/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Gendanne billeder
Fra : bjarnebr
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 09-07-12 10:46

Jeg har omdøbt en masse billeder der ligger på min externe harddisk og så kom jeg til at slette dem, nu kan jeg ikke finde dem i papirkurven, hvordan får jeg dem tilbage?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-12 10:48

Din externe har vel sin egen papirkurv...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-07-12 10:48

MÅSKE skal harddisken sidde i den PC du slettede på, så tror jeg de er der

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 10:52

Komputeren er en bærbar så jeg kan ikke sætte harddisken over i den, det er også en der er født i et kabinet, og jeg har kikket i papirkurven begge steder.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 10:55

Jeg glemte at skrive at det er en netværksharddisk

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-07-12 10:56

Du skrev det var en eksterne harddisk, så kan den vel sætte i med et USB stik, ellers i en dock, hvor du kan placere enhver harddisk....intene, eller ekstern. det er sådan du redder dem.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 11:03

Det er en ekstern netværksharddisk der er født i sit eget kabinet. og de eneste stik der er i kabinettet erstrømstikket og et netværksstik

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 09-07-12 11:03

Hej

Prøv med dette link : http://www.netmag.dk/genskabe-slettede-filer.html

Finn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-12 11:14

Hvis ikke billederne er i papirkurven så skal harddisken ud af sit hus, og kobles direkte til en computer, eventuel i en harddisk boks med usb tilslutning, ingen vej uden om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-12 11:20

Hvad bruger man en netværksharddisk til UDEN backup

Hvis alle kan "fjumre" rundt på den og ændre filerne, er den da ikke meget bevendt

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-12 11:46

Hvis det er en netværksdisk og ikke en NAS,
så burde du kunne bruge et af de programmer der ligger på denne side.
http://www.online-tech-tips.com/free-software-downloads/free-photo-recovery-software/
Hvis det er en NAS, så kig nærmere i dens menu,
der burde være en papirkurv og muligsvis også
en eller anden form for gendannelse af slettede filer
Citat
Hvad bruger man en netværksharddisk til UDEN backup

Til det samme som en extern, man kan bare dele filerne med andre.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-07-12 11:50

Citat
Hvis ikke billederne er i papirkurven så skal harddisken ud af sit hus, og kobles direkte til en computer, eventuel i en harddisk boks med usb tilslutning, ingen vej uden om

Den kan så være i FAT eller andet, og så ved jeg ikke om man bare
kan hente filer tilbage fra den, jeg kan ikke på min nas.
Men den bliver også kun brugt som media server
hvor det ikke betyder noget om der ryger en fil eller 1000.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 09-07-12 12:05

Har du prøvet Systemgendannelse?

Det kan mange gange redde en ud af suppedasen.
Du skal huske at tilslutte den eksterne inden du starter.

For at komme pernittengrynerne i forkøbet: jajaja, jeg ved godt at en ekstern HD ikke har noget med Systemet at gøre - men Papirkurven har. Erfaringen har lært mig, at selvom man sletter filer på en ekstern HD, ender de filer i Papirkurven på drev C:\

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 12:09

Det er en netværksharddisk, men jeg kom i tanke om at jeg har en gammel extern harddisk (usb tilslutning) stående, jeg kunne genskabe bilederne via denne, jeg stoppede med at bruge den i januar da den var begyndt at larme, men når jeg tilslutter den nu, larmer den mærkeligt nok ikke og tilsyneladende kører den normalt.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 12:12

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 09-07-12 12:17

Til finnostervig: Det program du foreslog fandt kun de drev der er i selve komputeren, men ikke netværksharddisken.
Til jaenettesmor: Det første jeg prøvede var at lave en systemgendannelse, men det sidste gendannelsespunkt var i går.
til Monroe: De programmer du henviste til ser interesante ud, og når jeg får tid vil jeg se på dem.