/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kan ikke køre
Fra : alperc92
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 09-07-12 11:49

Hej, jeg har en yamaha jog r, som ikke kan køre. Den kan godt starte men går ud med det samme.
Jeg tror, at der ikke er kompression i cylinderen, altså at den giver lidt luft ud i det område, hvor cylinderen sættes i blokken. Jeg har slibet cylinderen, fordi den ikke passede i blokken, da den har begrænsning.
Men kan det være pga. noget andet? Jeg har renset kaburatoren fra top til to og den får benzin.

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 09-07-12 15:11

Jeg tror det er fordi den klemmer på stemplet lige så snart der opstår friktionsvarme. Det du har gjort for at få det til at passe duer nemlig ikke, du har garanteret købt en Nicasil cylinder og den kræver at man fræser ud i blokken (blue print). Så på den igen køb en cylinder der passer så tror jeg den kører igen. Sådan nogle koster ikke meget i disse dage og kan findes ved at søge på scooterreservedele. Har selv købt til små penge ved noget der hed West import

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 20 point
Dato : 09-07-12 15:41

Jeg er næsten sikker på at der er kommet fugt eller vand ind i benzinen.
alan57

Kommentar
Fra : alperc92

Dato : 09-07-12 21:32

@alan57: Jeg tror du har ret. Jeg har skiftet benzinen og nu slukker den ikke når jeg giver gas. Men den er meget svag, altså jeg giver bundgas men jeg kan holde knallerten. Hvad tror du jeg skal gøre?
PS: Jeg har skiftet dysen til en større en.

Kommentar
Fra : hhsk

Dato : 10-07-12 14:49

Ny cylinder der passer til modellen, så snurrer den igen

Kommentar
Fra : alperc92

Dato : 10-07-12 20:22

@hhsk. Jeg tror ikke stemplet klemmer på cylinderen, fordi svinghjulet drejer som den skal :))
Jeg har idag får kørt med den uden problemer, men problemet er bare at den ikke kører stærkt. Måske er det noget med dysen?

Godkendelse af svar
Fra : alperc92

Dato : 11-07-12 21:27

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-07-12 00:10

Har du renset karburaten, der kan være fugt i den endnu, du skulle købe noget karburatorsprit det hælder du bare noget af i benzinen, men rens den først alle de steder hvor benzinen kommer ind kik også lige på tændrøret, det kan være der skal et nyt i.
alan57