/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan vi leve uden penge ?
Fra : theipeter
Vist : 1228 gange
30 point
Dato : 09-07-12 16:27

Inspireret af den naive dame her
http://livingwithoutmoney.org/

er der nogen der ved hvordan jeg kan få hendes DVD " Living Without Money"
http://livingwithoutmoney.org/buy-the-dvd/

når jeg ingen penge har,
mon det er muligt at bytte med en af mine gamle musikvideoer.?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-12 16:37

Dejligt med noget humor. Velkommen i klubben!

Det pengeløse samfund
http://www.youtube.com/watch?v=p4Vvf-LlyWE

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-07-12 16:41

Citat
Inspireret af den naive dame her
http://livingwithoutmoney.org/

er der nogen der ved hvordan jeg kan få hendes DVD " Living Without Money"
http://livingwithoutmoney.org/buy-the-dvd/

Damen er åbenbart ikke så naiv, at hun ikke vil have penge for sin DVD, de naive må være dem der giver penge for den

Mon ikke et pengeløst samfund er et meget sultent samfund?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-07-12 17:08

Nej, vagnr, de pengeløse samfund er ikke sultne samfund. I Kina er der flere steder, hvor man lever uden penge, og ingen lider nød i disse områder, fordi der koster mad, tøj, sæbe osv. ikke noget. Det er der til gengæld mange, der gør, hvor pengene fungerer som byttemiddel i stor udstrakning, også i de dele af Kina, hvor det gælder.

Problemet med pengesamfundet og andre byttesamfund er, at de opretholder en utydelig ulighed, som ikke er nødvendig. I nutidens samfund er det nemlig sådan, at du kan få mad, hvis du har råd til det. Har du ikke det, er det bare synd for dig, og så må du sulte. Det er på ingen måde retfærdigt og langtidsholdbart. Vi lever også i et samfund, hvor økonomen skal have tre-fire gange så meget i løn som kasseassistenten, selvom deres funktion i samfundet er lige vigtige. Forskellen er blot, at akademikerens uddannelse har kostet samfundet 1,5-2 mio. kr., og dertil skal lægges SU og boligsikring. Kasseassistenten har ikke kostet noget, for det er ufaglært arbejde.

Hvorfor skal det absolut være sådan, at når man handler ind i supermarkedet, skal det koste et beløb, som man skal have, før man kan få tingene? Hvorfor er vi så primitive som mennesker, der siges at være de mest udviklede af alle dyr, at vi behøver pengene? Andre dyr klarer sig jo uden dem, og mange af dem bliver lige så gamle (elefanter) eller ældre end os (skildpadder), selvom de ikke har maskiner og andre ting, der kan holde dem kunstigt i live, som vi mennesker har.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 17:13

hvis jeg er syg svag eller dårlig, kan jeg jo ikke skaffe føde til mig selv,
når jeg er syg svag eller dårlig, kan jeg ikke betale for lægehjælp eller medicin,
heller ikke med en symbolsk modydelse,
måske findes der slet ikke lægehjælp eller medicin i et pengeløst samfund, ?

det kan måske være godt for det pengeløse samfund,
børnedødeligheden stiger drastisk,
når der ikke overlever tilstrækkelig børn, er der ingen til at skaffe føde til de ældre og svage,
dvs. vi får et samfund (ganske vist pengeløst)
men kun bestående af stærke mænd (18 - 28 år) der er i stand til at skaffe føde til sig selv,
resten af befolkningen bliver ædt af de stærkere dyreracer,
der er ingen til at beskytte dem,
dem der er stærke nok til at beskytte de svage ældre
er travlt optaget med at skaffe føde til sig selv, - dagen lang- og natten med,

hvad mon der sker når de stærke unge mænd (18 - 28 år) bliver ældre,?
der er ingen børn til at passe dem, de er jo døde
det samme er de 'svage' kvinder,
mon racen Homo sapiens vil uddø i dens iver for at leve i et pengeløst samfund,?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 17:16

Citat
I Kina er der flere steder, hvor man lever uden penge, og ingen lider nød i disse områder, fordi der koster mad, tøj, sæbe osv. ikke noget.

det er direkte usandt,
under fx naturkatastrofer er de dybt afh. af hjælp fra pengesamfund,
det samme hvis der opstår sygdom eller arb. skade/dødsfald i familien.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 17:28

når man således mangler hjælp, kan man blive nødsaget til at sælge sit eneste barn (et barn politik)
der er ingen andre der hjælper

http://www.youtube.com/watch?v=b9YdA3WSiPM

jeg gad godt se hvordan damen fra "Living Without Money" vil tjene til dagen og vejen her,
http://www.youtube.com/watch?v=RMnil9Jxrx8

her er ingen vinduer der skal pudses, og ingen gulve der skal vaskes,
hun ville overhovedet ikke være i stand til at overleve disse forhold.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-07-12 17:49

Jeg tror ikke, at du forstår pointen i det pengeløse samfund, theipeter.

Min pointe er, at der er arbejdspligt. Aktivering, løntilskud, fleksjob osv. afskaffes. Der findes kun betegnelsen arbejde, og man skal kun udføre den mængde arbejde, som man vurderes af fagfolk til at kunne udføre. Længere er den ikke. Grunden til, at vi afskaffer alle paragrafordningerne, er, at mange mennesker ser ned på folk, der er placeret i disse. Man skaber så at sige et problem, der ikke betyder noget i det samlede billede.

Det er faktuelt forkert, når du siger, at det kun bliver de stærkeste, der overlever i et pengeløst samfund. I dagens Danmark er det sådan, at kun de stærkeste overlever. Jeg kender flere på kontanthjælp, der er placeret på satsen for under 25-årige, som ikke har børn. De kan faktisk ikke overleve på disse ydelser uden at stifte gæld, låne af familien eller udføre ulovligt sort arbejde ved siden af. Alder betyder INTET i det pengeløse samfund. Det gør den i dag. Men hvorfor? I virkeligheden er det jo bare et tal, der viser, hvornår man blev født.

Det pengeløse samfund vil have alle de jobfunktioner, som vi kender i dag. Men forskellen er, at der ikke vil være ulighed, for penge i sig selv skaber ulighed, og der vil ikke være bestemte statussymboler, fordi alle kan få fat på disse. Pengene afgør ikke din livsstil. Ens behandling afgøres heller ikke af pengepungens størrelse, hvilket også er tilfældet i dag. De rige kan købe sig til bedre behandling end de fattige, selvom de ikke er mere værd som mennesker. Men systemet blåstempler de fattige som syndebukke og giver dem ringere behandling, så de har dårligere chance for at komme ud af sygdom. Heller ikke denne menneskefjendske mekanisme vil eksistere i det pengeløse samfund.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-07-12 17:56

Jeg holder meget af denne lille historie, fra det pengeløse samfund, der viser, at når man ikke kan klare sig selv, så er det ud.

På en gård langt ude i den barske ødemark fortæller faren lille Pjotr, at nu kan bedstefar ikke brødføde sig selv længere, så han skal sendes ud i den kolde sne, og ber Pjotr hente det gamle hestedækken i stalden til bedstefar.

lidt efter kommer sønnen med et halvt hestedækken, faren spørger hvorfor, "jo far, jeg skal det over, så er der også noget til dig, når jeg skal sende dig ud".

Eskimoerne gjorde det samme.

Der var ingen kære mor, endsige en storemorstat, til at tage sig af de svage!

Jeg ville ikke bytte, om jeg så fik penge for det

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-07-12 18:43

Det vil der jo være i den model af det pengeløse samfund, som jeg har lagt frem, vagnr.

Der er jo ikke tale om, at vi skal genindføre DDR eller andre kommunistiske regimer, for i praksis viste de sig jo at være alt andet end pengeløse. Den almene befolkning levede i fattigdom og havde ikke råd til noget, mens partispidserne var de eneste rige i samfundet, og de kunne gøre, hvad de ønskede.

I min model af det pengeløse samfund kan man få fat på, hvad man ønsker af materielle goder. Personligt vil jeg ikke have fat i andet end det mest nødvendige, fordi jeg ønsker at leve som munk uden det religiøse aspekt, men det har andre så behov for, og det skal de have lov til, og pengene (eller manglen på dem) skal ikke spænde ben for deres drømme, som de gør i dag.

Sandheden omkring os unge og vores muligheder er, at vi aldrig får chancen for at komme ind på arbejdsmarkedet. Ungdomsarbejdsløsheden stiger og stiger, politikerne gør intet ved problemet, og vi står i en situation, der ikke har set værre ud siden 1980'erne. Hvis man har gået ledig i to-tre år, kommer man aldrig ind på arbejdsmarkedet, siger erfaringerne fra dengang. Så kan vi leve af kontanthjælp, indtil vi dør af den, for folkepension bliver der heller ikke råd til, hvis man ser bort fra politikernes selvskabte pension. Hvorfor får vi unge aldrig chancen? Det er, fordi politikerne, der blindt støtter op om pengesamfundet, konstant forværrer vores konkurrenceevne, så virksomhederne flytter til udlandet, fordi timelønnen er for høj. Igen er vi tilbage til, at pengesamfundet er hovedproblemet! Penge er og bliver Danmarks og verdens største fare. Hvorfor skal det være sådan, vagnr, at du bare kunne få det job, som du ønskede, fordi du var heldig at være født det rette sted og på det rigtige tidspunkt, mens jeg ikke kan?

Inderligt håber jeg, at Danmark og hele verden vil gå bankerot med et brag, og at vi alle ender med så stor gæld og underskud, at vi bliver nødt til at gå væk fra et i sandhed sygt og menneskefjendsk system!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 19:04

En skam der ikke var nogen der havde taget dig og druknet dig ved fødslen Peter Christian Theisen. Hvorfor smutter du ikke til Kina eller Albanien, som i den forskruede verden må være perfekte regimer??? Er det fordi socialhjælpen og SU'en er for lav de to steder?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-07-12 19:12

Jeg gentager gerne for båtnakker som dig, 3773:

Jeg er ikke kommunist og bliver det heller aldrig. Kommunister er de største kapitalister, der eksisterer. Det går kun ud på, at eliten skal leve et luksusliv på andres bekostning - præcis som nazisme, fascisme og enevælde.

Og har du virkelig ikke bedre argumenter, end at jeg skal dø, bedes du holde din kæft i mine indlæg fremover. Ellers bliver du blacklisted med det samme.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 19:17

Citat
Det er faktuelt forkert, når du siger, at det kun bliver de stærkeste, der overlever i et pengeløst
samfund.

så prøv at kaste et blik på div. bander i DK, + mafia i andre lande,
og forestil dig vi ikke havde noget politi (betalt med penge)
i gamle dages (pengeløse) DK samfund, var det høvdingen, krigerne mm. der bestemte over 'flokken'

Vikingerne levede af at røve og plyndre sagesløse fredlige og arbejdsomme borgere,
hvordan vil du undgå det gentager sig, ?

hvis to ens mennesker A og B får præcic samme penge/goder
går der ikke lang tid inden der opstår ulighed/ufred
fordi vi har vidt forskellige behov, forbrugsmønster, smag og behag.

Citat
Det pengeløse samfund vil have alle de jobfunktioner, som vi kender i dag. Men forskellen er, at der ikke
vil være ulighed, for penge i sig selv skaber ulighed

hvad får dig til at tro det, ?
er det ikke naiv ønsketænkning.

Citat
I min model af det pengeløse samfund kan man få fat på, hvad man ønsker af materielle goder.
Personligt vil jeg ikke have fat i andet end det mest nødvendige,

det er så en "model" der kun passer dig og dine behov,- måske et par stykker mere,
hvad med resten af samfundet, ?
skal de tvinges til at leve under din model ?
eller har/får de også nogen indflydelse i dit samfund ?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 19:25

banderne vil altid være der, de gider ikke arbejde
de vil ligge og nyde livet med din kone/datter, drikke din vin, æde din høst,
mens de tvinger "svage" mænd (kunne være dig) til at arbejde for sig,

hvad vil du gøre ved banderne, ?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-07-12 19:33

Du forstår stadigvæk ikke, hvad jeg skriver, theipeter. Vi skal stadig have politi og militær. Vi skal stadig have lærere, pædagoger og sygeplejersker. Vi skal stadig have maskinarbejdere, kokke og SOSU-assistenter. Er det meget svært at forstå? Nej, det er det ikke. ALLE stillinger bevares.

Penge skaber da i allerhøjeste grad ulighed. Hvis du sammenligner en person på Strandvejen med en kontanthjælpsmodtager, vil du kunne se forskelle i livsstile pga. penge. Dette bliver ryddet af vejen i et pengeløst samfund. Det er ikke bedre anset at bo der end i en lejlighed med et værelse i et skummelt kvarter, som i øvrigt ikke vil eksistere i det pengeløse samfund.

Nej, det er ikke en model, som kun passer til mig. Hvis du gerne vil drikke champagne, køre i Ferrari, gå til prostituerede tre gange om dagen og ryge dyre cigarer, skal du have lov til det. Pengepungen skal ikke afgøre det. Jeg har som menneske kun behov for at få mine fysiske behov opfyldt, fx mad, drikke, lys, varme osv.

Hvis du er så stor modstander af det pengeløse samfund, må du forklare mig, hvorfor man skal betale penge for at handle ind i Netto. Det kan jeg nemlig ikke se, når jeg tænker over det. Politikerne vil selvfølgelig ikke gøre op med systemet, for de har selv skabt det og lukrerer på det til alle tider. Så syg er vores alles verden desværre!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-07-12 19:33

PT, hvis folk kunne få hvad de ønskede af materielle goder, endda uden at arbejde for det, ville det ikke længere være et spm om at der skulle 5 jordkloder til at opfylde vores forbrugsbehov, men mindst 50.

Jeg vil anbefale en fantastisk lærerig Carl Barks, Joakim von og Anders And-historie, som jeg brugte til at lære mine børn de første spæde ting om økonomi.

En cyklon rammer von Ands pengetank, pengene bliver suget op af skypumpen og dumpet overlat i landet. Anders spørger Joakim om han ikke er bekymret over at have mistet alle sine penge, men Joakim siger bare, vi skal passe vores arbejde på min farm, så skal du se.

Alle andre i landet smider alt hvad de har i hænderne, kvitter jobbet, farmen osv, for nu er de rige. Busserne kører ikke, der er ingen butikker åbne, osv.

I løbet af få dage er der hyperinflation, som ikke engang Tyskland efter 1. verdenskrig kunne hamle op med, Joakim har monopol på at producere mad, så et æg koster 100000 $ osv, og inden for kort tid ejer Joakim atter alverdens rigdomme.

Arbejde skaber værdi, ikke mange ville arbejde hvis de uden at arbejde kunne få alverdens goder, der ville bare ikke være nogle der gad lave dem!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 19:41

LOOL Du er nøjagtig lige så tåbelig og lam som alle andre "socialister". Du er kun socialist, indtil det drejer sig om din egen pung. Du har stillet syvogtyve spørgsmål om hvordan du kan omgås gældende lovgivning og score systemet for penge. Ergo er du en asocial skiderik der kun er ude på at berige dig selv PÅ ANDRES BEKOSTNING. Altså et rigtig gedigent møgsvin.

En skam tvangsarbejde og psykopatforvaring er afskaffet. Du kunne trænge til en tur begge steder.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 09-07-12 19:42

Citat
Vi skal stadig have politi og militær. Vi skal stadig have lærere, pædagoger og sygeplejersker. Vi skal stadig have maskinarbejdere, kokke og SOSU-assistenter. Er det meget svært at forstå?

hvordan vil du få nogen til at gå på arbejde ?
hvad skal de betales med, ?
hvad med import/eksport ?

i øvrigt er der (pt) ikke arbejdspligt i DK som du påstår - kl. 17:49

enhver kan leve det "frie" liv på landevejen,
ganske vist bliver man ikke "set op til" men med en smule energi og indsats
kan du let spise dig mæt hver dag,
altså stort set leve det liv du så gerne vil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 19:51

Peter Kristian er mest interesseret i at putte de penge han har og så score alt hvad han nu kan score. Altså en rigtig social-akrobat.....

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-07-12 20:23

Citat
Er det meget svært at forstå?

Ja, det er det i sandhed...

Citat
Nej, det er det ikke. ALLE stillinger bevares.

Hvem hunden gider at arbejde for ingenting?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-07-12 21:03

Peter Kristian gør ikke. Han går ekstremt højt op i, hvordan han kan score systemet uden at skulle yde!

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-07-12 23:23

Det er der ingen tvivl om...

Hvis han var ligeså ihærdig på et eventuelt arbejde som han er med at skrive mere eller mindre lødige spørgsmål her, ville han jo være millionær inden sommeren var ovre...

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 10-07-12 02:07

@PeterTheisen
du har en underlig tendens til at starte debatter,
når det kommer til den seriøse del, at føre idéer "ud i livet" så bakker du hurtigt ud af dabatten,
især hvis du ikke kan få din vilje,-- sådan fungerer et samfund ikke, hverken med eller uden penge,

fortæl lidt mere om din plan, for et pengeløs samfund,
hvis du vil have at andre skal kunne se det fornuftige i planen, kræver det mere information,

hvordan vil du lede og fordele arbejdspladserne i dit pengeløse samfund ?

hvem skal udføre de beskidte, tunge og hårde job,
og hvem skal udføre de lette, rene halvdags job,

er der forskel på en politiker, direktør og en skraldemands mad/vand/tøjration,
eller hvad de nu skal aflønnes med ?

det forekommer at planen er meget mangelfuld,
omtrent som hvad politikerne lover op til et valg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-07-12 02:21

Peter Kristian Theisen gør som vanligt - bliver væk. Det er voldsomt atypisk at han overhovedet har været på banen. Han plejer bare at fortælle om hans, nogengange ret sære livsopfattelser, hvorefter at spørgsmålet (påstanden) så ret hurtigt lukkes - almindeligvis til fordel for vagnr. På det seneste har han udvist en ret intens nidkærhed for hvordan bistandssystemet kan udnyttes/overlistes. Særdeles asocial indstilling.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 06:13

Det er naturligvis meningen, at det pengeløse samfund skal indføres alle steder i verden, men som jeg også har skrevet i flere af mine indlæg, skal man arbejde i det pengeløse samfund, hvis man er i stand til det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-07-12 07:21

Spændende Peter Kristian. Hvorfor har du så en så voldsom interesse i hvordan du kan omgå systemet og skaffe dig offentlige ydelser, som du retteligt ikke burde have???????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-07-12 07:27

Har du nogensiden hænkt over hvordan mennesker er indrettet?
Der er jo massere af samfund der ingen penge har, eller endnu bedre har så mange penge at deres befolkning alle kunne leve som konger, der er jo især olielande.
Det du mangler i din plan er en basal viden om mennesker som selv børn har lært. Du prøver af få dig til at fremstå som om du alene forstår det men tror de fleste forstår din tanke, men den er så barnlig at det er svært at tage seriøs.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-07-12 08:52

Peter Theisen....

Det du beskriver er på lig linie, med at indføre det medaljeløs sport..
Tænk at køre OL i London ,hvor folk som har trænet i mange år, bare hopper nøjt ,springer langt osv osv.og det de får med hjem er minderne ..... Nej du ...
Indsats kræver betaling ....ingen indsats ingen betaling ...Så enkelt er min lille verden..
At nogen får mere end andre ,kan kun misundelsen klage på.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 14:01

Jeg er på ingen måde misundelig, men jeg forstår ikke, hvorfor vi skal bytte noget for nogle andre i form af tomme sedler med et tal på, som vi så kalder penge. Hvorfor kan vi ikke bare have et samfund, hvor man arbejder i det omfang, man kan, og så bruger man sin fritid på det, man har lyst til, og man behøver ikke at lade sig bekymre af, om man har råd til det, for turen til Tivoli, pastaen fra Netto eller Volvo'en koster nemlig ikke noget?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 10-07-12 15:06

Citat
Det er naturligvis meningen, at det pengeløse samfund skal indføres alle steder i verden,

Ohhh,- ser man det, så du vil have hele verden med i projektet, ?
det må jeg nok sige, det er store planer, !

hvordan vil du så få hele Asien, incl. Kina, Japan, + USA, Rusland og de Arabiske lande
med i så omfattende et projekt, ?

Citat
Hvorfor kan vi ikke bare have et samfund, hvor man arbejder i det omfang, man kan,
og så bruger man sin fritid på det, man har lyst til

hvad skulle så motivere nogen til at arbejde overhovedet, ?

du svarer stadig ikke på hvem der skal lede og fordele arbejdet i dit drømmesamfund, ?

jeg gætter på at alle ville fravælge det hårdt og stressende arb.
hvordan vil du få nogle til at arbejde frivilligt som kassedame, skraldemand,
eller bare arbejde i det hele taget, ?

bare for at tage et par enkelte eksempler der er umulige at gennemføre i praksis.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 15:47

Jeg kan fortælle dig, at fortidens mennesker levede i et pengeløst samfund, og det kunne lade sig gøre i mange årtier. Hvorfor skulle det så ikke kunne ske i nutidens samfund?

Jeg tror og håber på, at mennesket efterhånden indser, at den måde, som vores verden er skruet sammen på, ikke er holdbar i længden, og det gælder både økonomisk og miljø- og klimamæssigt.

Nogle mennesker vil stadig have lyst til at være kassedamer og skraldemænd i det pengeløse samfund. En kassedame er ikke særlig godt lønnet i nutidens samfund, og der kunne man bruge din tankegang og sige, hvorfor er der nogle, der vil være kassedamer, når de kan få meget mere som økonomer i et ministerium? Det er der jo nok mange grunde til. Først og fremmest er det måske, fordi de ikke har evnerne. For det andet har de måske ikke lysten til at gå tre år i gymnasiet og derefter fem år på universitetet. Andre interesserer sig ikke for det abstrakte og meget teoretiske stof. Der er som sagt mange muligheder.

Forskellen på det pengeløse samfund og det pengestyrede samfund er, at der ikke er noget argument for, at det er bedre eller mere vigtigt at være læge end gadefejer, fordi de tjener det samme (0 kr.). Selvom mange i dag siger, at de ikke ser mere op til en læge end en kassedame, fordi han har en højere uddannelse, viser alle undersøgelser, at vi ser op til de mennesker i samfundet, der får flest penge sat ind på bankkontoen den første dag i måneden. Denne mekanisme sættes med det samme ud af spil i det pengeløse samfund. Desuden vil der ikke være arbejdsløse. Man vil ikke længere bruge betegnelser som "folk i arbejde" eller sætte arbejdsløse over for arbejdstagere i diskussioner. For mange vil det nemlig være en god ting, fordi man i dag ser meget ned på arbejdsløse mennesker, der fx er tvunget til at være på steder, hvor de skal sidde og skrive ansøgninger fra 8-16 hver dag, hvis de vil have deres kontanthjælp. Men man glemmer, at de fleste arbejdsløse enten er syge, så de ikke kan arbejde, eller også er de ivrige for at få et job, men kan desværre ikke besætte en stilling, fordi arbejdsgiverne ikke efterspørger arbejdskraft fra tidligst 2017 ifølge OECD.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-07-12 15:55

Har du talt med en læge Peter Kristian? Du har så åbenlyst behov for en eller anden for behandling.

Du svarede aldrig på hvorfor du udviste så stor initiativ for at få opklaret hvordan du kunne svindle systemet til at give dig penge du ikke havde ret til, eller behov for (altså forsøg på at omgå gældende regler = også kaldet svindel)?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 16:36

Jeg prøver ikke at omgås nogle regler. Kan du linke til et indlæg, hvor det er tilfældet? Måske er det snarere dig, der burde gå til læge, fordi du ikke har nogle argumenter, når man debatterer med dig. Det kunne jo være, at du havde demens, så du ikke kunne huske dem, eller måske lider du af Alzheimers, så du på visse tidspunkter godt er klar over, at den er gal, men du skal alligevel svine andre folk til, fordi det giver dig et kick.

Du mangler stadig at forklare mig, hvilket er i tråd med hovedindlægget, hvorfor jeg skal betale for de varer, som jeg køber ind, når jeg har arbejdet, og hvorfor skal det være sådan, at samfundet går ind og giver folk flere penge end andre, så de har lov til at købe flere varer, end andre har. Er vi ikke lige meget værd som mennesker?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-07-12 16:50

Citat
Jeg kan fortælle dig, at fortidens mennesker levede i et pengeløst samfund, og det kunne lade sig gøre i mange årtier. Hvorfor skulle det så ikke kunne ske i nutidens samfund?

Der jo sket noget der hedder udvikling siden før stenalderen som du refererer til...

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 10-07-12 17:30

Citat
Jeg kan fortælle dig, at fortidens mennesker levede i et pengeløst samfund, og det kunne lade sig gøre i
mange årtier. Hvorfor skulle det så ikke kunne ske i nutidens samfund?

allerede dér - skulle du have sat hårdt ind,
du skulle have forbudt alt udvinding af jernmalm,
uden jern/stål og andre metaller kunne samfundet nemlig ikke udvikle sig til det vi har i dag,
det ville måske nok være et bæredygtigt samfund, der ikke forurener som vi gør i dag,

men jeg tvivler dog stærkt på at du får nogle til at leve, som som man gjorde på den tid,
Citat
Nogle mennesker vil stadig have lyst til at være kassedamer og skraldemænd i det pengeløse samfund.

kan du nævne nogle eksempler, ?

der er absolut ingen i min bekendtskabskreds der vil, kun af nød.

jeg vil mene at hvis den nuværende kassedame, kan få samme løn for at sidde hjemme og passe tlf.
vil hun omgående skifte job,
det samme vil samtlige rengøringsdamer, skraldemænd, asfaltarbejdere, slagteriarbejdere M/K

så højest sandsynlig vil alle være tlf. passer, helst på halv tid.-- det bliver et kæmpe problem,
hvordan vil du løse det, når alle skal have samme betaling, ?
Citat
Forskellen på det pengeløse samfund og det pengestyrede samfund er, at der ikke er noget argument
for, at det er bedre eller mere vigtigt at være læge end gadefejer, fordi de tjener det samme

det minder uhyggelig meget om den kommunistiske tankegang,
den har for længst have vist sit værd, eller mangel på samme,
den går i store træk ud på at, i stedet for at bruge en fejemaskine, sætter man 1000 mand til at feje dagen lang,
først fejer man alt "snavset" til den ene side, derefter tilbage igen, dét er det man kalder fast arbejde til alle.

det er samtidig årsagen til at de kommunistiske lande, nu søger at efterligne pengesamfundene.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 17:43

Jeg kender flere, der er kassedamer, ufaglærte viceværter og andet af lyst, ikke af pengenød. Faktisk forholder det sig sådan, at der er andre årsager til, at man vælger et job end lønnen. Det gælder rigtig mange mennesker.

Nej, der er, som jeg allerede har redegjort for, ikke tale om et kommunistisk samfund, for de opererede med penge som betalingsmiddel. I mit samfund vil der ikke være noget betalingsmiddel overhovedet, for det er ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 17:48

Og så vil jeg gerne have, at du, theipeter, ligesom alle de andre debattører, som du er enig med, forklarer mig følgende ting:

1. Hvorfor skal vi have det, der hedder penge?

2. Hvorfor vil du hellere have, at vi har arbejdsløse, der sidder og skriver ligegyldige ansøgninger, som de færreste virksomheder gider at læse, er på Facebook eller YouTube eller laver ligegyldige lege, hvor de skal finde ud af, hvilken fugl de er, end at de deltager i samfundsnyttigt og -gavnligt arbejde?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 10-07-12 18:33

Citat
1. Hvorfor skal vi have det, der hedder penge?

det er der nok 1 mill gode grunde til,
en af de vigtigste er nok at penge motiverer folk til at yde noget, (fornuftigt og brugbart for samfundet)

ingen penge -- virker stik modsat.
ganske simpelt, det er bevist gennem historien, ikke kun i DK, men langt de fleste lande.
Citat
2. Hvorfor vil du hellere have, at vi har arbejdsløse,

det tror jeg ikke der er nogen der bevidst ønsker,
men uanset hvad, er det noget der skal løses politisk, meld dig ind i et parti og få indflydelse,
(et pengeløst samfund løser det ikke)

der er altid nogle der ikke kan eller vil arbejde,
en del af dem er kriminelle, og eller snylter på samfundet, fx bander, + syge og svage pensionister mm.
de vil være her,- uanset det er penge/eller pengeløst samfund

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-07-12 18:58

I hvilke lande har man i hele landet haft pengeløse samfund? Kan du give mig bare et enkelt eksempel på det?

Hvis man er syg eller svag, er der er en forklaring på, at man ikke kan yde noget til samfundet. Hvis man er kriminel, skal man spærres inde, indtil man har udstået sin straf, og så er man straffri. Det skal man naturligvis holde fast i. Men i dag er det sådan, at hvis man først har været kriminel en gang, er det meget svært at komme i et fast arbejde igen, hvorefter man er nødt til at leve af kontanthjælp resten af livet, hvilket ikke er rimeligt, fordi man engang kom til at lave noget forkert i sit liv.

Og nej, jeg skal ikke meldes ind i et politisk parti, for de opererer alle med tanken om, at vi skal have et pengesamfund. Allerede der tager de fejl i deres verdensopfattelse. Men der er bestemt visse mennesker, der ønsker, at vi skal have en vis ledighed i vores samfund, så lønudviklingen holdes i ro. Det var hr. Bernstein ude og plædere for nogle år siden. Og politikerne lytter ivrigt efter, hvad økonomerne siger om økonomien.

Problemet er, at vi får flere og flere på overførselsindkomst, fordi virksomhedsejerne og politikerne ikke er villige til at skabe de jobs, der er nødvendige for, at vi bliver rigere som samfund. De tænker kun på sig selv, deres egen økonomi og deres egen pension. Man vil hellere fastholde folk i fattigdom på kontanthjælp og så blive valgt næste gang, fordi man uddeler almisser til folket med den ene hånd, mens man rager til sig selv med den anden hånd. Sådan er den kolde og kyniske virkelighed desværre. I et pengesamfund findes der nemlig kun en form for styre, og det er aristokratiet, dvs. at overklassen, som har stjålet alle andres penge, er blevet rige på andres bekostning og derefter kører landet i sænk efter forgodtbefindende.

Den bedste måde at strejke mod dette uretfærdige og menneskestyre er ved at gå på kontanthjælp. Først og fremmest skal man gøre dette, fordi det er jo, hvad politikerne vil have, at alle andre danskere skal leve af for fremtiden. Så man kan lige så godt forberede sig på den dunkle fremtid. Derudover er det den eneste måde, hvorpå man kan stjæle nogle af politikernes stjålne penge tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 19:33

Ja - utopia.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 10-07-12 20:07

Rigtigt Peter Theisen.....

Vil du at alle skal gå på sosialhjælp..... Bare for at pisse på staten????? Nej da, men fordi der er nogle ,som simpelthen ikke gider at bidrage til fællesskabet !!!!!! Der er jo mange jobs som der er for få ansøgere til ...se link http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4773505.ece
Så det med at drømme om pengeløst samfund ,er vel en omskrivning af at nyde på andres bekostning.
Hvis du er så interessert kunne du jo gå hen til gamle fru Petersen og male hendes hus -klippe plænen osv. osv . Så kunne hun jo vaske et par af dine bukser og bage en kage til dig....
Se der har vi allerede problemet ....du gør mere for hende ,end hun gør for dig ( det er jo ikke sådan det skal være vel ) ?? nej ....hun skal helst gøre mest ...Så konklusionen er at,det eneste retfærdige er, at du får betalt for dit arbejde ,og hun for hendes ......

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-07-12 20:52

Pt, det er ganske svært at følge dine holdning(er/sskift).

I flere år var du socialdemokrat, for nogle måneder siden blev du glødende LA'er, udtrykte med al ønskelig tydelighed på Kandu, at det ville du være til evig tid, så har du gennem længere tid stillet spm. om hvordan man bedst kunne snyde samfundet (OK, der er LA-politik, de kalder det vidst bare skattenægtelse) og nu springer du (TA-DA-DA) ud som verdensfrelseren, blandt ikke-tilhænger kendt som utopist (hvis man skal være venlig ), men mener stadig man skal malke samfundet for at straffe politikere og andre "rige", mens dem man straffer er den almindelige befolkning, der, som det så hjertegribende udtrykkes," står op om morgenen, smører leverpostejSmadder og passer deres arbejde" (ikke mindst, betaler skat, det siges bare ikke).

Der var engang, tror jeg, hvor der ganske rigtigt ikke fandtes penge (men ret hurtigt blev fx råhuggede flintøkser eller flintplanker, som man selv kunne hugge en flintøkse af, en handelsvare [og derfor en tung slags penge i stenalderen]), men det var i små stammer, hvor alle kendte alle, forstod hvis en der var blevet skadet under mammutjagten ikke arbejdede så meget længere, osv.

Men at tro, at ham mammutringvraget var ligeså agtet som høvdingen (Alfahannen på nudansk), eller at shamanen ikke havde en særlig vigtig plads i stammen er bundløst naivt.

Jøderne lavede de første kibbutzer for over 100 år siden, alle fik det samme i løn, arbejdede man udenfor kibbutzen gik pengene i fælleskassen osv. Men der er stort set intet af det tilbage, bortset fra navnet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kibbutz

Det store fællesskab døde, i mødet med den menneskelige natur.

Men, hvem ved, i en fjern, fjern fremtid, mange galakser herfra, kan alt vel ske!

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 10-07-12 23:16

Citat
I hvilke lande har man i hele landet haft pengeløse samfund? Kan du give mig bare et enkelt eksempel
på det?

Ja,- sagtens,
pengenes historie udgør kun ganske få minutter/sekunder i jordklodens historie/levetid,
mere præcis ca. 3500 år
(jordens alder skønnes at være 4,54 milliarder år)

Pengenes historie - Fra de første betalingsmidler til kreditkortet
Citat
Penge er en så integreret del af vores hverdag, at det er umuligt at forestille sig den menneskelige eksistens uden.
Men i de helt gamle dage havde mennesker ikke den slags papirpenge, vi bruger i dag.
De tidligste samfund blomstrede via et system der bestod af byttehandler
- hvor råvarer blev udvekslet for andre varer.
Problemer opstod, da de varer, som skulle udveksles var tunge eller letfordærvelige
eller ikke kunne rykkes.
Disse problemer gav anledning til alternativer, som var lette at transportere,
kunne standardiseres og anvendes som en repræsentant for værdien af et produkt.
De første mønter blev indført omkring 1500 f.Kr..

http://laan-penge-her.dk/artikel/pengenes-historie/
Citat
Og nej, jeg skal ikke meldes ind i et politisk parti, for de opererer alle med tanken om, at vi skal have et
pengesamfund.

så tror jeg du får ualmindelig svært ved at udbrede dit budskab
det er ikke nemt at stå alene med sine synspunkter,- find nogle ligesindet hvis du kan,- !
måske kan du få et job hos den naive dame, !
http://livingwithoutmoney.org/
men hun betaler sikkert ingen løn, !
Citat
Problemet er, at vi får flere og flere på overførselsindkomst, fordi virksomhedsejerne og politikerne ikke er villige til at skabe de jobs, der er nødvendige for, at vi bliver rigere som samfund.

og det mener du så kan løses med et pengeløst samfund, ?

jeg er bange for at virksomhederne i så fald drejer nøglen om, og finder et job som tlf. passer,
det er der ingen risiko ved, - og lønnen er jo den samme.
Citat
Den bedste måde at strejke mod dette uretfærdige og menneskestyre er ved at gå på kontanthjælp.
Først og fremmest skal man gøre dette, fordi det er jo, hvad politikerne vil have, at alle andre danskere
skal leve af for fremtiden. Så man kan lige så godt forberede sig på den dunkle fremtid. Derudover er
det den eneste måde, hvorpå man kan stjæle nogle af politikernes stjålne penge tilbage.

- det kunne være derfor man har indført jobsamtalerne, ?

ellers synes jeg at -vagnrs- sidste indlæg dækker flere af dine spørgsmål ganske godt.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 05:22

Ja, vagnr, jeg bliver heldigvis klogere med alderen. Men jeg kan konstatere, at det politiske spil og alt den spin, der foregår i og omkring det, er med til at gøre det sværere som vælger at vælge det parti, som harmonerer bedst med ens holdninger.

For jeg ved, at hvis vi overlader 90 mandater til Enhedslisten, så ender vi med et kommunistisk samfund, hvor det kun er Frank Aaen og hans ligesindede, der får det godt, selvom det nok er dem, der snakker mest hen mod det pengeløse samfund.

Dog har jeg via samtaler med mine venner, der i øvrigt er på min egen alder, fundet ud af, at hverken S eller LA kan tilbyde det, jeg i virkeligheden sigter imod: det pengeløse samfund. Det er der i øvrigt ikke et eneste dansk parti, som kan, så jeg bliver vist nok nødt til at stifte mit eget.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 07:29

LOOOL Det gør du bare Peter Kristian Theisen. Skal vi gætte på færre stemmer end sømandsbossens fælles konkurs?!?!

Blevet ældre og klogere LOOOL, hvorfor får jeg pludselig billeder der siger Thor Møgunge har erhverserfaring og vores statsminister udviser sandt samfundssind og vores udenrigsminister klarer sig fint og taler rigtig godt fremmedsprog.

Peter Kristian Theisen i folketinget, prædikene for et nyt Danmark uden penge, hvor vi lige vupti nationaliserer hele dynen. Alle Molokylerne kan lave det de synes er sjovt og alle får lige mange penge (øh nej ingen penge..... - så alle kan hente en Ferrari og alle skal bo på guldkysten - og alle kan æde de gode bøffer og alle kan alt uden at skulle skele til hvad det koster.

Det er jo dummere end det aller aller dummeste Frank Aaen og hende kommunist-soen kunne komme i tanke om at ytre.

Nu er kæden vist faldet helt af for Peter Kristian. Prøv at stille dig ned på torvet og udbred budskabet. Tror der kommer nogle flinke folk og vil forære dig en vest, der snøres på ryggen.

LOL det er alligevel det dummeste du længe er fremkommet med.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 07:47

Peter Kristian Theisen....Prøv at læse Carl Barks!!!! Den hvor en tornada tage alle onkel Joakims penge, og strør dem ned over hele landet. Hvad sker der??? Hvor lang tid går der, inden onkel Joakim har alle pengene igen. Selv et barn kan se der er et gran af realisme i den historie! Selvfølgelig liiiige undtaget genier som Peter Kristian Theisen LOOOOL

Peter Theisen =

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 11-07-12 09:39

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 15:06

Jeg kan ikke forstå, at du, vagnr, der er erklæret socialdemokrat (og vel dermed bakker op om socialismen som ideologi), er tilhænger af pengesystemet, som i den grad er med til at øge uligheden og smadre sammenhængskraften i samfundet. Kan du ikke se, at Socialdemokraternes seneste forlig med de borgerlige er med til at grave et dybere hul mellem rig og fattig, og at vi langsomt ad bagdøren er ved at indføre den amerikanske, residuale velfærdsmodel, som i øvrigt i mange stater er optjeningsbaseret, dvs. afhænger af opsparing fra tidligeres jobs osv.?

Dette var en af grundene til, at jeg i sin tid meldte mig ud af DSU. De gamle socialdemokratiske dyder og sammenhængen mellem ret og pligt gælder ikke mere, man får som arbejdsløs flere og flere pligter, uden at rettighederne følger med, og kontanthjælpen blev først forbedret (fjernelsen af kontanthjælpsloftet) og siden forværret (prisregulering i stedet for lønregulering). Tingene hænger ganske enkelt ikke sammen, og det virker som om, at man ikke kan finde ud af, hvilken sti man skal følge. Det er mærkeligt, at mange topøkonomer roser regeringens linje, for det er svært at se, hvad de roser. Indtil nu har man lavet mange forlig med de borgerlige, men de blev til gengæld haglet ned, da de sad ved magten, så hvad er baggrunden for disse udmeldinger?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 15:39
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 15:42

Peter Kristian Theisen =
Peter Kristian Theisen = Peter Kristian Theisen =
Peter Kristian Theisen =

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 15:52

Pengeløst samfund LOL. Du er mere skingrende skør end elendighedslisten (sammenrend af samfundsomstyrtende elementer fra DKP, VS, SAP, KAP, PRUT og hvad alle de revolutionære nu kalder sig). Fuldkommen bims og skør ide der allerede kollapser når der er to der skal beslutte, hvem der skal have den ene og den anden skjorte.

Samfundet braser sammen når borgerlønnen indføres. Eller lønnen afskaffes. Det kræver noget kuk i kaleschen at få øje på incitamentet til at bestille noget når nu lønnen fjernes. Og krævementaliteten skal nok medføre borgerkrig på et øjeblik, når utilfredsheden med det man får, kontra det naboen får.

Det vi oplever her er nok et af de aller-alvorligste vævefejl i kysen vi længe har set. Var klar over at du ikke var rigtig velforvaret Peter Kristian. Men det her stikker nogenlunde alt.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 17:24

Har du argumenter, eller er du blot ude på at få mig ned med nakken uden grund, 3773? Jeg snakker slet ikke om borgerløn. Læser du overhovedet, hvad jeg skriver. Vi skal arbejde hen mod et pengeløst samfund, og det kommer med tiden, hvilket mit link til artiklen også viser med al tydelig. Først afskaffes pengene, så vi alle skal bruge kreditkort. Derefter finder man ud af, at det er forkert, og så skal vi alle have indopereret en chip i vores arme. Når det system også fejler, er vi muligvis nødt til at overgå til andre byttemidler, men det kan også være, at vi indser, at tomme tal ikke behøves.

Blot fordi man har et pengeløst samfund, behøver det jo ikke at blive efterfulgt af, at man ikke skal arbejde. Selvfølgelig skal man da det. Men det skal vurderes af eksperter (med en selv inde over), hvor meget man magter, og alle former for ærligt arbejde skal kaldes arbejde, for der er nemlig ikke forskel på, om du laver kantinearbejde, som er blevet anvist af kommunen, eller om det er noget, du selv har opsøgt. Arbejdet er det samme, og det skal derfor kun kaldes for arbejde. Punktum.

Og nej, kriminaliteten vil netop ikke stige. Den vil falde til 0 %, fordi man kan få fat på, hvad man lyster, uden at man behøver at få fat på de ligegyldige penge, der tilfældigvis har en bestemt værdi, så man kan anskaffe sig dem. Derfor vil det nemlig også være sådan, at alle ikke vil have fat på en Ferrari, fordi man kan få fat på den, for der vil ikke længere være noget sejt eller fedt ved at have den, da din nabo også kan få fat på den uden problemer og på lovlig vis. Og jo, hvis man gør noget ulovligt i det pengeløse samfund, fx slår et andet menneske ihjel, skal det naturligvis straffes. Men økonomisk kriminalitet kan der jo af naturlige årsager ikke være noget, der hedder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 19:00

Gud fri mig vel for noget sentimentalt vrøvl. Skal vi så ind og have strøm på hovedet, alle os der ikke vil danse efter Peter Kristian Theisens pibe. Det er en af de sygeste fremtidsvisioner jeg længe har hørt. I bund og grund lyder det som noget en 10 årig har produceret. Men det svarer også nogenlunde overens med det intellektuelle niveau du befinder dig på.

Peter, Kristian eller Theisen, eller hvad du nu hedder. Du har alvorligt brug for hjælp. Du er for det første ret voldsom troll, til stor skade for dette site og de andre, hvor du stiller samme spørgsmål. Dit held er så at dette site administreres af polakker der er ligeglade, og lader det hele sejle - bare de får klik's.

Og derforuden lider du åbenlyst af vrangforestillinger i halvfarlig grad.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-07-12 19:10

I øvrigt vrøvler du totalt, når du først beholder pengene, men i elektronisk form. Så fortsætter du med en indopereret chip. Men det er stadig penge , så argumentationen er det rene vrøvl. Så taler du om at gå 5000 år tilbage i tiden og genindføre bytning. Den går så ikke bette Peter Kristian. Hvad skal så financiere det offentlige (og deriblandt nasserøve som dig)? Så ævler du kraftedemig om at man kan opdrages til at penge er unødvendige og du hævder at elektroniske penge eliminerer svindel. Sig er du alligevel så snotdum, at du ikke fatter at berigelseskriminalitet vil forekomme uanset hvad? Hvordan tror du man svindlede med CO2 kvoter? Stjal en flaske CO2 og solgte den til en hæler? Du bør søge en form for proffessionel behandling. Din realitetssans mangler ganske tydelig. Du kan umuligt besidde nogen form for empati, når du "troll'er" så meget. På andre sitets har de jo bortvist flere af dine profiler.

Der er noget helt grundlæggende meget mærkelig i din adfærd og de holdninger du lægger for dagen. Det lyder som en blanding af Månebase Alpha, Jules Verne, Karl Marx og Adolph Hitler, iblandet en smule Frank Aaen. Meget bekymrende.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-07-12 20:21

PT, jeg tror, der er omtrent ligeså meget socialisme hos sosserne, som der er liberalisme i dks liberale parti, venstre, hvad der igen svarer til, så'n cirka, hvor mange russere der er i russisk salat

Hvis man nu fangede politikere fra det 4 gamle partier S, V, K og R), kildede dem med en fjer indtil de var ved at dø af grin, ville de alle erkende, at Dk de sidste ca 15 år er gået på røven internationalt set, vi taber økonomisk, uddannelsesmæssigt, konkurrencemæssigt, helbredsmæssigt etc. i forhold til den øvrige verden. I SF ville kun nogle af topfolkene erkende/forstå problemet, græsrødder osv næppe. Men igen af de partier tør sige det højt, det ville skræmme vælgerne.

DF og EL lever af at fornægte virkeligheden, det får de deres stemmer på, LA lever af at sælge en trepattet ko, ultraliberalisme, der kørte USA i sænk under Reagan, Bush sen. og jun.

Men en ting har alle partier i landet/verden? til fælles, at penge, uanset om det er flintøkser, ædelstene, guld, sølv eller mere symbolske værdimålere, om det er mønter af blik, sedler af papir, plastkort, et program på en smartphone etc., er en nødvendighed for at få et samfund til at fungere bare nogenlunde effektivt.

Penge er simpelthen en effektivisering af vareudvekslingen, hverken mere eller mindre, ikke gode eller onde!

Chimpansealfahannen viser med sine handlinger (fx tæve den forrige, parre sig med alle hunnerne osv) at han er den vigtigste i flokken, det behøver han ikke penge til, men uligheden er lige stor. Ja, jeg ved godt den kloge alfahan, ham der gerne vil være topchimp længe, samarbejder med nogle andre chimps for at forstærke sit greb om magten, penge ville ikke gøre nogen forskel.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 11-07-12 21:38

@PeterTheisen

du mangler stadig at forklare hvordan du vil motivere folket til at arbejde, ?
du bliver ved at snakke udenom, !
hvad vil der ske med dem der ikke kan/gider at arbejde, ?

hvad er "guleroden", der får nogen til gå på arbejde en iskold vinterdag, ?
eller sommerdag for den sags skyld, ?

altså fremfor at hygge sig hjemme med kæresten, konen eller børnene,
evt. tage et par måneders vinterferie i Lalandia, med hyggeaftner på de bedste restauranter,
vinteren kunne jo også tilbringes i et af de mange solbeskinnede feriemål,
jordomrejse, luksus krydstogt, osv.
det hele er jo gratis, -- hvorfor så arbejde, ?

og mon ikke de fleste ville mene at de fortjente at bo i en luksussuite på landets bedste hoteller,
med tjenere der opvarter døgnet rundt med kaviar og champangne,
hvem vil du få til at arbejde som tjener, ?

hvad vil du gøre ved alle de gamle middelmådige huse, ejendomme, lejligheder,
de skal vej rives ned, ?
man kan vel ikke forvente nogen vil bo i noget gl. lort. når de kan bo på hotel Hilton, ?

der vil blive et enormt behov for nye luksusboliger, hvem skal bygge dem, ?

indtil nu, har du ikke fået nogle tilhængere, hvor vil du finde dem, ?
husk på der skal over 50% tilslutning, før idéen kan føres ud i livet,

du kan jo spørge kandu.dk's medlemmer, eller nogle af de andre fora du skriver i, !

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-07-12 05:07

Alle dem, der ikke kan arbejde, skal ikke arbejde. Alle dem, der ikke gider at arbejde, skal arbejde.

Hvorfor skal der være en gulerod til, at folk gider at gå på arbejde. Du kan også vende dem om og sige: Hvorfor er der nogle i nutidens pengesamfund, der gider at arbejde som kasseassistent eller ufaglært vicevært, når de kan få meget mere som læge, advokat eller revisor. Det handler om evner og interesser.

Levestandarden vil naturligvis blive hævet markant, men er det et problem? Luksusboligerne og champagnen skal leveres af de mennesker, der har lyst til at bygge disse, og det er der uden tvivl mange, som gerne vil.

Tilhængerne vil komme lidt efter lidt, når det går op for folk, at pengesamfundet ikke er holdbart i længden. Mange af de problemer, vi ser i verden i dag, er skabt af penge. De vil forsvinde som dug fra Solen, når systemet kollapser. Det skal ikke gennemføres via revolutioner med pistoler i hænderne, men en stille revolution, hvor folk klipper kreditkortet i stykker, smider det ud og begynder at tænke nyt, for sandheden er jo, at vi ikke behøver penge, før samfundet kan fungere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-12 05:22

Peter Kristian Theisen er en troll. Han kommer med den ene besynderlige påstand efter den anden. Han fremtryller provokerende påstande, men svare sjældent når han modsiges. Allerhelst undsiger han sig ved at blackliste eller panik-lukke hans latterlige spørgsmål. At subjektet der gemmer sig bag "Peter Theisen", Kristian (og en masse tal) mm er totalt bims er fleste vist
enige i. Og "Peter Kristian Theisen" - ja det ville være rart hvis man kunne stoppe din troll'ing. Du yder intet overhovedet på dette her site. Jo klick's og derfor beholder polakkerne dig. Var dette et regulært site, der levede op til det man skriver man er, var du røget ud for længst. Du er her kun for at ævle. Og ævl og vrøvl blandet med idiologier udtænkt på fjerdeklasseniveau'er er åbenbart det du kan komme med. I bund og grund kan jeg kun se du er ret overflødig. Dette her site fremfører sig med videndeling! Vil jeg vide noget om idealsamfund udtænkt af pre-konfirmanter og samfundsomstyrtere taler jeg med dem. At du, Peter Theisen, stiller 748 overflødige spørgsmål her på sitet om ting der kan googles finder jeg ret overflødigt. Specielt når du alligevel ikke ønsker debat, men bare vil Troll'e.

Så prøv at svare på dette her, herr Theisen.

PS: Vi ser aldrig et svar!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-12 05:32

Alle dem, der ikke kan arbejde, skal ikke arbejde. Alle dem, der ikke gider at arbejde, skal arbejde. OG HVORDAN GØR MAN DET? PISK, TÆSK, HENRETTELSER

Hvorfor skal der være en gulerod til, at folk gider at gå på arbejde. Du kan også vende dem om og sige: Hvorfor er der nogle i nutidens pengesamfund, der gider at arbejde som kasseassistent eller ufaglært vicevært, når de kan få meget mere som læge, advokat eller revisor. Det handler om evner og interesser. INTERESSANT! OG HVAD LAVER PETER THEISEN I DETTE WONDERLAND? UDTÆNKER IDEOLOGIER, ELLER RENSER LOKUMMER?

Levestandarden vil naturligvis blive hævet markant, men er det et problem? DET VAR SPÆNDENDE, OG HVOR KOMMER VÆRDIERNE TIL DETTE LUFTKASTEL LIGE FRA?

Luksusboligerne og champagnen skal leveres af de mennesker, der har lyst til at bygge disse, og det er der uden tvivl mange, som gerne vil. ØHHH HVA? HVEM AFGØR HVEM, HVORDAN? DER ER JO INGEN PENGE DER AFGØR HVEM DER KAN FÅ? ER DET SÅ PETER THEISEN DER SKAL AFGØRE DETTE???????? SIKKE DA NOGET FORDRUKKEN VRØVL.

Tilhængerne vil komme lidt efter lidt, når det går op for folk, at pengesamfundet ikke er holdbart i længden. DET ER JO NEMT KAN JEG SE, SÅ ER DET JO BARE MED AT FÅ DANNET ET PARTI!

Mange af de problemer, vi ser i verden i dag, er skabt af penge. TROR NU RIGTIG MANGE PROBLEMER ER SKABT AF DET GRØNNE GRÆS PÅ DEN ANDEN SIDE + RELIGION.

De vil forsvinde som dug fra Solen, når systemet kollapser. Det skal ikke gennemføres via revolutioner med pistoler i hænderne, men en stille revolution, hvor folk klipper kreditkortet i stykker, smider det ud og begynder at tænke nyt, for sandheden er jo, at vi ikke behøver penge, før samfundet kan fungere. DETTE HER ER JO REN FIKTION OG RENT GAK!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-12 18:21

Nå Peter Kristian, kan se du pågår med annulleringerne! Er du helt rask? Kan se du også er i modvind på sol.dk!

Peter Theisen = Kristian = tumpe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-12 20:34

Læs på Sol.dk. Peter Kristian Theisen ser det som et alternativ at komme i fængsel (fordi man får løn og mad). PKT anser det alternativ som alle andre danskere kører efter - bestil noget - spar op til din alderdom - som noget han åbenbart ikke gider. Meget foruroligende indstilling til tingene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-12 20:39

Hvis man så læner sig lidt tilbage i stolen og funderer. Så er Peter Kristian Theisn nok mest interesseret i at dele det andre har. Det med selv at skulle yde er åbenbart ikke rart. Altså en "rigtig" socialist. Vi vil kun dele de andres ting, ikke vores egne. Og kan vi slippe for at lave noget er det fint. Med den holdning til tingene er det det jo klart at man foretrækker borgerløn/pengeløse samfund osv osv.

For at skulle tage sig sammen og gøre noget er uoverkommeligt.

Peter Thesisen =

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 13-07-12 00:55

Jeg vil godt vædde 10 brugte arbejdsdage på at 9 ud af 10 kassedamer
udelukkende sidder på deres arbejdsplads på grund af pengene,
det samme gør alle andre lavtlønnede arbejdere,

jeg vil også godt vædde 10 brugte arbejdsdage på at
du ville nægte at opvarte mig på hotel hilton,
der er ganske enkelt ingen (nogenlunde normale) der vil have et 'underdanig'
eller mindreværdigt arbejde medmindre de får en god løn,
så enkelt kan det siges,

det er her 'guleroden' kommer ind i billedet,
og det er derfor vi for ca. 3500 år siden forlod byttesystemet
til fordel for pengesystemet, som er så indlysende mere rimelig og fordelagtigt,

altså allerede for 3500 år siden var den tids uuddannede mennesker klogere end dig,
de kunne, trods den manglende uddannelse, indse at penge var vejen frem,

Dato : 10-07-12 06:13
skriver du at det pengeløse samfund skal omfatte hele verden,. ???

er du klar over at hvis samfundets nuværende velstand / rigdomme, bliver fordelt ligeligt mellem alle beboere på jordkloden,
vil vi altså ikke blive lige rige, som du sikkert forventer, (ked af at sige det)
vi bliver desværre lige fattige,- meget fattige endda,

Danmark ligger på en 10. - 13. plads, - ud af 215 lande
målt i penge/indbygger,

der er altså over 200 lande der er fattigere (penge/indbygger)
dem bliver Danmark, sammen med alle andre velstående lande,
nød til at dele deres velstand med,
det kan du jo give dig til at regne på,- så finder du ud af hvor fattige vi bliver,

til orientering lever der i alt over 7 (syv) milliarder (7.000.000.000)
mennesker på jordkloden,
tallet forøges hvert sekund med mindst 1 (en) ny beboer,
i øjeblikket er børnedødeligheden enorm i de fattigste lande,

med dit nye pengeløse samfund vil velstanden blandt de aller fattigste stige en anelse,
mens resten af befolkningen (deriblandt Danmark) bliver fatigere og fatigere,
for hver ny borger der fødes,
og hvis Kina ophæver etbarnspolitiken går det helt galt,

også selvom du indfører systemet over en laaaang årrække

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 13-07-12 06:08

Jeg kan konstatere, at du endnu ikke har forstået mine pointe, så jeg stopper her. Du gider ikke engang at læse mine indlæg.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 13-07-12 06:29

Jamen så kan jeg da kun håbe du efterhånden har lært så meget
at du, - nu, - kan forstå,
at det pengeløse samfund, kun eksisterer i nogle få fanatikers fantasi,
og aldrig kommer til at fungere i den virkelige verden.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-07-12 07:42

Peter Theisen lever slet ikke i den virkelige verden. Han lever kun i et fantasiunivers.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-07-12 08:23

Citat
Jeg kan konstatere, at du endnu ikke har forstået mine pointe, så jeg stopper her. Du gider ikke engang at læse mine indlæg.

Der er da ingen der gider at læse så meget ævl

Citat
Peter Theisen lever slet ikke i den virkelige verden. Han lever kun i et fantasiunivers.

Lige præcis...

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 30 point
Dato : 13-07-12 16:52

Citat
Kan vi leve uden penge ?

Det kan man sagtens......men ikke uden mad.Dog går det i 30 dage,hvis man har en dunk med 30 liter vand.

M.

Godkendelse af svar
Fra : theipeter

Dato : 14-07-12 18:04

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-07-12 19:09

Selv tak theipeter.

Vh. M.