget man får og der bliver passed bedre på tingende.
Det er fint at børne lære at man ikke får alt hvad man peger på.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-07-12 16:23

Hold nu lige kæft ....

Selvfølgelig skal hun have en mobil telefon.. vi skriver 2012 og ikke 1998 ...

tja der er en del at vælge imellem, et godt bud dog lidt dyrere end overslaget er en HTC Desire C fra elgiganten til 1699,- en super god smartphone og med beat audio som giver en formidable lyd.

et lige så godt valg kunne være HTC Wildfire S, som en rigtig god begynder smartphone, til 979,- også hos elgiganten.

Favoriten vil nok være Lumia 610 fra Nokia, et godt kamera, god stor skærm, og det er en windows phone. favorit fordi den fåes i nogle rimelig tjekkede farver, og det plejer piger at falde for

Det bedste køb, vil nu nok være X5 Pro fra Huawei, som stormer frem i øjeblikket, den har 5 mp kamera, hvilket er rigeligt, den har en god processor til prisen, og den kører android, for ikke at nævne bluetooth, og wifihotspot. og den koster fra søndag. 999,- i elgiganten... en rigtig god telefon til en tøs på 10 år..

bling bling
Melander

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:25

Hva' så, har du fået købt en mobil?

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 04-09-12 01:49

Tak for svarene fra jer alle!

Det har været svært at beslutte sig, for der kommer hele tiden nye billige smartphones på markedet.

Tænkte meget på Sony Xperia Ray, som har fået rigtig gode anmeldelser, og som tit kan købes brugt for under 1000 kr.

Det endte nu med en vinrød Sony Tipo til kr. 999 fra Elgiganten - helt ny på markedet.

Den har ikke fået de bedste anmeldelser, men den kan, hvad pigen har brug for, og hun er rigtig glad for den.

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/ST21IRED/sony-xperia-tipo-st21-smartphone-rod