/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køle/fryseskabe køler ikke, men lyset vi
Fra : noer397
Vist : 337 gange
15 point
Dato : 11-07-12 12:14

Hej, jeg kommer hjem fra ferie og opdager at mit køle/fryseskab fra whirlpool (ikea) ikke fryser mere. Der er altså nærmest stuetemperatur inde i skabet. Lyset i skabet virker fint. Jeg har prøvet at slukke det en times tid og tænde det igen, men intet virker desværre.

gitteret bagpå er hverken koldt eller varmt og den sædvanligere brummen som kommer fra skabet er der heller ikke?

Hvad kan fejlen være? og skal jeg evt. have fat i en teknikker?w

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-07-12 12:28

Citat
Hvad kan fejlen være? og skal jeg evt. have fat i en teknikker?

JA Køleskabet er jo gået i stykker!

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-07-12 12:30

Kompressoren eller termostaten er stået af det er nok en sag for en teknikker, eller et spørgsmål om det kan betale sig? Hvor gammel er det og hvad koster en ny?

Kommentar
Fra : noer397

Dato : 11-07-12 12:33

Bor i lejlighed og det stod her da vi kom, så må have fat i udlejeren.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 11-07-12 13:08

Ja det er det rigtige at gører, det er hans og han skal sørge for det virker hvis der ikke står andet i lejekontrakten.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-07-12 15:45

Husk at kontakte indboforsikringen, såfremt du har fået ødelagt hvad der lå i fryseren, og endnu ikke har kasseret det.
Ammitz

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-07-12 09:38

Fejlmulighederne kan være: 1. Termostaten. 2 Klixonrelæet eller 3 komp. Prøv at dreje termostaten til max min/sluk nogle gange, med strømmen tilsluttet skabet. Hvis der ingen reaktion/lyd/start fremkommer, kan du ikke selv gøre noget.