/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Refleksbånd til påsyning.
Fra : vedikkealt
Vist : 2139 gange
300 point
Dato : 09-07-12 18:46

Hvor kan det skaffes ?

Jeg søger refleksbånd i metermål, gerne ruller, i en bredde på min 3 cm.

Med de evner jeg har, har jeg ikke været i stand til selv at finde det på nettet...

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 310 point
Dato : 09-07-12 19:02
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-07-12 19:03

Det har de fleste forretninger med sy tilbehør, tror jeg har set det i Stof 2000.

Du kan købe også det her, men kun i rulle på 100m

http://www.centrum-service.dk/refleksprod.htm

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-07-12 19:11

# nomore

Det ser rigtigt ud, så jeg tager ud og kigger på det i morgen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-07-12 19:14

Prøv eventuelt en skibshandel, mener at have set bånd hos dem

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-07-12 19:41

# HelleBirgitte

Dit link er til en virksomhed, der kun handler med virksomheder, men måske min chef så kunne løse det.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-07-12 20:13

Hold da lige fest og ferie - det da ikke agurketid for intet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-07-12 20:35

# poten

Ikke forstået..!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-12 00:10

Jeg har en hel kasse med refleksbånd som jeg ikke får brug for. De er ca 1½ cm brede og jeg kan ikke huske hvor lange.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-07-12 06:39

Citat
# poten
Ikke forstået..!

Tror vedkommende mener at det er overdrevet = ikke at blive set
---
Får mig til at tænke på de vejarbejdere der laver vores veje
de er nemme ofre, for billister der ikke kan SE - en færdsels tavle
og bare drøner med max hastighed forbi dem.
Eller forældre, der drøner med deres egne børn til skole
uden tanke på andres børn, på en sort vinterdag.
JO: vi tænker skam på hinanden - så godt nok, at nogle er sikre på at blive set
eller bare gør sit bedste for det.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-07-12 09:14

# granner01

Er det den solide stålgrå type ? da de skal påsyes bukseben.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-07-12 09:21

# nomore

OK... den fangede jeg så ikke lige i første omgang.

Men jeg har også en - i trafikken farlig arbejdsplads, og lidt reflekser skader aldrig.

Jeg synes også det er dejligt når cyklister - kondiløbere - motorcyklister og alle andre der færdes ved vejen har refleksvest på, den koster jo kun nogle håndører.

En dejligt billig og effektiv måde at øge sikkerheden på, i de mørke måneder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-12 10:15

Ja det er refleksbånd til påsyning og de er grå. Jeg har syet alt mine børns tøj da de var små og jeg syede refleksbånd på ærmer, ben og forneden på jakker, som mønstre. Så kunne jeg altid finde dem på legepladsen. Og de kunne ses på lang afstand.

Den gang købte jeg dem af rådet for større trafiksikkerhed. Jeg kunne kun købe en stor æske.

Hvis du sender en PM med navn og adresse så skal jeg sende dem til dig.

Refleksbåndene er nemme, de kan vaskes og komme i tørretumbler. Og så er det nemt at sy i dem. Og de er næsten ikke til at slide op.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-07-12 19:23

Citat
refleksvest på, den koster jo kun nogle håndører.

Netop - selv bruger jeg det dog ikke på MC,
da jeg i forvejen er oplyst som et Juletræ
af indbyggede reflekser og kulør på køredragten
nogle får til tider et helt CHOK, når jeg laver en overhaling
og de kigger på mig...
http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&sa=N&biw=1016&bih=534&tbm=isch&tbnid=xhSQCdsf_O9w7M:&imgrefurl=http://www.choppers.no/nyheter/nyheter/&docid=Y-AwaK3bcPKPoM&imgurl=http://www.choppers.no/nyheter/neopren-maske-450.jpg&w=470&h=463&ei=J7f9T9qULYzbsgb6uL2WBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=100&vpy=145&dur=93&hovh=223&hovw=226&tx=166&ty=131&sig=110114292327012218393&page=1&tbnh=147&tbnw=149&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0,i:70

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-07-12 19:05

Tak for svaret nomore.

Jeg havde slet ikke tænkt denne mulighed.

Det blev dog ikke den løsning jeg valgte, men du var først med et brugbart svar...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 15-10-12 23:56

Jeg ville tage de reflekser fra 3M, de er kanon gode. Jeg bor helt der ude, hvor vi ikke har gadelamper, så derfor har jeg altid reflekser på.